2019-07-01, 19:48
Medlem
Gabogibos avatar
Era teorier om gängfejder är ju helt osannolika, självklart är det KKK som har fått fotfäste i Sverige och avverkar oskyldiga orten-artister som är på väg hem från ungdomsgårdarna.

Eller så lever artisterna som de lär.
Citera
2019-07-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Kriminalitet tillhör ju den där musikstilen.
Det är liksom inte hårdrockare eller synthare som lever gangsta-livet.

Det är precis som Tupac och Notorious Big.
Det måste vara en gigantisk dödsromantik inom den där branschen.
Att det skulle vara en ny laserman som ligger bakom skjutningarna tvivlar jag starkt på.
Du förstår att tråden enbart ämnar att häckla?

De gör det enda de kan. De rappar om det enda de vet. De kan inte skriva om något annat eftersom de aldrig läst och hört annat. Hur ska de kunna beskriva världen om inte genom det de lär sig genom konsumtion?

Ska de kanske prata om Lauremont? Dostojevskij? Fogelström? Beskriva med ord, de känslor de upplever likt en konstnär över sin egenkomponerade berättarduk?

De konsumerar vad de är och är vad de konsumerar. De har inte andra upplevelser än störningar i känslolivet och den kriminella livsstilen. Och just därför skjuter de ihjäl människor såsom de hört det tappas om, som de rappar om, eftersom deras verklighet inte går djupare än till populärkultur och misär.

Jag hoppas det finns bibliotek på anstalterna. Språket är mer än nationalism, det fyller en enorm vikt för den inre dialogen. Det ger perspektiv och samtalsämnen. Det öppnar dörrar och skapar klass. Det bygger broar. Mellan sig själv till ens känslor. Mellan obildning till kunskap. Mellan den fattige till den rike. Mellan misslyckandet till framgång. Mellan den enes upplevelser, till den andres. Språk är i första hand alltid kommunikation, om så bara till jaget själv.
https://www.expressen.se/kronikorer/patrik-lundberg/inte-ens-nationalisterna-bryr-sig-om-svenska-spraket/

Flashbacks kommentarer är inte en ursäkt för att skjuta huvudet av folk man vuxit upp med. Sinnessjukt att politikerna försöker klandra språk där det finns istället för att se vart det saknas. Ingen tänker: Okej de kallar det självrensning så ingenting är mitt fel.
Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när "eliten" har problem med tänkandet (analyserna) och pratar efter deras upplevelser. Vad de känner när de läser på Flashback, i mail etc, är inte detsamma som sker i dessa kretsar där ingen vet hur man fortsätter motivera sig själv utan snabba belöningar eller löser konflikter utan vapen.
Senast redigerad av makullerad 2019-07-01 kl. 19:55.
Citera
2019-07-01, 20:46
Medlem
Vi alla hoppas ju att få se och längtar efter ett flertal vita hjältar som tar alla somalier ur spelet. Men den dagen kommer. Dom önskar själva ett laglöst land och när den dagen kommer så regnar det 30-06 och hagelskurar över orten.
Citera
2019-07-01, 21:20
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Nejdå somna om. När det kommer en handgranat genom ditt fönster för att de kastade för löst och råkade missa ett våningsplan tycker jag att du bara drar täcket över dig och somnar om.

Inte ditt ansvar att du blir collsteral damage.

Den där inställningen är den enskilda anledningen till att Sverige faller.

Du är helt ok med att de hänger ut ur leasade bmws o skjuter med ak47 bland folk alltså.

Du ger ditt tysta medgivande när du inte agerar mot invällarna. Svikare.
Du säger svikare vad ska jag göra då vi svenskar kam inte göra något utom att skriva här och vad VI skulle göra om VI blev utsatt så var bara tyst eller kom med något konkret

Mvh
Smoker
Citera
2019-07-01, 21:46
Medlem
pazeras avatar
Varför ligger inte denna tråden i Papperskorgen
Citera
2019-07-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
De senaste dagarna har ett par nysvenska rappare skjutits ihjäl. Först sköts somaliern Franky i Köpenhamn. Han syns i den här rapvideon:

https://www.youtube.com/watch?v=t3fiYwWj38I

Nu på kvällen sköts den kurdiska rapparen Rozh ihjäl i Blackebergi Stockholm. Här kan ni höra honom rapa:

https://www.youtube.com/watch?v=GJJNgqsaFc8

Är det möjligt att vi har att göra med en svensk rap- och invandrarhatare som far Norden runt och avrättar rappare?
Värsta är väl svensk födda svenskar lyssnar på denna skit å försöker efterlikna dessa halvfabrikat .pratar som dom å leker såkallade gangster
Citera
2019-07-01, 21:55
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Du förstår att tråden enbart ämnar att häckla?

