2019-07-04, 12:34
Medlem
trevligsoptunnas avatar
Har nyligen upptäckt att onyx har blivit grymt billiga och bestämmer mig för att testa. Min kompis köper samtidigt en general white. Jag kan inte märka någon skillnad förutom i pris och färg på pappret. Är det någon expert som vet?
Citera
2019-07-04, 12:40
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligsoptunna
Har nyligen upptäckt att onyx har blivit grymt billiga och bestämmer mig för att testa. Min kompis köper samtidigt en general white. Jag kan inte märka någon skillnad förutom i pris och färg på pappret. Är det någon expert som vet?

Var onyx dyra förut då eller?
Citera
2019-07-04, 12:44
Medlem
trevligsoptunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Var onyx dyra förut då eller?
Jag har för mig det, har aldrig lagt märke till att det kostat som en XR.
Citera
2019-07-04, 12:51
Medlem
Predatores avatar
Citat:
Onyx har smaken lagd mer åt citrushållet och white är mer bergamott. Onyx har även en högre nikotinhalt och är snäppet torrare.
Citera
2019-07-04, 13:07
Onyx lanserades som ”lyxalternativet” inom General-familjen en gång i tiden. Dosorna låg på runt 50-lappen då. Gissningsvis har det sålt för lite, och nu har priset nästan halverats. Snusbolaget tar 269:-/stocken. Det är troligen marknadens mest prisvärda portionssnus just nu, enligt min mening.
Citera
2019-07-04, 22:02
Medlem
trevligsoptunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Onyx lanserades som ”lyxalternativet” inom General-familjen en gång i tiden. Dosorna låg på runt 50-lappen då. Gissningsvis har det sålt för lite, och nu har priset nästan halverats. Snusbolaget tar 269:-/stocken. Det är troligen marknadens mest prisvärda portionssnus just nu, enligt min mening.

Tack experten! Hoppas priset hålls nere, men jag ska iallafall bygga upp ett lager.
Citera
2019-07-04, 23:22
Citat:
Tack experten! Hoppas priset hålls nere, men jag ska iallafall bygga upp ett lager.

Det enda portionssnuset jag köper just nu, så länge priset ligger på denna nivå.

Notera också att dosan innehåller 21.6 g/24 portioner.
General XR White som kostar ungefär lika innehåller bara
16.8 g/21 portioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in