Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-07-08, 08:08
Medlem
SVTs Diamant Salihu skriver en smått absurt vinklad artikel till en förmån för en kvinnlig IS-terrorist.

svt.se: KRÖNIKA: ”Ett liv i Sverige ser avlägset ut”
Jag upplevde kvinnan som samhällsmedveten och intelligent. Ett offer, precis som de uppgivna och förtvivlade mammor och pappor till andra IS-resenärer jag träffat.

...fokuserade på att vara mamma och försökte hålla hårt i familjelivet, även om det är svårt för utomstående att förstå det. Vad maken gjorde när han lämnade hemmet påstår hon att de inte pratade om.

...rop på hjälp till den svenska regeringen för att den snart fyraåriga dottern är svårt sjuk.

Mamman föddes själv i Sverige och uppger att hon hade det bra här ... tänkte bara inte rationellt när hon reste...

Diamant Salihu
Reporter
Vad säger ni om SVTs artikel?

Rimligt att den kvinnliga IS-terroristen inte med ett ord ifrågasätts av SVTs reporter?

Kvinnan valde att resa till Syrien helt frivilligt - rimligt att SVTs reporter kallar henne "offer"?

Kvinnan använder sitt barn som slagträ för att svenska skattebetalare ska ta henne till Sverige. Rimligt att SVTs reporter inte ifrågasätter hennes uppgifter om att "Hon hävdar att hon aldrig sett det med egna ögon" och "Vad maken gjorde när han lämnade hemmet påstår hon att de inte pratade om"?

Rimligt att SVT bidrar till att normalisera IS-terrorister?
Citera
2019-07-08, 09:29
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
SVTs Diamant Salihu skriver en smått absurt vinklad artikel till en förmån för en kvinnlig IS-terrorist.

Jag upplevde kvinnan som samhällsmedveten och intelligent. Ett offer, precis som de uppgivna och förtvivlade mammor och pappor till andra IS-resenärer jag träffat.

...fokuserade på att vara mamma och försökte hålla hårt i familjelivet, även om det är svårt för utomstående att förstå det. Vad maken gjorde när han lämnade hemmet påstår hon att de inte pratade om.

...rop på hjälp till den svenska regeringen för att den snart fyraåriga dottern är svårt sjuk.

Mamman föddes själv i Sverige och uppger att hon hade det bra här ... tänkte bara inte rationellt när hon reste...

Diamant Salihu
Reporter

Rimligt att den kvinnliga IS-terroristen inte med ett ord ifrågasätts av SVTs reporter?

Kvinnan valde att resa till Syrien helt frivilligt - rimligt att SVTs reporter kallar henne "offer"?

Kvinnan använder sitt barn som slagträ för att svenska skattebetalare ska ta henne till Sverige. Rimligt att SVTs reporter inte ifrågasätter hennes uppgifter om att "Hon hävdar att hon aldrig sett det med egna ögon" och "Vad maken gjorde när han lämnade hemmet påstår hon att de inte pratade om"?

Otroligt!

Var det inte denne Salihu som med en kameraman i högsta hugg trängde sig på hemma hos Fabian Fjälling med impertinenta frågor, för ett vinklat och uthängande reportage, som i förlängningen genererade dödshot mot Fabian med familj?

Vet inte vad jag stör sig mest på med denne Salihu. Är det att han är så korkad och medelmåttig, är det att han är superkarriäristisk och slickar uppåt, eller är det att han är ond och självupptagen?

Var det inte han som Bechir Rabani knackade på och ville ha ett sanningens ord med innan han mördades?

Hur kan SVT ta in honom? Otroligt egentligen. Självklart är det inte ok att SVT låter Salihu skriva ett "snyftreportage" om en IS-terrorist!

Eller tänker jag galet nu? Är det jag som är en bakåtsträvare som inte vill importera och gulla med IS-"resenärer"?
Senast redigerad av Belavia 2019-07-08 kl. 09:35.
Citera
2019-07-08, 09:48
Medlem
Europes avatar
Salihu är en känd massinvandringsaktivist och är svenskfientlig, så det är inte direkt överraskande.
Citera
2019-07-08, 11:01
Bannlyst
Vilket jävla namn.......
Shit.
Totalt jävla,dystopiskt.
Citera
2019-07-08, 11:25
Medlem
Repporten Oslipad vet jag inget om men den där soldaten har redan tagit steget:
Citat:
i rekryteringsdokument när de kommit till IS anmält sig frivilliga som soldater och självmordsbombare
Alltså, hon har frivilligt skrivit under på att bli mördare.
Citera
2019-07-08, 12:02
Medlem
Ett typiskt "Bonnier journalist" reportage.
Citera
2019-07-08, 12:57
Medlem
Jag uppfattar det inte som att reportern står på den intervjuades sida utan är helt neutral som man ska vara när man vill få folk att lossa på tungan.
Citera
2019-07-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Jag uppfattar det inte som att reportern står på den intervjuades sida utan är helt neutral som man ska vara när man vill få folk att lossa på tungan.

Problemet är:
Citat:
Brevet är ett rop på hjälp till den svenska regeringen för att den snart fyraåriga dottern är svårt sjuk.
Reportern framför soldatens hälsning och vädjan till hela landet med denna artikel som verktyg.
Citera
2019-07-08, 15:37
Medlem
ShortEs avatar
Citat:

Skulle vilja be dig ta på dig glasögonen. Reportern ställer inga "obekväma" frågor. Artikeln är en snyftartikel och avslutas med "rop på hjälp" för att hennes 4-årige dotter är svårt sjuk. Reportern är lika lite neutral som Gävles imamer.
Citera
2019-07-08, 16:28
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Diamant Salihu
Reporter

Hon har gjort sitt val. Då får hon ta sitt straff genom att stanna kvar där hon är.
Citera
2019-07-08, 18:36
Medlem
Mosbulles avatar
Idag zappade jag mellan radiostationerna under en bilfärd och hamnade hos P1.
Ett helt program med propaganda, sjukt vidrigt program.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2946

Helt klart har SVT och SR och tidningarna en agenda.
Citera
2019-07-08, 22:21
Medlem
Citat:

Läste du verkligen rätt artikel? Reportern beskriver kvinnan som "samhällsmedveten och intelligent". Med en sådan bakgrund borde hon fly från en man som reser till Syrien för att begå bland de grövsta brotten mänskligheten skådat. Men kvinnan reste ändå. Mot den bakgrunden väljer SVTs reporter att kalla henne "ett offer". Du kallar det neutralt? Man häpnar!

Vad menar du med "lossat på tungan"? Kvinnan står inte ens för de vidriga brott hon passivt eller aktivt deltagit i, utan ber svenska skattebetalare om att vi ska acceptera det hon gjort och betala hennes resa hem. Att hon skulle straffas är otänkbart sålänge hon inte själv väljer att erkänna brott. Och det vill du acceptera? Din analys är helt verklighetsfrånvänd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in