Citat:
Ursprungligen postat av
PaigeOwens
Ja du måste ha hittat några extremfall
Glock är världens vanligaste pistol och S&W är världens största revolvertillverkare. De flesta tjänstepistoler är mycket snarlika Glock och de flesta revolvrar är mycket snarlika S&W.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaigeOwens
men frågan är om du verkligen skulle lita på pistolen med ditt liv?
Med mina 2st grovpistoler så har jag haft exakt 0st eldavbrott på c.a. 4000 skott. Med min revolver så har jag haft >100 eldavbrott på c.a. 2000 skott. Så jag skulle utan minsta tvekan välja en automatpistol över en revolver. Automatpistolen är inte bara mycket lättare att skjuta, har mycket större ammunitionskapacitet och är mycket snabbare och lättare att ladda om, utan automatpistolen är också mycket mera pålitlig.
Revolvern har förvisso acceptabel tillförlitlighet, så länge man ställer trycket hårt eller handladdar med mjuka tändhattar, så länge man rengör den noggrant och använder rätt smörjmedel i rätt mängd på rätt ställe, men bra automatpistoler är ännu tillförlitligare, även om de är bentorra och är så skitiga inuti att de ser ett urbränt svinhus.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaigeOwens
pistolen kommer krångla mer pga den komplicerade mekanismen visst man kan ha två pistoler med sig det är bättre men om du skulle lita på ett enda vapen?
Grovpistoler är mycket mera pålitliga än revolvrar, bl.a. p.g.a. att grovpistoler i normalfallet är mycket enklare och kan göras med mycket generösare spel.