Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-07-06, 06:10
  #61
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Vad är detta? Menar du Araby bortomallräddning stesoliders? Är det en vattenpips-restaurang i Växjö som heter Araby soliders? Är det tre somalier och ett ensamkommande skäggbarn med en knallpuffra?

Låter skräckinjagande.

Ännu 1 som inte läst tråden. Är folk så efterblivna nu förtiden som du?
Citera
2019-07-06, 12:06
  #62
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Hur kan du tycka att Araby ligger nära Kungsmad? Jag växte upp på Araby och det var ju inihelvete långt till Kungsmad. Typ på andra sidan stan!
Snedda över spetsamossen och det är inte långt.
Citera
2019-07-06, 12:26
  #63
Medlem
Var inte så fokuserade på Araby. Det finns fler intressanta faktorer i geografin här.

Skjutningen sker ganska mittemellan de stora gymnasieskolorna och Vintervägen/Dalbo.

Skjutningen sker längs Kungsgatan som sedan övergår till Kungsvägen, ett vanligt stråk att trafikera från centrum eller gymnasieskolorna om man ska till höghusen i slutet av Kungsvägen, Hovshaga (som har sina egna problemområden) eller Dalbo/Nydala (som många nog räknar in till det bredare Araby).

Följer man Ekebovägen österut så kommer man upp till gamla Norr och de andra gymnasieskolorna, tänkbart att man kan röra sig mot Hov, nya Norr, centrum och regionbussarna österut på fagrabäcksvägen. Detta är generellt lugna områden, familjeområden, villaområden osv, även om man beaktar närheten till skolorna. Undantag finns men troligen hör offret hemma åt andra hållet från skjutningen sett.
Citera
2019-07-08, 17:46
  #64
Medlem
Jag kan bekräfta efter lite fyllesnack här i Växjö i helgen att det namn som nämnts tidigare är BO. Fick inte veta något hur det gick till dock
Citera
2019-08-10, 12:44
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigsnowroller
Jag kan bekräfta efter lite fyllesnack här i Växjö i helgen att det namn som nämnts tidigare är BO. Fick inte veta något hur det gick till dock


Jag har hört från initierat håll, två olika till och med.
Att det var ett personrån som gick fel och att gärningsmannen plockade dom.
Slog två, sköt den tredje. Alltså BO som egentligen alltså är GM.
Citera
2019-08-10, 13:02
  #66
Medlem
Läste på annat forum oxå.

""
En taxichaufför som körde min kollega för ett par veckor sedan körde också fram denna teori när det kom på tal.
Tydligen allmän kännedom i byn.""
Citera
2020-11-24, 15:36
  #67
Medlem
Hur har det gått med utredningen.
Enligt både snack på nätet och i Växjö var det ett personrån som gick fel och brottsoffret misshandlade rånarna och sköt en av dem med dennes egna vapen.

Vad vet vi egentligen?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback