Citat:
Ursprungligen postat av
SmallShack
Hej, tack för det utförliga svaret, väldigt intressanta tips.
Den här har jag kikat lite på, nu finns den inte i lager just på komplett, men verkar intressand med i7:a, PCIe ssd samt 16gb ram, grafikkortet är också en bonus. Några tankar om det?
Utöver det har jag inte tänkt spela på datorn men lite lättare video/bildredigering kan nog förekomma. Spenderar gärna denna lite större summa pengar på att få något ordentligt så jag har lite frihet när det kommer till prestandan. Angående extra lagring så tänker jag att ifall det skulle bli så att jag hamnar i behov av mer utrymme så köper jag till någon extra ssd och monterar in den.
Tack återigen
Den hade varit intressant om den fanns i liknande prisklass, men enda stället jag kan hittar som har kvar den i sortiment är
Elgiganten.
Den har dock mekanisk lagring och 16GB Optane-minne, vilket man nog blir ganska snabbt trött på jämfört med SSD-lagring.
Och är man ända uppe i 13.000 så finns det ändå ännu bättre datorer att rikta in sig på.
T.ex. en
Acer Nitro med 512GB SSD, senaste generationens i7:a och 1660Ti-grafikkort (som ärligt talat är riktigt bra). Dessutom 144Hz-skärm med G-sync, vilket gör att bilden kommer flyta snabbare än smör på biltaket en sommardag.
Agh, känner mig som en försäljare av något slag, så jag vill nog rent personligt inflika att det trots allt är väldigt mycket pengar.
Ska du ändå öppna datorn kan du köpa den för drygt 7k och pula i mer RAM i samband med lagringsutökning.
Men vill du ha prestanda som är prestanda, då rekommenderar jag Acern eller Asusen.
Notera att jag inte över huvud taget haft låg vikt eller batteritid i åtanke i förslagen jag kommit med, bara prestanda mot pris.