Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-16, 17:42
Medlem
när jag försöker koppla mitt swedbank kort till paypal ser jag detta meddelande ''Ditt kort har avvisats av den utfärdande banken. Försök med ett annat kort eller kontakta kortutfärdaren.''
Citera
2019-07-16, 17:44
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
när jag försöker koppla mitt swedbank kort till paypal ser jag detta meddelande ''Ditt kort har avvisats av den utfärdande banken. Försök med ett annat kort eller kontakta kortutfärdaren.''

Konstigt jag har mitt Paypal kopplat till Swedbank ring dom och kolla.
Citera
2019-07-16, 17:55
Medlem
polagoms avatar
Citat:

Jag har likt den andra som svarade lyckats kopplat mitt bankkonto (som är Swedbank) till Paypal. Har inte försökt med kortet, vad är det för fördelar man får att koppla sitt debitkort till Paypal.
Citera
2019-07-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Jag har likt den andra som svarade lyckats kopplat mitt bankkonto (som är Swedbank) till Paypal. Har inte försökt med kortet, vad är det för fördelar man får att koppla sitt debitkort till Paypal.
Första gången jag använder paypal, kan ej koppla mitt kort men jag lyckades koppla mitt bankonto.. vet inte vad för skillnd det gör. Hade också lite problem med att koppla kontot pga clearingsnummret är 5 siffror men på onlinesidor så skriver man bara de första 4.
Citera
2019-07-16, 18:12
Medlem
Ring de. Hade själv problem att koppla mitt Swedbankkonto till mitt konto på Paypal online. Gick bra när jag fick hjälp över telefon. Att få utbetalning var också något jag var tvungen att ringa för.
Citera
2019-07-16, 18:57
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ett betalkort du försöker lägga till om jag förstår rätt? Personen i tråden uppfattar som bankkonto eftersom du skrev Swedbank. Men felmeddelandet säger kort.
Har du öppet det för online köp?
Mest troligt är det bankens sida pga det där felmeddelandet.
Citera
2019-07-16, 21:50
Medlem
Gå in på din internetbank och kontrollera att kortet är öppet för online och internationella betalningar.
Citera
2019-07-16, 22:34
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Första gången jag använder paypal, kan ej koppla mitt kort men jag lyckades koppla mitt bankonto.. vet inte vad för skillnd det gör. Hade också lite problem med att koppla kontot pga clearingsnummret är 5 siffror men på onlinesidor så skriver man bara de första 4.

Man brukar ta bort sista siffran hos Swedbank? (nollan?), det är rätt vanligt och sker på fler platser. Clearing nummer eller 'sort code' är vanligtvis 4 siffror. Vet inte varför Swedbank har gått och blivit svåra med den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in