Citat:
Ursprungligen postat av
25TaLife
Sula iväg ett DM till mig när du kan - och får

Will do! Kanske du kan prova att skicka till mig först? Lär ta sin lilla tid att få ihop 50 inlägg då jag inte använder flashback utöver den här tråden
Citat:
Ursprungligen postat av
vectorsector
Gjorde min prövning för ett par veckor sen.
Hade 7 på UNIQ, 9 i styrka och 5 på cykeln.
Så det gick bra kan man säga, tills jag kom till psykologen. Psykologen pratade väldigt dålig svenska med grov finsk brytning att jag inte hörde vad människan sa. Fick säga "va??" och "ursäkta" ett flertal gånger. Missförstod och svarade "fel" ett par gånger. Blev sjukt stressad och fick mental härdsmälta av hela situationen till slut. Jag failade totalt.
Jag kanske hade kuggat ändå även utan språkförbistringarna, men jag kände att jag inte fick fram den jag var och vad jag tyckte och tänkte. Psykologen kändes även väldigt opersonlig och ointresserad också. Satt med näsan i pappret och läste innantill och bockade av fråga efter fråga. Nej det blev skit av alltihop.
Ger det en ny chans när spärrtiden har gått ut.
Jobbigt att känna sig missnöjd med psykologsamtalet. Håller med om att psykologen kändes lite "ointresserad". Det finns nog en mening med det. Tyckte att både psykologen och samtalet med polis var lite speciellt då det ibland kändes som att dom "testade" en lite grann. Som om dom ville se om man lätt blir provocerad eller otrevlig
Ge det en ny chans absolut! Nu vet du ju lite vad som väntar dig nästa gång vilket är i din fördel. Psykologsamtalet verkar lite knepigt då så många åker ut där. Enligt statistik från 2016 (dåvarande Rekryteringsmyndigheten) så åkte 63% ut på psykologsamtalet. Alltså större sannolikhet att man misslyckas än lyckas, och det efter man gjort alla fysiska tester. Mitt enda tips är att vara överdrivet tydlig med hur man tycker och tänker kring vad man pratar om. Samt att tydligt framföra hur man förändrats och utvecklats av det man gått igenom här i livet. Du har detta!