2019-07-27, 21:54
Medlem
Vad använder ni nu när kclo4 är förbjudet till flash?

Skriv gärna vad ni använder. Har testat Kno3, alumnium och svavel och är inte i närheten av kclo4 / al.

Vilket flash tror ni är kraftigast, som är baserad på kaliumnitrat eller liknande lagliga alternativ.

Skulle själv vilja testa Kno3 + Mg men har hört att det självantänder.

Skriv vad ni använder
Citera
2019-07-28, 07:36
Medlem
Jag använder kaliumklorat som jag tillverkar själv. Helt klart det bästa oxidationsmedlet men det är ju ganska farligt att hålla på med förstås.
Jag elektrolyserar kaliumklorid med en titan katod och en platiniserad titan anod. Det tar ett tag men det är det värt tycker jag.
Citera
2019-09-19, 15:10
Medlem
Sickan98s avatar
Kaliumnitrat, aluminium och svavel
Citera
2019-09-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Vad använder ni nu när kclo4 är förbjudet till flash?

Skriv gärna vad ni använder. Har testat Kno3, alumnium och svavel och är inte i närheten av kclo4 / al.

Vilket flash tror ni är kraftigast, som är baserad på kaliumnitrat eller liknande lagliga alternativ.

Skulle själv vilja testa Kno3 + Mg men har hört att det självantänder.

Skriv vad ni använder

KCLO4 är inte förbjudet till flash alls. Dock syftar du nog på att KCLO4 inte längre får innehas av allmänheten längre. Såvida du inte har tillstånd så är det förbjudet att göra i princip allt som är av exoterm natur.
Kno3 + Mg självantänder inte, dock är det väl inte något man vill lagra. Allt som innehåller Mg och oxidations medel tycker väl jag man skall förbruka där och då.
Citera
2019-09-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
KCLO4 är inte förbjudet till flash alls. Dock syftar du nog på att KCLO4 inte längre får innehas av allmänheten längre. Såvida du inte har tillstånd så är det förbjudet att göra i princip allt som är av exoterm natur.
Kno3 + Mg självantänder inte, dock är det väl inte något man vill lagra. Allt som innehåller Mg och oxidations medel tycker väl jag man skall förbruka där och då.
mitt kno3 + al + s är bra mycket snabbare än någon sorts mg blandning.

hur får man tag på kclo4 eller finns det något bättre än kno3? gärna något som fungerar till german dark
Citera
2019-09-28, 21:44
Medlem
Citat:
mitt kno3 + al + s är bra mycket snabbare än någon sorts mg blandning.

hur får man tag på kclo4 eller finns det något bättre än kno3? gärna något som fungerar till german dark

Hänger inte med på vad du vill få sagt, du svara på mitt svar med ett påstående!?
Citera
2019-09-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Hänger inte med på vad du vill få sagt, du svara på mitt svar med ett påstående!?
sorry
Citera
2019-10-03, 18:03
Medlem
Citat:
sorry

NP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto