Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-07-26, 22:47
  #1
Medlem
tjäna! jag var pissfull på krogen.. pengarna tog slut och jag gick in på lendo och fill ett lån på 300000 belvijatt.. behöver egentligen inte pengarna och funderar på om fonder kan vara ett smart sätt att bli av med räntan kanske?
godtar gärna tips om vad jag ska göra
/vilsen själ
Citera
2019-07-26, 22:50
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DentalMisease
tjäna! jag var pissfull på krogen.. pengarna tog slut och jag gick in på lendo och fill ett lån på 300000 belvijatt.. behöver egentligen inte pengarna och funderar på om fonder kan vara ett smart sätt att bli av med räntan kanske?
godtar gärna tips om vad jag ska göra
/vilsen själ

Du har ångerrätt. 14 dagar.
Citera
2019-07-26, 22:51
  #3
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du har ångerrätt. 14 dagar.


Bästa tipset!
Citera
2019-07-26, 22:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DentalMisease
tjäna! jag var pissfull på krogen.. pengarna tog slut och jag gick in på lendo och fill ett lån på 300000 belvijatt.. behöver egentligen inte pengarna och funderar på om fonder kan vara ett smart sätt att bli av med räntan kanske?
godtar gärna tips om vad jag ska göra
/vilsen själ

Betala tillbaks lånet och se räntan som läropengar. Det var troligtvis inget lån med någon bra ränta, och du har troligtvis inte råd att spekulera bort summan?

Om du hittar en investering med låg risk vars avkastning överstiger låneränta kan du överväga att satsa på det.
Lycka till!
Citera
2019-07-26, 23:07
  #5
Medlem
Utnyttja ångerrätten! Det är ofördelaktig ränta på alla långivare förutom de riktiga bankerna ( som också har hög ränta, men som i jämförelse med många snabblån har låg).
Citera
2019-07-27, 00:06
  #6
Medlem
PaigeOwenss avatar
Hehe se det som ett gott tecken att du inte spenderade pengarna.

Gör som de säger och betala tillbaka men unna dig nånting kul som belöning för att det gick bra den här gången
Citera
2019-07-27, 00:19
  #7
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du har ångerrätt. 14 dagar.
Bra med ångesträtt
Citera
2019-07-27, 00:35
  #8
Medlem
tuffkatts avatar
Vilken aktör lånar ut 300 000 bara sådär? Ingen lönespecifikation? Fick du lånehandlingarna samma natt och skrev under? Låter osannolikt att du skulle ha ansökt och fått beviljat ett så stort lån på fyllan under en och samma natt, vilket jag gissar att det var.
Citera
2019-07-27, 03:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vilken aktör lånar ut 300 000 bara sådär? Ingen lönespecifikation? Fick du lånehandlingarna samma natt och skrev under? Låter osannolikt att du skulle ha ansökt och fått beviljat ett så stort lån på fyllan under en och samma natt, vilket jag gissar att det var.

Jag tror de flesta lånesidorna är automatiska, i alla fall under 30.000kr.
Citera
2019-07-27, 09:44
  #10
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DentalMisease
tjäna! jag var pissfull på krogen.. pengarna tog slut och jag gick in på lendo och fill ett lån på 300000 belvijatt.. behöver egentligen inte pengarna och funderar på om fonder kan vara ett smart sätt att bli av med räntan kanske?
godtar gärna tips om vad jag ska göra
/vilsen själ

Fint troll!

Inte en chans att du fick ett lån beviljat på fyllan utan att fylla i papper, skicka in dessa. På 3000 kanske, men aldrig på 300k.
Citera
2019-07-27, 11:22
  #11
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag tror de flesta lånesidorna är automatiska, i alla fall under 30.000kr.

Nu var det 300 000 kronor det rörde sig om enligt ts utsago.
Citera
2019-07-27, 11:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DentalMisease
tjäna! jag var pissfull på krogen.. pengarna tog slut och jag gick in på lendo och fill ett lån på 300000 belvijatt.. behöver egentligen inte pengarna och funderar på om fonder kan vara ett smart sätt att bli av med räntan kanske?
godtar gärna tips om vad jag ska göra
/vilsen själ

Som andra skrivit använd dig av ångerrätten om du har rätt dill den, annars betala tillbaka lånet omeddelbart och ta den ev kostnad det kan innebära.
Så har du koll på din ekonomi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback