Citat:
Ursprungligen postat av
rubiz
Jag känner helt enkelt att gruppen som representerar klimatet inte är trovärdig. Jag blir inte övertygad av att malena ehrnmans dotter eller isabella lövin använder skrämselpropagande och profiterar på skogsbränder.
Dessutom känner jag att dessa globalismens hantlangare inte lyssnar på seriösa förslag. Det var ju en professor som uttalade sig om att skog för 300 miljarder hade räckt för att absorbera tillräckligt med co2. Men nej, det sopades bara under mattan och man vill hellre genomföra parisavtalet - historiens hittills dyraste affär. Hmmmm.. Och vissa menar att det inte finns pengar att göra på klimatet...
Jag är inte helt obenägen att hålla med om att mänskligheten har viss påverkan på sin miljö, jag vill däremot inte ställa upp på att bekosta en sån här grej som parisavtalet som samtidigt på sin höjd kommer sänka medeltemperaturen med 0.5 grader (ungefär förutsatt att hela jorden börjar cykla och bli veganska bohemer).. Det är så dumt alltihop
Gruppen som representerar klimatfrågan är betydligt större än de du nämner. Det är tusentals forskare i hela världen, klimatexperter, meteorologer, fysiker, geovetare, biologer med flera vetenskapsområden och IPCC, som sammanställer kunskapsläget. Dessutom miljoner engagerade människor som värnar livet på Jorden.
Man tycker att politikerna borde lyssna på vetenskap, men det gör de inte. De pratar (när de måste)om klimathotet och sätter upp mål, men sedan gör de inte så mycket mer.
Jag tror att många blir lurade av politikernas passivitet och tror att då är klimatkrisen inte så allvarlig. Det är väldigt bedrägligt. Poitikernas passivitet beror på att de skyddar fossilindustrins vinster.
Om det vore som en del konspirationsteoretiker tror, så skulle poltikerna väcka engagemang för klimatkrisen. Men det gör de alltså inte, de vill inte ha vårt engagemang. De struntar i att skogar brinner ner, att folk dör i värmeböljor och livsmedelsförsörjningen hotas. För dem är det enklare att göra ingenting. Och vi ser redan att det är ohållbart, uppvärmningen ger konsekvenser snabbare än forskarna har vågat säga.
Den svenska skogen räcker inte till för att neutralisera våra CO2-utsläpp.