• 2
  • 3
2006-03-08, 14:29
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Shamrock
Vivo i Flempan? Håller er borta från köttet där för jösse namn, stinker ruttet kött och man får en allmän känsla av ohälsa när man cruisar runt köttdisken...

Visst är väl säkert samma skit som åker med i köttfärsen på Coop eller Ica men jag tycker att det åtminstone ska kännas aningen sanitärt där jag handlar mitt slaktavfall.
Har varit där någon gång, Det är nämligen så att personen som äger denna butik har en annan butik också. När köttet i denna butik börjar bli lite gammal märker han om dom och säljer i den i flempan är vad jag har hört iallafall. Skulle aldrig falla mig in i att handla från en sån affär dock. Klarar knappt willys :P
Citera
2006-03-08, 15:43
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Har varit där någon gång, Det är nämligen så att personen som äger denna butik har en annan butik också. När köttet i denna butik börjar bli lite gammal märker han om dom och säljer i den i flempan är vad jag har hört iallafall. Skulle aldrig falla mig in i att handla från en sån affär dock. Klarar knappt willys :P

Åh fan, ja det skulle inte förvåna mig det minsta. Känns inte fräscht där iaf. Överhuvudtaget inger inte butiken ngt vidare bra intryck tyvärr.
Citera
2006-03-08, 20:48
Medlem
"Ovanligt" kött: kycklingar har två magar - den ena, muskelmagen, är rent kött och inget äckligt med den, skickades tidigare oftast med inuti kycklingen man köpte. Hjärta är ju också ren muskel, d.v.s. kött. Det finns mycket kött på huvudet, kinderna, tuggmuskler på gris och boskap. Ska man slänga allt annat kött än de möraste bitarna som filé och lår menar ni? Färs och korv är bra sätt att ta tillvara lite segare köttbitar, att kalla det för avfall är barnsligt, snobbigt eller okunnigt anser jag.
Citera
2006-03-08, 21:21
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montenegro
Ska man slänga allt annat kött än de möraste bitarna som filé och lår menar ni?

Ja!
Citera
2006-03-09, 00:28
Bannlyst
Citat:
Åh fan, ja det skulle inte förvåna mig det minsta. Känns inte fräscht där iaf. Överhuvudtaget inger inte butiken ngt vidare bra intryck tyvärr.
Men den tycks gå bra och vi vet ju vilka som bor där, frånsett de som jobbbar mem
Citera
2006-03-09, 00:45
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Men den tycks gå bra och vi vet ju vilka som bor där, frånsett de som jobbbar mem
Finns ju inte så mycket att välja på tyvärr om man bor där. Möjligtvis åka kommunaltraffiken till huddinge centrum och handla men blir lite jobbigt att åka dit och släpa med sig all skit hem.
Citera
2006-03-09, 00:55
Bannlyst
Citat:
Finns ju inte så mycket att välja på tyvärr om man bor där. Möjligtvis åka kommunaltraffiken till huddinge centrum och handla men blir lite jobbigt att åka dit och släpa med sig all skit hem.
Har du spanat eller bor där?
Senast jag gjorde det upptäckte jag flera små invandrade livsbutiker i området, men de kanske är för dyra. Och en bredvid Vivo. Vad hände med Konsum?

Ica borta i Masmo har tydligen gjorts om med övertag av utlänningar, inget billigt där längre.
Citera
2006-03-09, 10:46
Medlem
Sennis avatar
Stekt kycklingmuskelmage är gott. Det tillagas på samma sätt som all annan stekt kyckling och det är ingenting konstigt med det.
Citera
2006-03-09, 16:54
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:

Nej det klart, synd att Vivo känns så ofräsch. Men om man har bil så är det ju bättre att dra iväg till ngn stormarknad.

Det finns en trevlig Turklivs alldeles bredvid Vivo, har bra sortiment av Oliver o couscous. Brukar hellre handla där faktiskt.
Citera
2006-03-09, 20:31
Bannlyst
Citat:
Nej det klart, synd att Vivo känns så ofräsch. Men om man har bil så är det ju bättre att dra iväg till ngn stormarknad.
Det finns en trevlig Turklivs alldeles bredvid Vivo, har bra sortiment av Oliver o couscous. Brukar hellre handla där faktiskt.
Vi handlar hellre i Vivo än Turklivsen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in