De gör det enda de kan. De rappar om det enda de vet. De kan inte skriva om något annat eftersom de aldrig läst och hört annat. Hur ska de kunna beskriva världen om inte genom det de lär sig genom konsumtion?

Ska de kanske prata om Lauremont? Dostojevskij? Fogelström? Beskriva med ord, de känslor de upplever likt en konstnär över sin egenkomponerade berättarduk?

De konsumerar vad de är och är vad de konsumerar. De har inte andra upplevelser än störningar i känslolivet och den kriminella livsstilen. Och just därför skjuter de ihjäl människor såsom de hört det tappas om, som de rappar om, eftersom deras verklighet inte går djupare än till populärkultur och misär.

Jag hoppas det finns bibliotek på anstalterna. Språket är mer än nationalism, det fyller en enorm vikt för den inre dialogen. Det ger perspektiv och samtalsämnen. Det öppnar dörrar och skapar klass. Det bygger broar. Mellan sig själv till ens känslor. Mellan obildning till kunskap. Mellan den fattige till den rike. Mellan misslyckandet till framgång. Mellan den enes upplevelser, till den andres. Språk är i första hand alltid kommunikation, om så bara till jaget själv.
https://www.expressen.se/kronikorer/patrik-lundberg/inte-ens-nationalisterna-bryr-sig-om-svenska-spraket/

Flashbacks kommentarer är inte en ursäkt för att skjuta huvudet av folk man vuxit upp med. Sinnessjukt att politikerna försöker klandra språk där det finns istället för att se vart det saknas. Ingen tänker: Okej de kallar det självrensning så ingenting är mitt fel.
Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när "eliten" har problem med tänkandet (analyserna) och pratar efter deras upplevelser. Vad de känner när de läser på Flashback, i mail etc, är inte detsamma som sker i dessa kretsar där ingen vet hur man fortsätter motivera sig själv utan snabba belöningar eller löser konflikter utan vapen.

Riktigt bra dina två inlägg i tråden. Ville bara lägga till trångboddheten. Många familjer är så trångbodda så de har knappt plats för killarna hemma. Läsa läxor, jobba med specialarbeten, eller hänga med kompisar hemma när man redan sitter 7 pers i en tvåa går inte. Finns ingen plats, inget privatliv. Politiker som öppnar hjärtan utan att de mest grundläggande resurserna finns.

Edit: För att inte tala om när svenska myndigheter knackar på dörren, och killarna det gäller kan mer om svenska samhället än föräldrarna. Nej fy det är illa alltså.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-07-01 kl. 21:58.
Citera
2019-07-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Riktigt bra dina två inlägg i tråden. Ville bara lägga till trångboddheten. Många familjer är så trångbodda så de har knappt plats för killarna hemma. Läsa läxor, jobba med specialarbeten, eller hänga med kompisar hemma när man redan sitter 7 pers i en tvåa går inte. Finns ingen plats, inget privatliv. Politiker som öppnar hjärtan utan att de mest grundläggande resurserna finns.

Edit: För att inte tala om när svenska myndigheter knackar på dörren, och killarna det gäller kan mer om svenska samhället än föräldrarna. Nej fy det är illa alltså.
Tack. Ja och när de går på socialbidrag så får inte barnen studera på gymnasienivå om de inte bor hemma eller efter 20 tar CSN lån. De får inte äga något eller ha egna tillgångar. Inte ett eget bankkonto ditt ens en hundring sätts in. Nu tydligen tar socialtjänsten pengarna (drar av) om de får från organisationer och fonder likt Majblomman och säkert även ibland, vad jag minns från vad som kunde strula när jag var ung vid otur, lönen för sommarjobb. Det varierar säkert i många hem men extrem trångboddhet i torftiga miljöer förekommer nog för ofta även bland människor som inte missbrukar. Oavsett ursprung finns för många hem där barn knappast kan utvecklas optimalt.

