Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-17, 23:35
  #1
Medlem
Lillarapunzels avatar
Såhär till sommaren skulle jag gärna vilja dricka något mousserande eller rosé till picknickkorgen eller bara hänget med vänner. Dock kan/vill jag inte dricka alkohol, så vad rekommenderar ni från den alkoholfria hyllan?
Citera
2019-06-19, 11:50
  #2
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Såhär till sommaren skulle jag gärna vilja dricka något mousserande eller rosé till picknickkorgen eller bara hänget med vänner. Dock kan/vill jag inte dricka alkohol, så vad rekommenderar ni från den alkoholfria hyllan?
Nu är jag ingen van konsument av ovanstående drycker, men skulle ändå vilja rekommendera Richard Juhlin - Blanc de Blancs Non-Alcoholic Sparkling Wine, nr 1979. Den överträffade i alla fall mina förväntningar med råge. Tips - Se till att den håller sig kall!
Citera
2019-06-19, 15:47
  #3
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Nu är jag ingen van konsument av ovanstående drycker, men skulle ändå vilja rekommendera Richard Juhlin - Blanc de Blancs Non-Alcoholic Sparkling Wine, nr 1979. Den överträffade i alla fall mina förväntningar med råge. Tips - Se till att den håller sig kall!

Tack för tipset!
Citera
2019-06-20, 11:44
  #4
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Såhär till sommaren skulle jag gärna vilja dricka något mousserande eller rosé till picknickkorgen eller bara hänget med vänner. Dock kan/vill jag inte dricka alkohol, så vad rekommenderar ni från den alkoholfria hyllan?

Herrljunga cider är gott och innehåller bara 0,7% alkohol. Om det tvunget ska vara vin, så skulle jag tro att Chapel Hills alkoholfria är gott; det är åtminstone deras vanliga vin.
Citera
2019-06-20, 13:09
  #5
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Herrljunga cider är gott och innehåller bara 0,7% alkohol. Om det tvunget ska vara vin, så skulle jag tro att Chapel Hills alkoholfria är gott; det är åtminstone deras vanliga vin.

Tack!
Citera
2019-06-22, 14:14
  #6
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Pomac
Citera
2019-07-07, 15:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Nu är jag ingen van konsument av ovanstående drycker, men skulle ändå vilja rekommendera Richard Juhlin - Blanc de Blancs Non-Alcoholic Sparkling Wine, nr 1979. Den överträffade i alla fall mina förväntningar med råge. Tips - Se till att den håller sig kall!
Den är väldigt bra för att vara en alkoholfri variant. Tyvärr blir de ofta väldigt söta och "läsk"-smakande eftersom restsötman inte jäser bort.. har provat många olika varianter av alkoholfritt från Bolaget och generellt går rött och vitt vin bort rejält anser jag.

Mousserande finns en del som vågar sticka upp nosen. Har ännu inte prövat Leitz Eins Zwei Zero Rosé (Nr 19010) men har hört "rykten" om att den ska vara vara bärig men frisk och med tillräcklig syra för att den där fadda känslan inte ska göra sig tillkänna. Kanske kan vara något att kolla upp?
Citera
2019-07-08, 07:39
  #8
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Nu är jag ingen van konsument av ovanstående drycker, men skulle ändå vilja rekommendera Richard Juhlin - Blanc de Blancs Non-Alcoholic Sparkling Wine, nr 1979. Den överträffade i alla fall mina förväntningar med råge. Tips - Se till att den håller sig kall!

Den och rosévarianten är de enda drickbara alkoholfria mousserande vinerna. Möjligen även Billabong, men satsa på Juhlins viner främst. Och håll de kalla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback