Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-08, 09:18
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Visst har det varit någon sorts festival i Borlänge i helgen?

Kanske några förmågor fortsatte festa i stan och kaosade ur.

Men rimmar illa med att ta en bärs för mycket och skjuta loss ett dygn senare efter att ha sett Bob Hund eller liknande... :P

Så kanske inte..
Citera
2019-07-08, 09:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSnow
Gissningsvis.

Droger åtminstone.

Det flödar rätt bra, och både tas och säljs av vita som invandrat folk.

Men förmodligen är det väl som du gissar på.
Ja, narkotikahandel alternativt pengar ligger väl till hands.
Om man ser till platsen så är det stora öppna ytor och det är ju inte så att Svensson spatserar runt på Kupolenparkeringen mitt i natten mellan en Söndag och Måndag.
Citera
2019-07-08, 09:23
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja, narkotikahandel alternativt pengar ligger väl till hands.
Om man ser till platsen så är det stora öppna ytor och det är ju inte så att Svensson spatserar runt på Kupolenparkeringen mitt i natten mellan en Söndag och Måndag.

Nej, precis.

Arbetar själv där i krokarna och passerar dagligen. Men börjar TIDIGAST 09.00 och tror det är likadant för alla i butiker och affärer runtom, så går nog att komma undan obemärkt ett bra tag.

Det som stänger senast är Ica Kupolen, 22.00 - så säg att personalen har farit 22.30 ICA, efter det är de även butiken i området som öppnar tidigast, 07.00 - så säg att personalen är där 06.00 och förbereder.

Rätt många timmars spelrum där, så att säga.
Citera
2019-07-08, 09:25
Medlem
2 minuter från Jax, 5 min från Tjärna Ängar. Båda 90% invandare ... min gissning blir således dåd utfört av Somalier.

Garanterat drogrelaterat.
Citera
2019-07-08, 09:34
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKungen
Jag tycker inte ens man känner sig trygg mitt på dagen i Borlänge längre, och jag bara funderar på hur många "uppgörelser" som det inte ens skrivs om? Nu när det blir skjutningar så är det än så länge i alla fall något anmärkningsvärt. Det BORDE vara helt sensationellt, men så är det inte längre i Sverige och Borlänge.

Vi har en rikspolischef som tycker att vi får vänja oss med såna här händelser? Ska han verkligen ha det jobbet han har, eller är det faktiskt en passning till våra slapphänta politiker?

Nåja, vi kanske får lite fakta i det här fallet så småningom, och för att vara rejält ironisk så är det säkert en jägare eller sportskytt som varit framme.........

En vild spekulation, kan det ha något med dödsskjutningen i Kvarnsveden att göra?

Ja, exakt. Det var lite det man var och snurrade vid.

Det man läst om på sistone verkar inte blivit uppklarat, alls. Och man har inte fått veta något under tidens gång heller, och nu hör man ingenting alls, inget.

Vardagsmat. Och som du säger - hur mycket vet man inte om som sker? Givetvis, en hel del. Men som även Polisen vet om men inte riktigt lägger manken till.

Fick själv inbrott av en känd profil (tydligen, enligt Polisen) och han erkände allting och kunde beskriva vad som försvunnit och även vart vissa saker fanns. Polisen släppte honom omgående utan husis. Lite så det kan gå till här ibland, tydligen.

Ahh, bra fråga angående Kvarnsveden. Någon annan kanske vet? Jag läste hela tråden men det kände inte till några namn riktigt och så vidare och bakgrunden så väl mer än vad som skrevs.

