• 1
  • 2
2019-07-27, 21:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Misstänkt serievåldtäktsman aktiv i Rågsved;

Citat:
Fyra kvinnor har utsatts för överfall i Rågsved i södra Stockholm under de senaste månaderna.

Samtliga övergrepp har skett mellan mars och juli. Nu har polisen ökat sin bemanning i området.

– Dom senaste veckorna skulle jag säga att vi varit där mer, säger lokalpolisområdeschefen Katrin Kjellén Ekstrand till TV4 och fortsätter:

– Den lediga tiden vi har mellan uppdragen som vi får åka på har vi koncentrerat oss på Rågsved, så vi är där mycket mer frekvent just nu.

Två av de fyra attackerna slutade med fullbordad våldtäkt.

Citat:
– I några av fallen har mannen använt kniv, han ska vara mörkhyad, ha mössa på sig i flera fallen, han ska vara ungefär 1,80 centimeter lång.

Polis har fått DNA från en av våldtäkterna och väntar på svar från andra. Visar det sig att dessa matchar pekar mycket på att en serievåldtäktsman genomfört attackerna i Rågsved.

Samtliga av övergreppen har skett inom en kilometers radio från tunnelbanestationen i Rågsved. Boende i området uppges nu vara oroliga för att röra sig ensamma i området och knyter kontakt över sociala medier.

Jag misstänker att journalisten syftar på radie, men hur som helst; att de fyra attackerna skett så pass nära varandra rent geografiskt skulle kunna tyda på en serievåldtäktsman. Detta är alltså inte ännu bekräftat, men jag startar en tråd där jag tänker mig att vi kan följa fallet.

länk till artikel; https://www.expressen.se/nyheter/ser...t-i-fororten-/
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-07-27 kl. 21:26.
Citera
2019-07-27, 21:42
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Misstänkt serievåldtäktsman aktiv i Rågsved;

Jag misstänker att journalisten syftar på radie, men hur som helst; att de fyra attackerna skett så pass nära varandra rent geografiskt skulle kunna tyda på en serievåldtäktsman. Detta är alltså inte ännu bekräftat, men jag startar en tråd där jag tänker mig att vi kan följa fallet.

länk till artikel; https://www.expressen.se/nyheter/ser...t-i-fororten-/
Radio, vilken korkad journalist!

Här är en 1km radie:
https://www.mapdevelopers.com/draw-c...22%2C0.4%5D%5D
Citera
2019-07-27, 22:51
Medlem
NickSonnys avatar
Så jävla skönt att man inte längre bor i farozonen. Inte för att jag riskerar att bli våldtagen utan snarare för att jag riskerar att få ett redigt fängelsestraff för att ha försvarat familjen från mord och våldtäkt.
Citera
2019-07-28, 00:25
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Radio, vilken korkad journalist!

Här är en 1km radie:
https://www.mapdevelopers.com/draw-c...22%2C0.4%5D%5D

Jag tänker också att en tidning som Expressen borde kosta på sig att anställa en riktig kriminalreporter.

Två av fyra attacker har resulterat i fullbordade våldtäkter, som krimreporter borde man ställa frågan; Vilka våldtäkter har fullbordats? Vid vilka våldtäktsförsök användes kniv?

Ponera att det rör sig om våldtäkt 3,4. Och att det rör sig om samma GM, då kan man hypotetiskt anta att han utvecklat sitt MO, vilket skulle förklara ett ökat polisiärt intresse för fallen.

Om det är en serievåldtäktsman verkar han primärt inte vara ute efter att döda sina offer, utan verkar nöja sig med sexuell gratifikation, men med en kniv som vapen kan en våldtäkt lätt bli dödlig.

Och man kan inte utesluta att fantasierna utvecklas mellan våldtäkterna.

Anledningen till att polisen förstärkt sin bevakning i området är att man av erfarenhet vet att en serieförbrytare vanligtvis opererar i närheten av sin fasta punkt, människan är ett vanedjur vilket också avspeglas i dennes brottslighet - man begår (vanligtvis) brott i områden som man sedan tidigare är bekant med.