Alla föräldrar kan inte samhället nej, de kanske behöver barn som tolkar vilket underminerar dem som föräldrar och vuxna. Sedan så förekommer en rad problem med att deras uppfattning om uppfostran inte är efter våra normer och värderingar. Psykisk ohälsa bland vuxna som är traumatiserade, utmattade osv försvårar ytterligare. Ska de hjälpa ungarna sedan med grammatik, engelska, matematik osv när de själva kan sakna utbildning eller möjligheter att orka vara extralärare till barn som kanske ligger efter pga allt från bristande kunskaper, lägre begåvning/omognad, adhd eller liknande diagnos (som givetvis kan vara pga senare utveckling) dyslexi mm? Som att kräva ett maratonlopp av någon utan kondition, grundfysik eller ens en susning om varför de borde fortsätta springa när de bara är trötta och aldrig ser något mål.

Blir faktiskt förbannad när Vänsterpartiet sitter och läser Flashbacks inlägg o kanske deras egna mail och påstår att det är andras attityder som är orsaken till varför folk skjuts ihjäl, att folk kallar det självrensning när musiken de gör är värre och där de sprider enormt kvinnohat, samhällsförakt, kräver bostadsområden som egen mark och hotar potentiella motsägelser medan de exploaterar kvinnor, viftar med vapen och pratar om att mörda, knarka och begå brott. Ser inte några av de sämsta inläggen tonsättas till färgglada videor. Att politikerna inte skäms över att ta itu med verkligheten är en sak, att de fortsätter påstå att det handlar om invandrare som är offer inför svenskar är mer än pinsamt, det är vedervärdigt. Jag svarar tonläge med samma ton, har däremot inte sökt upp mina gamla barndomsvänner eller ens konflikter för att döda någon. Inte sökt upp någon alls. Det går det med. Att inte skylla hela sitt liv på enstaka individer. (Vilket jag ändå gör ibland men fortfarande utan att döda eller leta upp någon precis som flera kan ha läst mina texter utan att döda mig för det. DET är att skapa något konstruktivt ur känslor och upplevelser).

Sedan sitter media och glorifierar dem. Och lyfter fram dem. Men vägrar sätta ribba för dem och uppträder som om det är dagisbarn. Givetvis måste barn och hederliga skyddas från äldre främst men orsakerna ligger mycket i livsvillkor. Och vi har ett gigantiskt andra generationens dilemma framför oss som kommer ge problem. Det är illa att det ska ridas på en antirasism som måste begravas för att få verkliga perspektiv på situationer som är.

De ska förflyttas ur områden och JA Vänsterpartiet, utegångsförbud med boja är rimligt om man springer runt med vapen och skjuter folk i huvudet annars.
Citera
2019-07-01, 23:19
Medlem
Citat:
Tack. Ja och när de går på socialbidrag så får inte barnen studera på gymnasienivå om de inte bor hemma eller efter 20 tar CSN lån. De får inte äga något eller ha egna tillgångar. Inte ett eget bankkonto ditt ens en hundring sätts in. Nu tydligen tar socialtjänsten pengarna (drar av) om de får från organisationer och fonder likt Majblomman och säkert även ibland, vad jag minns från vad som kunde strula när jag var ung vid otur, lönen för sommarjobb. Det varierar säkert i många hem men extrem trångboddhet i torftiga miljöer förekommer nog för ofta även bland människor som inte missbrukar. Oavsett ursprung finns för många hem där barn knappast kan utvecklas optimalt.

Alla föräldrar kan inte samhället nej, de kanske behöver barn som tolkar vilket underminerar dem som föräldrar och vuxna. Sedan så förekommer en rad problem med att deras uppfattning om uppfostran inte är efter våra normer och värderingar. Psykisk ohälsa bland vuxna som är traumatiserade, utmattade osv försvårar ytterligare. Ska de hjälpa ungarna sedan med grammatik, engelska, matematik osv när de själva kan sakna utbildning eller möjligheter att orka vara extralärare till barn som kanske ligger efter pga allt från bristande kunskaper, lägre begåvning/omognad, adhd eller liknande diagnos (som givetvis kan vara pga senare utveckling) dyslexi mm? Som att kräva ett maratonlopp av någon utan kondition, grundfysik eller ens en susning om varför de borde fortsätta springa när de bara är trötta och aldrig ser något mål.

