Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-07, 22:05
  #37
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Jag upplever det mer som att folk som hela tiden klagar på att saker blivet så "woke" är dom som är extremt fixerade vid hudfärg och sexualitet.

Fast det stämmer ju inte.
Vanliga människor skiter i hudfärg och transor och homofiler.
Man ser bara folk. Och agerar dom som vanliga människor så rycker ingen på ögonbrynen.
Alla grupper ses bara som en stor grupp med människor.


Sen finns det en minoritet i samhället som konstanst 24/7 ska uppmärksamma dessa grupper som att dom är speciella.

Det är lite som veganer. Dem flesta skiter i vad folk äter.
Men veganer älskar att visa att dom är veganer. Ingen frågar men likförbannat så ska dem yttra sig 24/7.
Jo jag är vegaaaaaaaan!!!
På konditoriet Hej jag är vegaaaaaaaaan
På biblioteket "hej jag vill låna en bok,, jag är vegaaaaaaan
Citera
2022-08-07, 22:27
  #38
Medlem
SithMasters avatar
Fantastiskt bra serie, drog dock ned betyget något att
Citera
2022-08-08, 05:50
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Fast det stämmer ju inte.
Vanliga människor skiter i hudfärg och transor och homofiler.
Man ser bara folk. Och agerar dom som vanliga människor så rycker ingen på ögonbrynen.
Alla grupper ses bara som en stor grupp med människor.


Sen finns det en minoritet i samhället som konstanst 24/7 ska uppmärksamma dessa grupper som att dom är speciella.

Det är lite som veganer. Dem flesta skiter i vad folk äter.
Men veganer älskar att visa att dom är veganer. Ingen frågar men likförbannat så ska dem yttra sig 24/7.
Jo jag är vegaaaaaaaan!!!
På konditoriet Hej jag är vegaaaaaaaaan
På biblioteket "hej jag vill låna en bok,, jag är vegaaaaaaan


Ok, din åsikt är noterad. Men det låter lite på dig som att du verkligen är rätt fokuserad på hudfärg, sexualitet och liknande. Dit exempel känner jag inte igen i verkligheten alls heller, känner flera vegetarianer och veganer, och dom äter helt enkelt den kost dom valt utan att göra en sak av det. Det jag däremot ser mycket av är folk som konstant ska halvskrika om att "negrer/blattar/homosexuella/kvinnor/transpersoner osv. ska ta en jävla plats" och hur fel det är. Eller så är det feminismen som gått för långt, det skriks det fan om i tid och otid.

Men nu har vi helt frångått ämnet, så lämnar det här.
__________________
Senast redigerad av N9HN 2022-08-08 kl. 06:07.
Citera
2022-08-08, 09:17
  #40
Medlem
pickis avatar
Jag fattar inte hur man kan säga att det är Woke. De e ju inget som sticker ut, allt passar ju fint i storyn. Jag har inte läst serien så det e kanske de de framkommer tydligare.
Bara för att alla inte är vita heteromän eller vad e problemet ?
Citera
2022-08-08, 10:53
  #41
Medlem
Jthunderas avatar
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhhh! Vad det går långsamt! Varför går de i slow motion hela tiden?!

Woke? Jo, stör inte så mycket dock. 3% av befolkningen är homo men 97% på Netflix.
Citera
2022-08-08, 10:55
  #42
Medlem
pickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhhh! Vad det går långsamt! Varför går de i slow motion hela tiden?!

Woke? Jo, stör inte så mycket dock. 3% av befolkningen är homo men 97% på Netflix.

Vad e de som går långsamt ? Hur långt har du kommit ?
Citera
2022-08-08, 10:58
  #43
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picki
Vad e de som går långsamt ? Hur långt har du kommit ?

Allt. Storyn, action, dialogen, klippen. Även personerna går bokstavligt långsamt. Är de med i ett Luciatåg?
Citera
2022-08-08, 11:05
  #44
Medlem
pickis avatar
Hhmm, ibland lite långa dialoger men tyckte de passade fint. Mysigt att titta på, skönt att de inte stressar fram allt. Däremot kunde dom knutit ihop avsnitten lite mer, känns lite hoppigt som att dom bara slängt in vissa avsnitt utan någon logisk ordningsföljd. Hade behövt lite mer integration av en backstory i varje avsnitt.
Citera
2022-08-08, 11:25
  #45
Medlem
zBr9s avatar
Har inte läst serien men jag tycker att TV-serien är otroligt långsam och svårtittad. Har förstått att den följer originalet rätt nära, men huvudpersonen är ju helt hopplös att känna något för. Verkar bara kunna prata i ett tonläge och har bara ett ansiktsuttryck också, 9/10 scener är bara han som står och tittar på nåt slags ödeland och håller käften, och när han väl pratar säger han typ 3 meningar max.

Har sett 5 avsnitt nu och kommer fortsätta se pga tycker serien är välgjort, och har varit intresserad av Sandman serietidningen ett tag, men tycker inte det här sticker ut på något sätt, ungefär lika intetsägande serie som dom flesta såna här adaptioner, typ Wheel of Time, Snowpiercer, eller American Gods. Det är kul att se hur dom "får till världen", men själva berättelsen tror jag att jag ska försöka förstå genom att läsa tidningarna istället senare.
Citera
2022-08-08, 14:46
  #46
Medlem
Vilken skit det här var, alla dessa serier är likadana nu förtiden väldigt barnvänliga, extremt pk och mycket homofolk.

Det funkar att se på till 70-80% men vissa inslag är ju för tråkiga.

Synd jag hade stora förhoppningar när Dance var men när han dog så dog det mesta. En serie bland alla andra serier som har massproducerat dom senaste 10 åren.
Citera
2022-08-09, 07:33
  #47
Medlem
Taufatts avatar
Fortfarande kluven till serien. En del roliga karaktärer men handlingen tar inte fart utan sniglar sig fram, om det nu ens finns någon övergripande historia att berätta.
Förstår inte varför typ alla ska vara homosexuella. Är det för att lyfta fram hur avvikande och udda personerna är?
Jag hade förväntat mig mer drömsekvens när det handlar om Dröm.
6/10 i betyg halvvägs så ser serien färdigt.
Citera
2022-08-09, 14:10
  #48
Medlem
Tyckte de var en bra serie.
Sticker dock en del i ögonen med all wokande Blev alldeles för mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback