Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-13, 00:28
  #205
Medlem
JoeDevolas avatar
Jag besökte aldrig Brollans krog Undici när det begav sig. Stämmer det att de mer renommerade gästerna där kunde utmana J-O på en pingismatch och dessutom få handikappet 20-0? Legenden säger att det var väldigt få som tog en poäng mot Jan-Ove.

En av mina idoler när jag var liten. Minns fortfarande när han slog igenom i en fajt mot "Äpplet", som även han var tonåring om jag inte minns fel. Äpplet vann.

I Kina längtar man efter en värdig motståndare igen. För att sporten inte ska dala i popularitet har man skickat kineser till Svedala för att visa dem hur man spöar en pennskaftsfattare. Det sista är min personliga åsikt och gissning.

Jag var extremt intresserad av betting vid tiden för J-O:s genombrott och hade utan att ha ordentligt på fötterna satsat den saftiga summan av 30 kr på den regerande kinesiska mästaren Jiiang Jialiang. Insatsen gjordes i god tid innan turneringen startade på SSP Overseas Betting och oddset var (om jag inte minns fel) 3,25.

Jiang vann planenligt och jag kunde casha ut knappa 100 kr. (Det här var pengar som ramlade in på SSP-kontot och som man kunde använda till att göra ett nytt vad med). Det fanns illusioner om att pengarna skulle vandra overseas motsatt väg, men det skedde aldrig.

Edit: Glömde bort. Det här handlar om J-O. Året var 1987. Han var överraskande i final och han tog ett set av självaste världsmästaren!

Helt klart i klass med Borg, Stenmark och Zlatan. Kanske störst av dem alla.

Res en jävla sten för helvete!
__________________
Senast redigerad av JoeDevola 2016-02-13 kl. 00:44.
Citera
2016-02-13, 09:10
  #206
Medlem
Sqeptisks avatar
Helt klart en av sveriges största idrottsmän! Kul att han höll på så länge i sin sport, dessutom på elitnivå. Starkt!

Vad väntar nu? Sportkommentator, tränare/coach eller nåt mer civilt?
Citera
2017-01-27, 11:09
  #207
Medlem
Carl Serungs avatar
Har blivit "sjuk" och kan inte deltaga i ett evenemang:

Bordtennislegendaren Jan-Ove Waldner har blivit sjuk och ställer därför in lördagens framträdande på Stora Torg i Eslöv.
http://www.skd.se/2017/01/27/waldner...lov-stalls-in/
__________________
Senast redigerad av Carl Serung 2017-01-27 kl. 11:13.
Citera
2017-01-27, 15:23
  #208
Medlem
hängballens avatar
Är han bög? Jag har iaf aldrig sett honom på bild med en brud.
Citera
2017-01-27, 18:29
  #209
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har blivit "sjuk" och kan inte deltaga i ett evenemang:

Bordtennislegendaren Jan-Ove Waldner har blivit sjuk och ställer därför in lördagens framträdande på Stora Torg i Eslöv.
http://www.skd.se/2017/01/27/waldner...lov-stalls-in/

Är det något suspekt med detta menar du?
Citera
2017-01-27, 19:05
  #210
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Är han bög? Jag har iaf aldrig sett honom på bild med en brud.
Spelar väl ingen roll, JO är JO oavsett böjelser. Vill tillägga att Skavlan är en skithög, idiot på många plan!
Citera
2017-01-29, 10:30
  #211
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Var i Kina för ett tag sedan och det är väl snart det enda landet där man kan säga att man är svensk och bli uppskattat. Det är faktiskt helt otroligt hur stor han fortfarande är i detta jätteland. Jag är helt övertygad om att JO kan ta många miljoner i betalt för att följa med random företag till Kina för att göra affärer.

Om JO gillar män vet jag inte men han gillar i alla fall kvinnor. Är faktiskt ganska imponerad hur snyggt han har skött alla sina kontakter med motsatta könet och gissar att det beror på att han är en ärlig och bra människa samt smart nog att när han var ute och reste så betalade han bra för det han ville ha.
Citera
2017-04-06, 12:42
  #212
Medlem
GormDenGamles avatar
Intervju med honom i Expressen idag.
Vilken jordnära och skön människa!
Bjuder på några citat.