Blir faktiskt förbannad när Vänsterpartiet sitter och läser Flashbacks inlägg o kanske deras egna mail och påstår att det är andras attityder som är orsaken till varför folk skjuts ihjäl, att folk kallar det självrensning när musiken de gör är värre och där de sprider enormt kvinnohat, samhällsförakt, kräver bostadsområden som egen mark och hotar potentiella motsägelser medan de exploaterar kvinnor, viftar med vapen och pratar om att mörda, knarka och begå brott. Ser inte några av de sämsta inläggen tonsättas till färgglada videor. Att politikerna inte skäms över att ta itu med verkligheten är en sak, att de fortsätter påstå att det handlar om invandrare som är offer inför svenskar är mer än pinsamt, det är vedervärdigt. Jag svarar tonläge med samma ton, har däremot inte sökt upp mina gamla barndomsvänner eller ens konflikter för att döda någon. Inte sökt upp någon alls. Det går det med. Att inte skylla hela sitt liv på enstaka individer. (Vilket jag ändå gör ibland men fortfarande utan att döda eller leta upp någon precis som flera kan ha läst mina texter utan att döda mig för det. DET är att skapa något konstruktivt ur känslor och upplevelser).

Sedan sitter media och glorifierar dem. Och lyfter fram dem. Men vägrar sätta ribba för dem och uppträder som om det är dagisbarn. Givetvis måste barn och hederliga skyddas från äldre främst men orsakerna ligger mycket i livsvillkor. Och vi har ett gigantiskt andra generationens dilemma framför oss som kommer ge problem. Det är illa att det ska ridas på en antirasism som måste begravas för att få verkliga perspektiv på situationer som är.

De ska förflyttas ur områden och JA Vänsterpartiet, utegångsförbud med boja är rimligt om man springer runt med vapen och skjuter folk i huvudet annars.
Citerar mig själv här då jag glömde en viktig del i hela problemet. Det stod även i tidningen om att någon av de ihjälskjutna nekades hjälp motiverat med att han inte fick välja själv. Dvs de krävde honom som med i polisens avhopparprogram (tror det var någon ledare) vilket jag antar innebär att han då skulle krävts på information.

Det stod även i tidningen att människor i något område många gånger polisanmält förehavanden eller oaf kontaktat polisen.

Saken är att du inte får samhällets hjälp om du inte har uppgifter att lämna till dem. Hotbild eller att du är offer för våld eller att du anmäler fara för någons liv räcker inte eftersom du ska arbeta för polisen eller dö/dödas. Småsaker räcker inte om du inte är någon. Om du inte vet något måste du systematiskt anmäla saker om och om igen. Det är först när det är personliga motiv för polisen, åklagaren etc som massiva insatser med span etc sker eftersom du som individ, ditt liv och din trygghet inte betyder något.

Det finns ju någon video där västeråspolisen lovar någon kriminell eller iaf någon de antar har information, det ingen annan skulle få. Deras hjälp.

Om de inte utreder anmälningar eller gör annat än lägger ner dem, klart som fan att människor måste sköta sitt själva. Man lever bara på tur om man inte beväpnar sig vid hotbilder. Kriminellas nåder eller likgiltighet, inte samhällets hjälp.

Skulle våga sätta några slantar på att det påverkat en hel del det med. Det här är iallafall min uppfattning. Men vad vet jag samhällets förfogande kanske finns för en massa människor utan social status eller egen maktposition.
Citera
2019-07-01, 23:56
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Kriminalitet tillhör ju den där musikstilen.
Det är liksom inte hårdrockare eller synthare som lever gangsta-livet.

Det är precis som Tupac och Notorious Big.
Det måste vara en gigantisk dödsromantik inom den där branschen.
Att det skulle vara en ny laserman som ligger bakom skjutningarna tvivlar jag starkt på.

Helt rätt.
Dessutom ogillar jag musikstilen starkt. Att få slut på denna musikart måste ju kunna gå lite rappare
Citera
2019-07-02, 01:43
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Yes, medias hantering är

Här är en av de få artiklar (vad jag vet), som iaf nämner ämnet kring musiken. Men det är ju som du skriver, "antirasism" som gäller, folk är livrädda att öppna käften inom media, för de kan ju inte vara så korkade att de inte fattar vad som händer nu, eller? Miljoners views med dessa våldsmachokulturs "jag är farligast, kom och testa mig, jag glömmer aldrig" - skit.
Jag vete fan alltså, helt sjukt.

https://www.ltz.se/artikel/underskatta-inte-musikens-betydelse

"Sebbe Staxx gör själv en jämförelse mellan Kartellen och Ultima Thule, ett band med anknytning till vit makt-rörelsen, med slutsatsen att om deras musik kan kritiseras för sitt innehåll bör detta även ske åt vänsterhållet. Oavsett är det en intressant diskussion som kan härledas till den pågående debatten om höger- och vänsterextremismens olika karaktärer."

