Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-03-07, 19:12
Medlem
x-pertens avatar
Hejsan.

Jag har precis köpt en GAINER PRO (star nutrition) från gymgrossisten.com... Jag har innan testa Super gainer pro ifrån TWINLAB.

grejen är den att det står på baksidan att man ska ha i 3 skopor med pulver och 4dl vatten. Men man fick inte med någon skopa, därför tog jag min gamla (ifrån super gainer pro:n) Och tre skopor utav den blir way too much.

Så jag undrar ifall någon här kör/kört med denna produkt och kan säga mig hur mkt pulver samt vatten jag ska ha i.

/Mr.X

ps: jag vet vad sök-funktionen är för något, men jag hittade inget efter en stunds letande så jag tänkte att en tråd kunde lösa problemet ds.
Citera
2006-03-07, 19:58
Medlem
rasmusens avatar
Hej! Jag testade den för någon månad sen. Nu vet jag inte riktigt hur stor din skopa är men det ska se lite "way to much", det blir så med den medföljande skopan också. By the way, jag fick inte heller någon skopa i paketet, det gav han mig i kassan.
Citera
2006-03-07, 20:08
Medlem
x-pertens avatar
ah, okej. Tack för hjälpen...

Skulle iofs vara ännu mer tacksam ifall någon som använder det kunde säga exakta måttet på pulver/vatten :>
Citera
2006-03-07, 20:11
Medlem
På min Gainer Whey-80 så står det att en skopa är 0.75dl
Citera
2006-03-07, 20:27
Bannlyst
Det står klart och tydligt under kcal, protte och kolydratsrutan: 3 skopor = 1.5dl så det är bara dra till ICA och köpe ett dl mått. Hoppas du valde choklad för dom andra smakade judas
Citera
2006-03-07, 21:23
Medlem
x-pertens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Det står klart och tydligt under kcal, protte och kolydratsrutan: 3 skopor = 1.5dl så det är bara dra till ICA och köpe ett dl mått. Hoppas du valde choklad för dom andra smakade judas

ah tack så mkt, det var en liten text det Hmm, alltså 1.5dl är inte det vädligt lite? ...aff...

/mr.X
Citera
2006-03-07, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x-perten
ah tack så mkt, det var en liten text det Hmm, alltså 1.5dl är inte det vädligt lite? ...aff...

/mr.X

Jo varje portion är juh lite klent innehåll, det stämmer bra. Själv brukar jag ta 3 dl varje gainer plus mjölk då hamnar jag lite över 1000 kcal...perfekt
Citera
2006-03-08, 07:50
Medlem
Son of Swedens avatar
Jag brukar köra 2 dl gainer och 1 dl protein eller endast 2.5 dl gainer beroende på humör
Citera
2006-03-08, 09:53
Medlem
Dosera gainern efter vad du är ute efter. Viktuppgång eller bara ett snabbt tillskott av kolhydrater.

Sedis
Citera
2006-03-08, 10:05
Medlem
Citat:

1.5dl blir bra till din gainer efter träning.
Citera
2006-03-08, 11:01
Medlem
The_arnes avatar
1 svart skopa = 50 g
3 skopor per portion = 150 gram eller 1.5 dl pulver.

Du har säkert ett decilitermått hemma, 1 och en halvt sådant så har du rätt dosering.
Citera
2006-03-08, 18:29
Medlem
nuhjs avatar
Citat:

då har du inte smakat jordgubb då alltså?
den e ju fett nice, särskilt med mjoelk *klunkar njutningsfullt*
gainern är ju belöningen efter träningen som gör att man orkar träna... eller nåt :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in