Vännerna letar singeltjejer åt bordtenniskungen, men Waldner har aldrig haft någon längtan att bilda familj:
– Nej, faktiskt inte. Det kunde ha varit kul att se vad det blev för unge, om det hade blivit något bollsinne. Men det beror på morsan kanske.


Man blir ganska ego när man har varit ensam rätt länge. Jag tycker det är skönt. Det blir annorlunda om man skulle ha någon, då försvinner all tid med allting annat man vill göra. Det kanske inte blir några fler Kinaresor då.

Jag trivs bra, så varför ändra på något. Och man får själv bestämma vad man gör, jag kan inte lita på alla andra

Både Ikea och Volvo är återkommande uppdragsgivare under Waldners kinesiska turnéer.
– Med Ikea står jag mest och spelar och grejar med folk de har bjudit in. Och så får jag klippa lite band med Kamprad och gubbarna där.


Bordtennisspelaren har blivit mångsysslare och affärsman. Men att sätta en bestämd titel på Waldner är svårt.
– Jag vet inte vad man kan kalla mig. Tomte!


När Hammarby spelar allsvensk hemmapremiär på söndag kommer Jan-Ove Waldner att sitta på läktaren.
– Sedan sticker jag ut till vip-avdelningen i paus och tar en bira. Så man glömmer bort fotbollen.


När mängden pokaler växte flyttade Waldner två trappor upp, till en trea. Att byta bostadsområde har aldrig varit aktuellt.
– Det blev så jäkla bra där. Jag vill inte bo i staden, och det är så nära in, det går skitsnabbt. Trivs man behöver man inte hålla på. Och har man större blir det bara mer att städa. Det är bara onödigt.


Förra helgen åt Jan-Ove Waldner middag med den gamle vännen Ingemar Stenmark.
– Det var kul att träffa honom. Det blir lättare nu, för han pratade inte så mycket förr och inte jag heller. Så vi får reda på lite mer om varandra nu i alla fall.


Jag måste göra något bra för pengarna om jag ska göra grejer, jag åker inte bara och hämtar dem. Jag är inte uppbyggd så.
Let''s dance då?
– Dit ska det mycket till innan jag ställer upp.


http://www.expressen.se/sport/man-bl...t-ensam-lange/
Citera
2017-04-06, 13:11
  #213
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Intervju med honom i Expressen idag.
Vilken jordnära och skön människa!
Bjuder på några citat.

Vännerna letar singeltjejer åt bordtenniskungen, men Waldner har aldrig haft någon längtan att bilda familj:
– Nej, faktiskt inte. Det kunde ha varit kul att se vad det blev för unge, om det hade blivit något bollsinne. Men det beror på morsan kanske.


Man blir ganska ego när man har varit ensam rätt länge. Jag tycker det är skönt. Det blir annorlunda om man skulle ha någon, då försvinner all tid med allting annat man vill göra. Det kanske inte blir några fler Kinaresor då.

Jag trivs bra, så varför ändra på något. Och man får själv bestämma vad man gör, jag kan inte lita på alla andra

Både Ikea och Volvo är återkommande uppdragsgivare under Waldners kinesiska turnéer.
– Med Ikea står jag mest och spelar och grejar med folk de har bjudit in. Och så får jag klippa lite band med Kamprad och gubbarna där.


Bordtennisspelaren har blivit mångsysslare och affärsman. Men att sätta en bestämd titel på Waldner är svårt.
– Jag vet inte vad man kan kalla mig. Tomte!


När Hammarby spelar allsvensk hemmapremiär på söndag kommer Jan-Ove Waldner att sitta på läktaren.
– Sedan sticker jag ut till vip-avdelningen i paus och tar en bira. Så man glömmer bort fotbollen.


När mängden pokaler växte flyttade Waldner två trappor upp, till en trea. Att byta bostadsområde har aldrig varit aktuellt.
– Det blev så jäkla bra där. Jag vill inte bo i staden, och det är så nära in, det går skitsnabbt. Trivs man behöver man inte hålla på. Och har man större blir det bara mer att städa. Det är bara onödigt.


Förra helgen åt Jan-Ove Waldner middag med den gamle vännen Ingemar Stenmark.
– Det var kul att träffa honom. Det blir lättare nu, för han pratade inte så mycket förr och inte jag heller. Så vi får reda på lite mer om varandra nu i alla fall.


