Citat:
Ursprungligen postat av
KungKungen
Jag tycker inte ens man känner sig trygg mitt på dagen i Borlänge längre, och jag bara funderar på hur många "uppgörelser" som det inte ens skrivs om? Nu när det blir skjutningar så är det än så länge i alla fall något anmärkningsvärt. Det BORDE vara helt sensationellt, men så är det inte längre i Sverige och Borlänge.
Vi har en rikspolischef som tycker att vi får vänja oss med såna här händelser? Ska han verkligen ha det jobbet han har, eller är det faktiskt en passning till våra slapphänta politiker?
Nåja, vi kanske får lite fakta i det här fallet så småningom, och för att vara rejält ironisk så är det säkert en jägare eller sportskytt som varit framme.........
En vild spekulation, kan det ha något med dödsskjutningen i Kvarnsveden att göra?
Ja, exakt. Det var lite det man var och snurrade vid.
Det man läst om på sistone verkar inte blivit uppklarat, alls. Och man har inte fått veta något under tidens gång heller, och nu hör man ingenting alls, inget.
Vardagsmat. Och som du säger - hur mycket vet man inte om som sker? Givetvis, en hel del. Men som även Polisen vet om men inte riktigt lägger manken till.
Fick själv inbrott av en känd profil (tydligen, enligt Polisen) och han erkände allting och kunde beskriva vad som försvunnit och även vart vissa saker fanns. Polisen släppte honom omgående utan husis. Lite så det kan gå till här ibland, tydligen.
Ahh, bra fråga angående Kvarnsveden. Någon annan kanske vet? Jag läste hela tråden men det kände inte till några namn riktigt och så vidare och bakgrunden så väl mer än vad som skrevs.
OM det nu inte skulle vara det med Kvarnsveden, flickan som blev våldtagen vid Tjärnasjön nyligen då, löstes det eller lades det ned omgående? Hur blev det med det? Tänker om hon har någon familj som blivit förbannad för det snackats om vilka det var och Polisen inte direkt plockat in dem och pressat dem.
(Spekulerar och yrar iväg nu, ursäkta på er - en väldigt trött dag idag!)