2019-07-01, 08:46
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlojan27
Det var mc- Sweden som åkte genom Örebro med alla som stöttar mc-Sweden, och dom gör fina saker för andra så som i detta fall för kvinnohuset. Och Mc-Sweden är dom som är på Ha sida om vi nu ska hård dra de, men de betyder inte att alla hänger på deras club osv. o sen efter hade dom fest o hade kul. Inget med något att göra. Jag håller med en annan i denna tråd att de som håller till här är bara dom som tror o spekulerar utan vetskap om något. Vilket är kul o läsa när man egentligen vet hur de är 😂👌🏻 Ingen vet något o stakars jävel han som dom anklaga för sprängning o sen släppte...han måste vara rädd för sitt liv oavsett om de var han eller inte...

Ja du Mc sweden du verkar ha full koll🙄

Inte så att du menar Sbm och ima eller kanske smc
Citera
2019-07-02, 08:28
Medlem
Citat:
Så kopplade polisen ihop explosionen på strippklubben – med attentatet i Linköping: ”Har en hypotes”

7 juni briserar en sprängladdning i ett bostadsområde i Linköping. Över 25 personer skadas och över 100 lägenheter fick skador, flera av dem mycket kraftiga.

Tre och en halv vecka senare sprängs strippklubben Efter två i Örebro.

Och det gick snabbt att koppla ihop de två händelserna inom polisen. Det uppger Daniel Axelsson, spaningsledare för sprängningen i Linköping.

– Det var typ dagen efter mig veterligen, eller väldigt nära i anslutning. Det är naturligt eftersom det inte är jätteofta det är den här typen av explosioner. Och då ser man om det finns någon överensstämmelse, säger han och påpekar senare:
https://www.na.se/artikel/orebro-kom...har-en-hypotes

Redan dagen efter insåg de att explosionerna kunde ha ett samband. Det arbetar skarpa hjärnor på polisen.

Skämt åsido så antyder artikeln att polisen har teknisk bevisning som knyter samman brotten, men inga detaljer lämnas.

Citat:
Polisen i Örebro väntar fortfarande mycket av resultaten från tekniska undersökningen. Men de få resultat som nått utredningen har redan gett resultat.
Citera
2019-07-02, 10:55
Medlem
HugoBardots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Fick det bekräftat att de åkte i kortege.

Att det var en styrkedemonstration var min egen slutsats.

Har du missat att no surrenders "klubbhus/strippklubb" sprängdes?

Har du missat sprängningen i Linköping mot no surrender.

Edit: Är du en IMA medlem kanske.

Fick du verkligen bekräftat vilka som åkte i kortegen? Jag tvivlar på din uppgiftslämnare.

På sidan 9 i den här tråden så framgår det klart att jag INTE har missat sprängningen i Örebro!

Självklart har jag inte heller missat sprängningen i Linköping men jag har valt att inte skriva om den eftersom jag inte vet något mera än det som skrivs om händelsen i media. (Har en ödmjuk tanke att de som skriver på Flashback endast skriver om sådant som tillför kalla fakta till en tråd. För mycket skit här!)

Vilka som åkte i kortegen framgår klart av artikeln i Nerikes Allahanda. Du drar alltför yviga slutsatser!

Jag är 77 år och har ingen aning om vad IMA är för något men jag åker ännu MC (sedan 1958) utan att vara med i någon organisation över huvud taget! Det går också fint.
Senast redigerad av HugoBardot 2019-07-02 kl. 11:21.
Citera
2019-07-03, 22:12
Medlem
Polisinsats på E18/E20 både igår kväll och ikväll strax efter 21. Igår på avfarten mot Västhaga och ikväll mellan avfarterna mot Vivalla och Varberga. Ikväll var det en tämligen stor insats, i alla fall något halvdussin polisbilar, både målade och civila, och poliser i tighta uniformer som jag aldrig har sett förut. De genomsökte åtminstone en bil och en person var handfängslad.

Känns som en lågoddsare att det är relaterat till sprängningen. NA har inte skrivit nåt om det, men info kommer nog om det slutar med att polisen griper någon.
Citera
2019-09-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernKK
Jag vet att det inte var en enda BMC medlem som åkte kortege genom centrala Örebro för Kvinnohuset. Däremot 2 medlemmar ur Red Devils och en HA norge fanns med i kortegen. De med Red And Gold färgade västar var Bad Breed Stockholm. IMA klubb i Örebro bla. Back To Basic MC. Jag var på plats, men titta gärna på nån av filmerna som ligger ute så ser ni det. Klart och Tydligt!

Du har nog rätt i sak. Men Milf MC är ju Bandidos supportklubb, spelar ju ingen roll vad de kör för även fast det är beundransvärt. Bandidos ligger ju bakom Milf MC och styr och ställer. Deras vänner är Red And Gold och inget annat.
Citera
2019-09-25, 13:56
Medlem
Snarkarens avatar
En häktad misstänkt för allmänfarlig ödeläggelse.

"En man i 20-årsåldern har begärts häktad för allmänfarlig ödeläggelse på Holmen i centrala Örebro natten den 26 juni. Samma natt sprängdes en strippklubb i området."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...adet-pa-holmen
Citera
2019-09-25, 14:33
Medlem
Citat:
En 18-årig man från Örebro begärs häktad för allmänfarlig ödeläggelse vid Örebro tingsrätt. Den häktningsförhandlingen hålls också i dag.
https://www.na.se/artikel/man-begars...bben-pa-holmen
Citera
2019-09-25, 15:13
Medlem
Citat:
Den 18-årige man som misstänks ha sprängt strippklubben Efter två häktas.
Det beslutet kom Örebro tingsrätt fram till nu under eftermiddagen.
...
Mannen satt redan häktad för andra brott när han ställdes inför nya anklagelser.
...
Vid 14 i dag ställdes mannen inför tingsrätten. De beslutade att han på sannolika skäl häktas för sprängningen av Efter två.
https://www.na.se/artikel/just-nu-18...bben-pa-holmen
Citera
2019-09-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necesario
Äckel som har strippklubbar bör vridas nacken av!
Ditt inlägg tillför massor!

Så, vem är 18-åringen?
På vems uppdrag gjorde han detta?
Citera
2019-09-25, 20:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0

Så, vem är 18-åringen?
Du vet att det finns knapp för att anmäla OT och trams?
Den som vill ha reda på vem den häktade är kan ringa 019-166300 och be att får häktningsframställan och protokoll mejlat.
Vipps så är saken biff👍
Citera
2019-10-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0

Så, vem är 18-åringen?

Huvudman i gängkrig döms för knivbrott – åkte fast tillsammans med 18-åring som misstänks för sprängningen av strippklubben

En 24-årig man som – som av polisen pekats ut som en av huvudmännen i gängkriget i Vivalla – har dömts för flera knivbrott och ringa narkotikabrott. Under ett av brottstillfällena var han tillsammans med den 18-årige man som misstänks ha sprängt strippklubben på Holmen.
https://www.na.se/artikel/huvudman-i...-strippklubben

Kanske en ledtråd till svaret

Namn på 24-åringen finns kanske här - (FB) Flertal personer skjutna (en avliden) i Vivalla, Örebro 2015-07-05 . att vara 24 år 2019 då är man väl född 1995
Senast redigerad av Genderfluid 2019-10-16 kl. 17:20.
Citera
2019-11-18, 10:37
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Stämningsansökan B 3530-19 Örebro tingsrätt
https://docdro.id/ilslAY4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem