Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-29, 21:05
Medlem
applepiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Jag sökte inför VT 17 men klarade inte psykologisamtalet. Har sökt igen nu inför HT17. Måste jag göra om alla fysterna eller är det bara psykologisamtalet som gäller? Svara snälla

Det står liksom "Du gick inte vidare vid den förra medicinska och psykologiska prövningen och har nu kallats för att fortsätta prövningen där du tidigare avbröt den"

Du kommer inte behöva göra om fystesterna, utan kommer direkt till psykologsamtalet. Lycka till!
Citera
2017-03-29, 23:04
Medlem
Citat:
Jag sökte inför VT 17 men klarade inte psykologisamtalet. Har sökt igen nu inför HT17. Måste jag göra om alla fysterna eller är det bara psykologisamtalet som gäller? Svara snälla

Det står liksom "Du gick inte vidare vid den förra medicinska och psykologiska prövningen och har nu kallats för att fortsätta prövningen där du tidigare avbröt den"
Precis som du klarade jag inte psykologbedömningen senast. Gick dock vägen denna gång! Reflektera mycket om dig själv så går det nog vägen.
Stort lycka till 😊
Citera
2017-03-29, 23:24
Medlem
vet någon hur drogtestet fungerar? Hur långt bakåt känner det i tiden?Någon som vet till 100%?Känns värdelöst att dom kör utandningsprov istället för urinprov eller blodprov.
Citera
2017-03-29, 23:25
Medlem
Citat:

Du kör bara psykologen coh drogtest/säkerhetsintervju.
Citera
2017-03-29, 23:34
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gainsallday
vet någon hur drogtestet fungerar? Hur långt bakåt känner det i tiden?Någon som vet till 100%?Känns värdelöst att dom kör utandningsprov istället för urinprov eller blodprov.

Varför spelar det någon roll om det är så värdelöst då? Du låter ganska orolig menar jag, trots att testet är dåligt som du skriver.
Citera
2017-03-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimson07
Tack igen
Ja om du hade haft tid o lust så skulle det vara super snällt!

Är stark men jag är ingen gymnast - är inte heller lika stel som ett kylskåp, men inte lika smidig som en katt - Haha
Så harres test med o göra en snabb snygg kullerbytta o sen hoppa över hinder o sen under o vara graciös samtidigt under några få sekunder känns lite si sådär.

Var någon som tog reda på detta. Klarar man inte fystesterna i trean får man inte gå ut på aspiranten. Hårda bud.
Citera
2017-03-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Varför spelar det någon roll om det är så värdelöst då? Du låter ganska orolig menar jag, trots att testet är dåligt som du skriver.

För att om det bara visar en vecka bak i tiden så är det totalt värdelöst att andas in . Lika bra skippa det överhuvudtaget. Borde ändra till urinprov eller blodprov då många knarkare kommer in .
Citera
2017-03-30, 20:17
Medlem
Har två frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med, det gäller säkerhetsintervjun. Hur många åker ut på den? Vad kontrolleras och om man åker ut på den kan man fortfarande söka till nästa period igen ? Tänker t.ex interna konversationer med kompisar på ansiktsboken kanske inte alltid är så rumsrena. Gjorde alla tester förra veckan och håller nu tummarna.
Citera
2017-03-30, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waivers1234
Har två frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med, det gäller säkerhetsintervjun. Hur många åker ut på den? Vad kontrolleras och om man åker ut på den kan man fortfarande söka till nästa period igen ? Tänker t.ex interna konversationer med kompisar på ansiktsboken kanske inte alltid är så rumsrena. Gjorde alla tester förra veckan och håller nu tummarna.

Att åka ut på säkerhetsintervjun är rätt ovanligt.
Enligt polistidningen så åkte 40 stycken förra omgången ut genom att inte klara säkerhetssamtalet.
Det beror helt av vilken anledning skulle jag tro.

Vad de kollar efter på säkerhetsintervjun är svårt att säga. Du vet ju själv vad du skrivit/gjort om de skulle få reda på det. Har du klarat allt så kan du nästan ställa in dig på att du har kommit in.
Citera
2017-03-31, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scr
Att åka ut på säkerhetsintervjun är rätt ovanligt.
Enligt polistidningen så åkte 40 stycken förra omgången ut genom att inte klara säkerhetssamtalet.
Det beror helt av vilken anledning skulle jag tro.

Vad de kollar efter på säkerhetsintervjun är svårt att säga. Du vet ju själv vad du skrivit/gjort om de skulle få reda på det. Har du klarat allt så kan du nästan ställa in dig på att du har kommit in.

Om man inte klarar säkerhetsintervjun , säger dom det direkt då? Har inga betanm eller brott i registret för övrigt. Är det lugnt då?
Citera
2017-03-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gainsallday
Om man inte klarar säkerhetsintervjun , säger dom det direkt då? Har inga betanm eller brott i registret för övrigt. Är det lugnt då?

Det tror jag faktiskt inte. Skulle tro att man får det beskedet senare om man inte klarat säkerhetssamtalet. Men detta är mer spekulationer. Har aldrig hört någon som fått beskedet direkt att personen inte klarat säkerhetsintervjun. Antagligen gör de några kontroller i deras system.

Är ju samma sak med "drogtestet", de hör av sig om det skulle vara några oklarheter.
Citera
2017-03-31, 18:44
Medlem
Hur många gånger har ni ansökt till polishögskolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in