Citat:
Ursprungligen postat av
Bongoman
Detta visar att afghaner har "rätt" att trakassera vem de vill och man har ingen rätt att försvara sig. Nä, istället ska man ringa polisen, som tar en timme på sig att komma, om de ens orkar komma. Det enda sättet att få dem att komma är att säga att någon försöker döda afghanerna. Då lär det bli fart på de dumma poliserna.
Rapparen trodde han hade rätt att försvara sig precis som hemma.
Du kommer med okunnighet.
jag har pratat med en polis om det. Det är nämligen så att poliser i dag känner sig helt makalösa i sin yrkesutövning och har ett mycket klent gensvar från våra åklagar/Domare/ Rättssystemet.
Som en polis berättade för mig att han kunde ta in en kille för misshandel/knarförsäljing/Småbrott på Frölunda torg. Den killen var tillbaka fortare än han själv till samma plats på det torget. Han tycker inte alls att det är roligt kan jag tala om.
Han sa själv att han inte ville gör det jobbet längre och att dom faktiskt ser mellan fingrarna och mer av försöker leta efter allvarligare saker. "varför ska jag ta in en kille när jag vet att han är tillbaka fortare än mig själv. Men tanke på att det är ju också en viss risk att det händer något närt man väl gör en insats så är den risken inte värd att ta längre.
Polisen är ju ofta i det läget en person som fraktar folk och är ett öga som rapporterar vad som hänt och är det jobbet meningslöst då skiter man hellre i det om man kan göra det.
I detta fallet en polis som jobbade mot minderåriga brottslingar och han sa själv att hade folk åkt dit så hade han vart mycket mer inspirerad att sköta sitt jobb för då hade hanns arbete inneburit att man gör en skillnad.
Jag har också en gammal kompis vars bror är polis(var polis) och jag har hört en del där också, Den polisen sa upp sig för att ledningen fungerar så dåligt. Det var stressigt med mera och jag vet att den här killen var en riktigt duktig polis så där tappade det områden mycket när han la ner det.
polisen måste ha ett bättre stöd från rättsväsendet så att dom där småligisterna på gatan inte kan verka där längre så enkelt är det. Se bara dom i Bergsjön. det är femton stycken som hänger där på torget... Alla vet vilka dom är men Polisen kan inte göra något och det här har pågått i över tio års tid. Det är verkligen inte poliserna på plats som bär den skulden.