Håller för övrigt med om allt du skriver!

Edit: Håller med om allt du skriver menar jag.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-07-02 kl. 02:13. Anledning: Citationstecken
Citera
2019-07-02, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yes, medias hantering är

Här är en av de få artiklar (vad jag vet), som iaf nämner ämnet kring musiken. Men det är ju som du skriver, "antirasism" som gäller, folk är livrädda att öppna käften inom media, för de kan ju inte vara så korkade att de inte fattar vad som händer nu, eller? Miljoners views med dessa våldsmachokulturs "jag är farligast, kom och testa mig, jag glömmer aldrig" - skit.
Jag vete fan alltså, helt sjukt.

https://www.ltz.se/artikel/underskatta-inte-musikens-betydelse

"Sebbe Staxx gör själv en jämförelse mellan Kartellen och Ultima Thule, ett band med anknytning till vit makt-rörelsen, med slutsatsen att om deras musik kan kritiseras för sitt innehåll bör detta även ske åt vänsterhållet. Oavsett är det en intressant diskussion som kan härledas till den pågående debatten om höger- och vänsterextremismens olika karaktärer."

Håller för övrigt med om allt du skriver!

Edit: Håller med om allt du skriver menar jag.
Den där låten fick det att brinna i huvudet på mig! Jäklar vad jag började spela Ultima Thule hemma hos mig. https://m.youtube.com/watch?v=-v641dRVeIw
skrev både till SD och Vänsterpartiet men struntade i SD efter att ha läst deras politik. Men de fick mig att bli någon som oavbrutet debatterar emot invandringen.

När jag sökte hjälp hos socialtjänsten skrattade de rakt upp i ansiktet på mig, de försökte givetvis hålla tillbaka det skratt om att kriminella uppträtt illa o jag ville förflyttas till en annan stad (skuldsatt och hade ett ordentligt liv där jag brutit med allt och alla jag känt för att leva ett bra liv under ordning). De sa: "Det måste finnas något du kan göra själv?" Varpå jag frågade "Skaffa en pojkvän med pistol?" Rasande reste jag mig upp och lämnade dem eftersom hotfulla beteenden mot mig enligt dem underförstått inte fanns och att kriminella människor inte trakasserar människor utan att de vet motiven.

Försökte en annan gång ta mig till polisen (Hade gjort anmälan de bara sket i efter ett förhör eftersom jag inte visste vilka o i Sverige hjälper de en inte med att visa foton eller liknande) och krävdes på att lämna polishuset. Slutade med att jag spottade henne i ansiktet och sa: "Lev du mitt liv istället, jävla fitta." Höll på att åka dit på våld mot tjänsteman eftersom det var intressantare att sätta dit mig än hjälpa mig. När jag slog sönder min lägenhet var de snälla att köra mig till psyk. Leendes.

Alltid leendes som när någon höll på att ringa och säga att han skulle skära mig i de mest privata delarna.

Men inte när jag öppnade med kniv när min hyresvärd försökte bråka sig in i min lägenhet. Jag var tvärlugn när de kom så inte något omhändertagande. Men då fick jag åka åtta mil för att motanmäla honom. Som alla mina anmälningar, rakt ner i soporna.

Idag är det jag som skrattar åt samhället. Inte såklart att människor dör men hur de glada jävlarna svettas numera. För de hade kunnat undvikit allt. Och det är rätt åt dem att skiten träffat fläkten och inte längre bara slår mot oss som aldrig kan göra annat än hoppas att det bara går över.

Att fortsätta larva med kriminella och dalta. Kommer fortsätta kosta. Precis som de inte kan ställa krav på människor för att de ska göra vad de kräver efter egna villkor utan att vara till hjälp när det behövs. Idioter tror att människor som själva måste anpassas efter det värsta kommer krypa tids nog. Allihop? Really?

Nä dra ur sladdarna ur den där musiken och sluta upp med Kalle Anka-verkstaden. Som omväxling kan man göra på folkets erfarenheter av vad som behövs. I tid inte några år efteråt.

Måste vara roligare att arbeta som socialarbetare eller polis eller vad som helst som gav hybris tidigare. Omplacera mera, idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in