2019-07-02, 23:47
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...odig-i-lastbil

"En 55-årig man har avlidit efter en olycka vid Dalahästen i Avesta på tisdagsförmiddagen.

Enligt Stefan Wickberg, presstalesperson på polisen i Bergslagen, så utreds händelsen som en arbetsplatsolycka utan misstanke om brott.

Olyckan, som inträffade strax efter klockan 11, ska ha skett i samband med att varor lastades av ett fordon vid en restaurang.

– Mannen hittades blodig i ett lastutrymme på en lastbil. Det är i nuläget oklart vad han har råkat ut för, säger Stefan Wickberg."

Någon som vet mer?
Citera
2019-07-03, 00:17
Medlem
Eventuellt plötsligt sjukdomsfall enligt lokalblaskan.
Citera
2019-07-03, 00:28
Medlem
Jag är vän med en nära släkting till mannen som dog. Det finns tydligen vittnen som sett mannen på flaket och att han sedan bara försvann. Han har fallit handlöst, förmodligen av "plötsligt sjukdomsfall" och slagit sig illa i ansiktet dessutom. Han var död när han hittades. Brott misstänktes först men avskrivet som arbetsplatsolycka, enligt min vän.
Mycket tråkigt.
Citera
2019-07-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Jag är vän med en nära släkting till mannen som dog. Det finns tydligen vittnen som sett mannen på flaket och att han sedan bara försvann. Han har fallit handlöst, förmodligen av "plötsligt sjukdomsfall" och slagit sig illa i ansiktet dessutom. Han var död när han hittades. Brott misstänktes först men avskrivet som arbetsplatsolycka, enligt min vän.
Mycket tråkigt.

Mycket tråkigt ! :-( Är mannen hemahörande i Avesta?
Citera
2019-07-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wavemaster
Mycket tråkigt ! :-( Är mannen hemahörande i Avesta?
Jag var tvungen att höra med den anhörige att det är ok att skriva först.
Nej, från Hedemora.
Citera
2019-07-04, 17:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Mycket tråkigt.

Lite motsägelsefullt. Det är alltså både ett plötsligt sjukdomsfall och en arbetsplatsolycka?

I och för sig kan man tänka sig scenarion där ett plötsligt sjukdomsfall leder till en olycka. Men var det verkligen det du menade?
Citera
2019-07-05, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Lite motsägelsefullt. Det är alltså både ett plötsligt sjukdomsfall och en arbetsplatsolycka?

I och för sig kan man tänka sig scenarion där ett plötsligt sjukdomsfall leder till en olycka. Men var det verkligen det du menade?
Ja det är ju sjukdomsfall, men eftersom han var på jobbet så kallas det kanske så också, vet faktiskt inte. Skriver bara vad jag fått höra. Det är nog inte riktigt fastställt än, men det ligger inget brott bakom som dom trodde först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in