Jag måste göra något bra för pengarna om jag ska göra grejer, jag åker inte bara och hämtar dem. Jag är inte uppbyggd så.
Let''s dance då?
– Dit ska det mycket till innan jag ställer upp.


http://www.expressen.se/sport/man-bl...t-ensam-lange/

Man kan inte låta bli att undra hur lång tid "ensam rätt länge" är för J-O. För det är ju så att han under hela sin karriär aldrig har haft något stadigt damsällskap! Åtminstone har han varit singel/ungkarl i alla artiklar jag läst om honom genom åren. Att inte vilja "bilda familj" är en sak, men det utesluter inte att man har flickvänner då och då. Har J-O verkligen aldrig haft flickvän? Kan han till och med vara oskuld?
Citera
2017-04-06, 14:30
  #214
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Man kan inte låta bli att undra hur lång tid "ensam rätt länge" är för J-O. För det är ju så att han under hela sin karriär aldrig har haft något stadigt damsällskap! Åtminstone har han varit singel/ungkarl i alla artiklar jag läst om honom genom åren. Att inte vilja "bilda familj" är en sak, men det utesluter inte att man har flickvänner då och då. Har J-O verkligen aldrig haft flickvän? Kan han till och med vara oskuld?
Har du inte läst tråden! Han har för vana att gorma på fyllan om sina meriter för att dra hem dom. Är du?
Citera
2017-04-07, 14:57
  #215
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Intervju med honom i Expressen idag.
Vilken jordnära och skön människa!
Bjuder på några citat.

Vännerna letar singeltjejer åt bordtenniskungen, men Waldner har aldrig haft någon längtan att bilda familj:
– Nej, faktiskt inte. Det kunde ha varit kul att se vad det blev för unge, om det hade blivit något bollsinne. Men det beror på morsan kanske.


Man blir ganska ego när man har varit ensam rätt länge. Jag tycker det är skönt. Det blir annorlunda om man skulle ha någon, då försvinner all tid med allting annat man vill göra. Det kanske inte blir några fler Kinaresor då.

Jag trivs bra, så varför ändra på något. Och man får själv bestämma vad man gör, jag kan inte lita på alla andra

Både Ikea och Volvo är återkommande uppdragsgivare under Waldners kinesiska turnéer.
– Med Ikea står jag mest och spelar och grejar med folk de har bjudit in. Och så får jag klippa lite band med Kamprad och gubbarna där.


Bordtennisspelaren har blivit mångsysslare och affärsman. Men att sätta en bestämd titel på Waldner är svårt.
– Jag vet inte vad man kan kalla mig. Tomte!


När Hammarby spelar allsvensk hemmapremiär på söndag kommer Jan-Ove Waldner att sitta på läktaren.
– Sedan sticker jag ut till vip-avdelningen i paus och tar en bira. Så man glömmer bort fotbollen.


När mängden pokaler växte flyttade Waldner två trappor upp, till en trea. Att byta bostadsområde har aldrig varit aktuellt.
– Det blev så jäkla bra där. Jag vill inte bo i staden, och det är så nära in, det går skitsnabbt. Trivs man behöver man inte hålla på. Och har man större blir det bara mer att städa. Det är bara onödigt.


Förra helgen åt Jan-Ove Waldner middag med den gamle vännen Ingemar Stenmark.
– Det var kul att träffa honom. Det blir lättare nu, för han pratade inte så mycket förr och inte jag heller. Så vi får reda på lite mer om varandra nu i alla fall.


Jag måste göra något bra för pengarna om jag ska göra grejer, jag åker inte bara och hämtar dem. Jag är inte uppbyggd så.
Let''s dance då?
– Dit ska det mycket till innan jag ställer upp.


http://www.expressen.se/sport/man-bl...t-ensam-lange/
Han som fått så mycket skit om hur tråkig han är, det där är ju en riktigt skön snubbe. Har han gått charmkurs, hård mediaträning på gamle dar eller var han bara skitnervös förr?
Citera
2017-04-08, 08:29
  #216
Avstängd
thaimans avatar
Här inne undras om han är bög?
En så blixtsnabb bög har aldrig funnits. Han har humor och är jävligt trevlig.

Svär inte i kyrkan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback