• 1
  • 2
2019-08-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Förvisso, men det kan vara ett sätt att få lite snabbare information på vad som är aktuellt och prisvärt än att googla processorns historia de senaste fem åren.

För övrigt missar man med största sannolikhet mycket bättre erbjudanden om man bara kollar på vad som är populärt, rent allmänt.

Självklart, men när det gäller att hitta vad som är bäst att köpa just nu handlar det mer om vilka produkter som förtillfället är på rea, något som sannolikt inte kommer synas om man sorterar efter populärast. Sen kan jag hålla med om att de populäraste produkterna ger en bra riktlinje.
Citera
2019-08-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Testa så får du se om det fungerar eller ej.
ps. det fungerar alltid. Man behöver inte surfa runt i tusen år och ställa frågor på diverse forum för att hitta informationen.

Testade innan jag svarade och inget jag fick fram bland de 5 mest populära var ens nära lika prisvärt som de förslag som har förts fram av andra användare. Ditt sätt fungerar som en bra riktlinje för vad man kan förvänta sig i en prisklass, men jag spenderar hellre någon timma på att snoka runt om det innebär att jag sparar någon tusenlapp.
Citera
2019-08-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Förvisso, men det kan vara ett sätt att få lite snabbare information på vad som är aktuellt och prisvärt än att googla processorns historia de senaste fem åren.

För övrigt missar man med största sannolikhet mycket bättre erbjudanden om man bara kollar på vad som är populärt, rent allmänt.

Det är så himla många som söker i timmar för att hitta det som är mest populärt. Därav så blir de populäraste produkterna nästintill alltid de bästa produkterna. Såvida du inte behöver någon supernieschad pryl typ sån där fingerborgsmus som IBM har.
Citera
2019-08-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
Testade innan jag svarade och inget jag fick fram bland de 5 mest populära var ens nära lika prisvärt som de förslag som har förts fram av andra användare. Ditt sätt fungerar som en bra riktlinje för vad man kan förvänta sig i en prisklass, men jag spenderar hellre någon timma på att snoka runt om det innebär att jag sparar någon tusenlapp.

Som svar på din fråga här. En laptop är lite mer än bara en processor, gfx, ram och en ssd. Det viktiga är oftast i detaljerna, helst för pluggdatorer där rå prestanda sitter i baksätet.

Hur skönt är det att skriva på tangentbordet? Hur bra är skärmen i dagsljus? Hur robust är datorn? etc etc etc...
Citera
2019-08-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Som svar på din fråga här. En laptop är lite mer än bara en processor, gfx, ram och en ssd. Det viktiga är oftast i detaljerna, helst för pluggdatorer där rå prestanda sitter i baksätet.

Hur skönt är det att skriva på tangentbordet? Hur bra är skärmen i dagsljus? Hur robust är datorn? etc etc etc...

Självklart är de detaljerna viktiga, och jag kan meddela att laptopen jag köpte känns mycket bra på de hållen.
Citera
2019-08-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
Självklart är de detaljerna viktiga, och jag kan meddela att laptopen jag köpte känns mycket bra på de hållen.

Vilken laptop blev det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in