• 1
  • 2
2019-07-14, 00:18
Medlem
Många tror att bollarna som väljs är av slumpen medans andra försöker komma på hur det funkar...

För alla som sitter med hopp om att vinna varje onsdag eller lördag.

- Allt är förutbestämt och planerat.

Hur jag vet?
Jag har ett specifikt ansvar innan sändningarna. Vi har 2 stora lådor med bollar som har exakt samma nummer. De skiljer sig mot varandra dock.
-Den ena lådan innehåller bollar som är lätta och innehåller inget material.
-Den andra lådan innehåller bollar som innehåller någon metall i sig och är tyngre.

Efter kl 12 varje sändningsdag så kommer en lista med vilka bollar som är utvalda och ska tas ur lådan med de lättare bollarna och vilka som ska tas ur lådan med de tyngre bollarna. Det spelar ingen roll ifall du spelar senare den dagen, siffrorna är redan bestämda så den enda chansen att du vinner är ifall du valt exakt samma siffror som tidigare valts ut. Dessa siffror bestäms av en grupp som analyserar alla som spelar, nu är det enklare när man behöver spelkort då de vet exakt var och vem som spelar vilka siffror. Förut var det på ett annat sätt.

Dock händer det att någon "fel" boll blir vald och det är något man räknar med och låter gå. Det läggs undan en helt sjuk summa från varje dragning..

Ca. 80% av alla länder som har samma Lottospel fungerar på samma sätt. Det kan skilja sig ifall det justeras via tyngd, magnetism eller något annat sätt.

Jag jobbar fortfarande kvar, så ifall någon från styrelse ser detta och ska börja jaga så är det inte personen som slutade för 2 veckor sedan som skriver detta så ni kan låta denne person vara.
Citera
2019-07-14, 00:23
Medlem
Det förtar ju inte att slumpen väljer ut vilka bollar som ska bli lätta resp. tunga. Och eftersom såväl rader som vinnare förefaller slumpmässiga, så är det i så fall bara semantik.
Citera
2019-07-14, 00:23
Medlem
karatefarbrorns avatar
Intressant, har du några siffror på hur mycket spelbolaget håvar in i procent och hur många procent dom delar ut i vinst till spelarna för att få folk att hålla spelglöden uppe?
Citera
2019-07-14, 00:27
Medlem
Jag kan nog tänka mig att det är sanning i detta.

Det var ju en skandal angående detta i något land (typ kroatien eller dylikt) då nummret kom fram på skärmen innan bollen var dragen. Det försvann illa kvickt! Men, sen när sista bollen drogs så var det just det nummret som stog på skärmen innan. Vilken... "slump"
Citera
2019-07-14, 00:29
Medlem
Så... skulle inte du tekniskt sätt kunna spela lotto och vinna miljoner om du vet vilka nummer som dras?
Citera
2019-07-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
Så... skulle inte du tekniskt sätt kunna spela lotto och vinna miljoner om du vet vilka nummer som dras?

Det är stenhård kontroll, inga telefoner eller liknande får användas.. Det är helt förbjudet att lämna jobbet. Vi har raster på utvalda delar av området som är under nonstop bevakning. För ca 1 år sen var det en medarbetare som behövde akut till sjukhus, någon från styrelsen kontaktade familjen för att informera och hon togs till sjukhus. Efter det ändrades siffrorna...
Citera
2019-07-14, 01:06
Medlem
MrMadoffs avatar
Dom som bestämmer siffrorna, vad är det som avgör vilka siffror dom väljer? Vad är faktorerna som spelar in?
Citera
2019-07-14, 01:21
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Självklart är det fejk. Jag har förstått det sen länge och har pga det till och med slutat köpa Trisslotter. Ett av de mest spridda bevisen kom 2015. Se videon i nedan länk.

https://www.bbc.com/news/world-europe-33746126

Svenska Spel har inte rent mjöl i påsen heller. Tack för att du informerar.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2019-07-14 kl. 01:39.
Citera
2019-07-14, 01:34
Medlem
Hur får man det jobbet du har?

Finns det någon "röd tråd" i hur de bestämmer siffrorna?
Citera
2019-07-14, 03:05
Medlem
53....so whats avatar
Skulle isåfall vinsterna tilldelas vissa personer som "förtjänar" detta, eller vad?
Finns väl ganska bra statestik på vinnare genom åren, och borde vara lätt att se en röd tråd på detta om man granskar ditt påstående. Varför finns det så många varierande vinnare, med tanke på social status? Skulle inte spelbolagen gynna tex. den sk. högadeln? Varför låta de fattiga vara med och dela på kalaset?

Tror inte en sekund på detta, skulle ta hus i helsike om det visade sig vara sant.

Var ställer man sig i kö för att inkassera en vinst?
Citera
2019-07-14, 03:35
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Självklart är det fejk. Jag har förstått det sen länge och har pga det till och med slutat köpa Trisslotter. Ett av de mest spridda bevisen kom 2015. Se videon i nedan länk.

https://www.bbc.com/news/world-europe-33746126

Svenska Spel har inte rent mjöl i påsen heller. Tack för att du informerar.

Men ingen vann ju?
Citera
2019-07-14, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Men ingen vann ju?

Exakt ingen vann ju! Det var ju bestämt så...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in