OM det nu inte skulle vara det med Kvarnsveden, flickan som blev våldtagen vid Tjärnasjön nyligen då, löstes det eller lades det ned omgående? Hur blev det med det? Tänker om hon har någon familj som blivit förbannad för det snackats om vilka det var och Polisen inte direkt plockat in dem och pressat dem.
(Spekulerar och yrar iväg nu, ursäkta på er - en väldigt trött dag idag!)
Citera
2019-07-08, 09:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKungen
Jag tycker inte ens man känner sig trygg mitt på dagen i Borlänge längre, och jag bara funderar på hur många "uppgörelser" som det inte ens skrivs om? Nu när det blir skjutningar så är det än så länge i alla fall något anmärkningsvärt. Det BORDE vara helt sensationellt, men så är det inte längre i Sverige och Borlänge.

Vi har en rikspolischef som tycker att vi får vänja oss med såna här händelser? Ska han verkligen ha det jobbet han har, eller är det faktiskt en passning till våra slapphänta politiker?

Nåja, vi kanske får lite fakta i det här fallet så småningom, och för att vara rejält ironisk så är det säkert en jägare eller sportskytt som varit framme.........

En vild spekulation, kan det ha något med dödsskjutningen i Kvarnsveden att göra?
Är själv uppväxt i stan och är tillbaka titt som tätt pga släkt etc.
Är man ute på stan mitt på dagen en Söndag eller på Kupolen så stryker det mycket suspekta människor omkring.
Visst fanns det diverse problem tidigare men då handlade det om att man såg de kända a-lagarna på stan och så fanns det lite alkisar, pundare och några småkriminella ungdomar runt Bullermyren, Tjärna ängar och Jax.
Citera
2019-07-08, 09:38
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Finns fler nazister än Somalier i Borlänge.

Det går nog inte att sätta emot.

Men såg någon nämnde, närheten till Jax och Tjärna Ängar skvallrar om en hel del.

Fast samtidigt, brukar sällan se somalier någon annanstans än runt Tjärna Ängar, Jax och även Bullermyren. Om de inte fått sitt bidrag och skall shoppa lite Adidas-kläder på Kupolen.

Annars är det mest arabungdomar som sitter på McDonalds och skriker dagarna i ända utan att käka men surfar runt på deras gratis WiFi.

Men detta skedde väl antagligen nattetid? Så kan väl vara vem som helst egentligen. Även om det ni är på spåren - det geografiska området skvallrar lite för vilka det skulle kunna tänkas vara, eller vart de hör hemma, åtminstone.

Nåväl. Får avvakta och se om någon man känner vet något när folk vaknat till liv/har rast/slutat jobba - men ah, får se om man får veta något alls så.
Citera
2019-07-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSnow
Annars är det mest arabungdomar som sitter på McDonalds och skriker dagarna i ända utan att käka men surfar runt på deras gratis WiFi.
Det här tror jag mest på.
McDonalds hade väl öppet till 02.00?
Citera
2019-07-08, 09:48
Medlem
Det är ingen högoddsare att detta är signerat somalier. Gissningsvis både som offer och GM. Det finns ju olika klaner.
Citera
2019-07-08, 09:53
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det här tror jag mest på.
McDonalds hade väl öppet till 02.00?

Jag är aldrig på McDonalds mer än passerar när man skall in till Kupolen. Men efter en enkel googling så har du alldeles rätt. 02.00 är det som gäller.

Så behövs det bara traskas några meter för de innan något eventuellt bråk satte igång, t.ex.

Läst runt lite på folk sidor och i Borlänge-grupper och de flesta skriver "självsanering!" kort och gott.

Sedan om det är något de fått nys om, hoppas eller gissar på - det är väl en annan femma.

Men knappast omöjligt att det skulle vara så i och med att McDonalds är en mötespunkt all öppna tid för skumrask. Möjligt det blivit tjafs utanför för två olika grupperingar stött ihop, drogtjafs, något sådant.
Citera
2019-07-08, 09:57
Medlem
Enligt rykten ska BO vara vit till hudfärgen och + - 30år
Citera
2019-07-08, 09:58
Medlem
kaylass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Offret är tydligen skjuten.

Och vapen är det bara "nazister" som har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in