2019-07-22, 16:19
Medlem
Devon-kvinnan Becca Louise Hill hade tre ynkliga små Chihuahua-hundar. Nu har hon bara två. Igår attackerade en Fiskmås den 2 kg tunga hunden ‘Gizmo’ och flög iväg med den. Beccas pojkvän försökte rädda hunden, men fågeln kom undan med sitt byte. Ornitologen Peter Rock sade till BBC Radio 4 att Fiskmåsar mycket väl kunde kidnappa mindre djur. Men har det någonsin hänt att en Hund kidnappats av en Fiskmås? Kanske är historien en bluff – hunden kom kanske bort eller avled genom en olycka, och nu lurar Becca medierna att en fågel varit ansvarig? Historien är f n No. 4 på BBC News och det spekuleras vilt vad kidnappar-måsen har gjort med lille Gizmo:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-devon-49070562
Citera
2019-07-22, 16:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Jag har svårt att tro att en fiskmås klarar av att lyfta med en tvåkiloshund. Humbug.
Citera
2019-07-22, 16:23
Medlem
Tror inte ett skit på det där, men lät roligt.
Citera
2019-07-22, 16:24
Medlem
DaChiefs avatar
Fiskmåsar är vidriga djur. Skjut av dem i stadsmiljö.
Citera
2019-07-22, 16:25
Medlem
MrMadoffs avatar
Fiskmåsar har inte ens klor.....

Källkritik!!
Citera
2019-07-22, 16:26
Medlem
Europes avatar
Dock är det väl rimligare språkbruk att säga att måsen tog chihuahuan som byte, inte att den "kidnappade" den? Jag är i alla fall rätt säker på att måsen inte kommer att kräva någon lösensumma av ägarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag har svårt att tro att en fiskmås klarar av att lyfta med en tvåkiloshund. Humbug.

En chihuahua kan väga en bråkdel av den vikten och rasstandarden accepterar mig veterligen så små som halvkilosstora chihuahuor, även om de allra minsta exemplaren anses vara ovanliga och även osunda.
Citera
2019-07-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Källkritik!!

Klart att fiskmåsar har klor, är du dum eller?
Citera
2019-07-22, 16:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Källkritik!!

Den har näbb.
Citera
2019-07-22, 16:28
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Dock är det väl rimligare språkbruk att säga att måsen tog chihuahuan som byte, inte att den "kidnappade" den? Jag är i alla fall rätt säker på att måsen inte kommer att kräva någon lösensumma av ägarna.

En chihuahua kan väga en bråkdel av den vikten och rasstandarden accepterar mig veterligen så små som halvkilosstora chihuahuor, även om de allra minsta exemplaren anses vara ovanliga och även osunda.
Jovisst, men nu påstods det ju att Gizmo väger just två kilo.
Citera
2019-07-22, 16:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Klart att fiskmåsar har klor, är du dum eller?

https://se.dreamstime.com/arkivfoto-fot-av-en-fiskmås-image46213681

Klor och klor.

Fiskmåsen kan omöjligen greppat hunden med fötterna.
Citera
2019-07-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
Devon-kvinnan Becca Louise Hill hade tre ynkliga små Chihuahua-hundar. Nu har hon bara två. Igår attackerade en Fiskmås den 2 kg tunga hunden ‘Gizmo’ och flög iväg med den. Beccas pojkvän försökte rädda hunden, men fågeln kom undan med sitt byte. Ornitologen Peter Rock sade till BBC Radio 4 att Fiskmåsar mycket väl kunde kidnappa mindre djur. Men har det någonsin hänt att en Hund kidnappats av en Fiskmås? Kanske är historien en bluff – hunden kom kanske bort eller avled genom en olycka, och nu lurar Becca medierna att en fågel varit ansvarig? Historien är f n No. 4 på BBC News och det spekuleras vilt vad kidnappar-måsen har gjort med lille Gizmo:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-devon-49070562
Låter inte troligt såvidare inte fiskmåsen var ett övertränat steroidmånster.
Citera
2019-07-22, 16:33
Medlem
Europes avatar
Citat:

Källkritik!!

Det står dock inte i artikeln att den skulle ha burit iväg hunden i "klorna", vilket får åtminstone mig att anta att den påstås ha burit iväg bytet så som måsfåglar brukar bära iväg byten, d.v.s. med näbben.

I förbigående står det inte heller att det var en fiskmås, utan en havstrut, vilket är den största måsfågeln i Europa och är mångfaldigt större än de olika arterna fiskmåsar.
Senast redigerad av Europe 2019-07-22 kl. 16:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in