Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-16, 14:08
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vectorsector
Gjorde min prövning för ett par veckor sen.

Hade 7 på UNIQ, 9 i styrka och 5 på cykeln.

Så det gick bra kan man säga, tills jag kom till psykologen. Psykologen pratade väldigt dålig svenska med grov finsk brytning att jag inte hörde vad människan sa. Fick säga "va??" och "ursäkta" ett flertal gånger. Missförstod och svarade "fel" ett par gånger. Blev sjukt stressad och fick mental härdsmälta av hela situationen till slut. Jag failade totalt.

Jag kanske hade kuggat ändå även utan språkförbistringarna, men jag kände att jag inte fick fram den jag var och vad jag tyckte och tänkte. Psykologen kändes även väldigt opersonlig och ointresserad också. Satt med näsan i pappret och läste innantill och bockade av fråga efter fråga. Nej det blev skit av alltihop.

Ger det en ny chans när spärrtiden har gått ut.

Bra kämpa på så fixar du det.
Vad för frågor fick du utav psykologen?
Citera
2023-02-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Sula iväg ett DM till mig när du kan - och får

Will do! Kanske du kan prova att skicka till mig först? Lär ta sin lilla tid att få ihop 50 inlägg då jag inte använder flashback utöver den här tråden

Citat:
Ursprungligen postat av vectorsector
Gjorde min prövning för ett par veckor sen.

Hade 7 på UNIQ, 9 i styrka och 5 på cykeln.

Så det gick bra kan man säga, tills jag kom till psykologen. Psykologen pratade väldigt dålig svenska med grov finsk brytning att jag inte hörde vad människan sa. Fick säga "va??" och "ursäkta" ett flertal gånger. Missförstod och svarade "fel" ett par gånger. Blev sjukt stressad och fick mental härdsmälta av hela situationen till slut. Jag failade totalt.

Jag kanske hade kuggat ändå även utan språkförbistringarna, men jag kände att jag inte fick fram den jag var och vad jag tyckte och tänkte. Psykologen kändes även väldigt opersonlig och ointresserad också. Satt med näsan i pappret och läste innantill och bockade av fråga efter fråga. Nej det blev skit av alltihop.

Ger det en ny chans när spärrtiden har gått ut.

Jobbigt att känna sig missnöjd med psykologsamtalet. Håller med om att psykologen kändes lite "ointresserad". Det finns nog en mening med det. Tyckte att både psykologen och samtalet med polis var lite speciellt då det ibland kändes som att dom "testade" en lite grann. Som om dom ville se om man lätt blir provocerad eller otrevlig

Ge det en ny chans absolut! Nu vet du ju lite vad som väntar dig nästa gång vilket är i din fördel. Psykologsamtalet verkar lite knepigt då så många åker ut där. Enligt statistik från 2016 (dåvarande Rekryteringsmyndigheten) så åkte 63% ut på psykologsamtalet. Alltså större sannolikhet att man misslyckas än lyckas, och det efter man gjort alla fysiska tester. Mitt enda tips är att vara överdrivet tydlig med hur man tycker och tänker kring vad man pratar om. Samt att tydligt framföra hur man förändrats och utvecklats av det man gått igenom här i livet. Du har detta!
Citera
2023-03-09, 16:09
Medlem
se8035s avatar
Finns det ngn gratis sida eller dylikt fõr testerna? Jobtestprep kostar fõr mkt och är broke.
Citera
2023-03-12, 19:14
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Finns det ngn gratis sida eller dylikt fõr testerna? Jobtestprep kostar fõr mkt och är broke.

Helt ärligt är det inte särskilt mycket att förbereda sig inför?
Vad är det som krävs? En trea? Det gör du i sömnen!
Citera
2023-03-14, 10:46
Medlem
Jag gjorde simtestet 2021. Hur lång tid är intyget giltigt?
Citera
2023-03-14, 10:48
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

Klarar du inte ett test som numera är anpassat för människor med lätta neurologiska handikapp och en IQ långt under medelvärdet i samhället så har du inget på utbildningen att göra.
Citera
2023-03-14, 10:55
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asktiska
Jag gjorde simtestet 2021. Hur lång tid är intyget giltigt?
Kolla hemsidan. Det står där.
Citera
2023-03-16, 14:43
Medlem
CheeseHDs avatar
Klarade det men failade personlighetstestet, gick för mkt "utför" på en av punkterna sa hon psykologen.. bara svarat alla på mitten typ
Citera
2023-03-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Klarade det men failade personlighetstestet, gick för mkt "utför" på en av punkterna sa hon psykologen.. bara svarat alla på mitten typ

Fick du träffa psykologen trots att du misslyckades på personlighetstestet? Trodde man åkte ut direkt man misslyckats med något.
Citera
2023-03-17, 04:39
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicale
Fick du träffa psykologen trots att du misslyckades på personlighetstestet? Trodde man åkte ut direkt man misslyckats med något.
Aa hon meddelade att jag hade misslyckats.
Citera
2023-03-18, 04:59
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Klarar du inte ett test som numera är anpassat för människor med lätta neurologiska handikapp och en IQ långt under medelvärdet i samhället så har du inget på utbildningen att göra.
Efterblivet svar, vill förbereda mig så bra som möjligt. Precis som man går till gymmet och tränar men du kanske inte tränar alls?
Citera
2023-03-18, 07:10
Medlem
Citat:
Efterblivet svar, vill förbereda mig så bra som möjligt. Precis som man går till gymmet och tränar men du kanske inte tränar alls?
Har inte hittat något som motsvarar testerna du gör där. Men du kanske kan försöka lägga ihop ett 1000 bitars pussel? Läs en bok för att få bättre ordförståelse. Skumma igenom lexikon är också ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in