Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
SVTs Diamant Salihu skriver en smått absurt vinklad artikel till en förmån för en kvinnlig IS-terrorist.
svt.se:
KRÖNIKA: ”Ett liv i Sverige ser avlägset ut”
Jag upplevde kvinnan som samhällsmedveten och intelligent. Ett offer, precis som de uppgivna och förtvivlade mammor och pappor till andra IS-resenärer jag träffat.
...fokuserade på att vara mamma och försökte hålla hårt i familjelivet, även om det är svårt för utomstående att förstå det. Vad maken gjorde när han lämnade hemmet påstår hon att de inte pratade om.
...rop på hjälp till den svenska regeringen för att den snart fyraåriga dottern är svårt sjuk.
Mamman föddes själv i Sverige och uppger att hon hade det bra här ... tänkte bara inte rationellt när hon reste...
Diamant Salihu
Reporter
Vad säger ni om SVTs artikel?
Rimligt att den kvinnliga IS-terroristen inte med ett ord ifrågasätts av SVTs reporter?
Kvinnan valde att resa till Syrien helt frivilligt - rimligt att SVTs reporter kallar henne "offer"?
Kvinnan använder sitt barn som slagträ för att svenska skattebetalare ska ta henne till Sverige. Rimligt att SVTs reporter inte ifrågasätter hennes uppgifter om att "Hon hävdar att hon aldrig sett det med egna ögon" och "Vad maken gjorde när han lämnade hemmet påstår hon att de inte pratade om"?
Rimligt att SVT bidrar till att normalisera IS-terrorister?
Otroligt!
Var det inte denne Salihu som med en kameraman i högsta hugg trängde sig på hemma hos Fabian Fjälling med impertinenta frågor, för ett vinklat och uthängande reportage, som i förlängningen genererade dödshot mot Fabian med familj?
Vet inte vad jag stör sig mest på med denne Salihu. Är det att han är så korkad och medelmåttig, är det att han är superkarriäristisk och slickar uppåt, eller är det att han är ond och självupptagen?
Var det inte han som Bechir Rabani knackade på och ville ha ett sanningens ord med innan han mördades?
Hur kan SVT ta in honom? Otroligt egentligen. Självklart är det inte ok att SVT låter Salihu skriva ett "snyftreportage" om en IS-terrorist!
Eller tänker jag galet nu? Är det jag som är en bakåtsträvare som inte vill importera och gulla med IS-"resenärer"?