Sedan har vi ju sådana som Ted Bundy och Zodiac, som begick brott i olika delstater för att förvirra polisen- men i det här fallet kan vi nog utesluta en GM med en sådan planeringsförmåga/impulskontroll .
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-07-28 kl. 01:21.
Citera
2019-07-28, 01:29
Medlem
WayneJohns avatar
Har gatunamnen på de 4 platserna publicerats?
Citera
2019-07-28, 09:32
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Så jävla skönt att man inte längre bor i farozonen. Inte för att jag riskerar att bli våldtagen utan snarare för att jag riskerar att få ett redigt fängelsestraff för att ha försvarat familjen från mord och våldtäkt.

Familjen eller någon annan kanske om du bara råkar gå förbi. Så är det ju tyvärr. Det är en stor risk för att det händer idag.
Citera
2019-07-28, 11:37
Medlem
Samma GM?

Två kvinnor har under morgonen anmält att de blivit utsatta för våldtäkt. Båda brotten ska ha skett utomhus under natten eller tidig morgon. Det ena i södra delen och det andra i centrala Stockholm. Kvinnorna har förts till sjukhus för undersökning (SVT Text).

Eva Nilsson: "Det har kommit till vår kännedom under morgonen, och vi jobbar fortfarande med dem..." (SVT Text).
Citera
2019-07-28, 21:29
Bannlyst
För 10 år sedan skulle detta vara en stor nyhet. Nu drunknar tråden tillsammans med allt annat jävla kaos. Sen en dos avtrubbning på det. Herrejävlar vad kört det här landet är. Fy fan.

Om han väljer att göra detta en femte gång så hoppas jag att någon slår ihjäl honom på plats och sedan kommer undan med det.
Citera
2019-07-28, 23:02
Medlem
Julskinkatos avatar
Våldtäkterna cuckifierar ytterligare svenskarna. Babbarna ser att det är fritt fram med våldtäkt, när blev nån straffad ordentligt sist för det liksom.
Vi kan inte "försvara våra kvinnor" är deras och många svenska kvinnors slutsats.

Sen att det sker en massa våldtäkter är vidrigt men inte förvånande mtp stämningen ute. Så mkt brunt drägg som driver omkring överallt, det är helt sjukt.
Blanda det med naiva svenskor som tror att allt är gullegull och feminism
Senast redigerad av Julskinkato 2019-07-28 kl. 23:04.
Citera
2019-07-29, 02:15
Medlem
Mindbusinesss avatar
”– I några av fallen har mannen använt kniv, han ska vara mörkhyad, ha mössa på sig i flera fallen, han ska vara ungefär 180 centimeter lång.”
https://www.expressen.se/nyheter/mis...ck-helt-sjukt/

Mössa i den här värmen borde väcka lite uppmärksamhet?
Citera
2019-07-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”– I några av fallen har mannen använt kniv, han ska vara mörkhyad, ha mössa på sig i flera fallen, han ska vara ungefär 180 centimeter lång.”
https://www.expressen.se/nyheter/mis...ck-helt-sjukt/

Mössa i den här värmen borde väcka lite uppmärksamhet?

Tyvärr så är det så extremt många träffar på mörkhyad och kniv så mössan kan vara extremt viktig i det här fallet!
Tror nästan det är första gången jag ser att expressen skriver att gärningsmannen är mörkhyad, antagligen någon Sommarjobbare som inte kan sitt jobb så bra.
Citera
2019-07-29, 10:19
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Tyvärr så är det så extremt många träffar på mörkhyad och kniv så mössan kan vara extremt viktig i det här fallet!
Tror nästan det är första gången jag ser att expressen skriver att gärningsmannen är mörkhyad, antagligen någon Sommarjobbare som inte kan sitt jobb så bra.

En enkel googling på "Expressen" + "mörkhyad" gav runt 140 000 träffar. Bättre lycka nästa gång, hobbynazze.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in