Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-17, 23:05
  #1
Medlem
Vad är svårighetsgraden på prövningarna som ges från tex Hermods/ eller annat Komvux i Skåne med omnejd?

Hur är provet utformat på t.ex Fysik B? Den kursen är väldigt stor och kan tänka mig då att provet kommer bli väldigt stort (12 kapitel FyB).


Väldigt tacksam för svar.
Citera
2019-06-19, 20:30
  #2
Medlem
Jag har inte gjort prövningar i Skåne men när du gör prövningar kan du bli testad på alla delar av kursen. Du får nog räkna med att grejer från samtliga 12 kapitel kan dyka upp.

Du prövar en hel kurs så du får vara beredd att visa upp kunskaper som motsvarar en hel kurs innehåll, inget konstigt.
Citera
2019-07-05, 22:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Jag har inte gjort prövningar i Skåne men när du gör prövningar kan du bli testad på alla delar av kursen. Du får nog räkna med att grejer från samtliga 12 kapitel kan dyka upp.

Du prövar en hel kurs så du får vara beredd att visa upp kunskaper som motsvarar en hel kurs innehåll, inget konstigt.

Tack för svar. Jag misstänkte detta men någon mer med erfarenhet kring just fysik 2 på hermods prövning eller annan prövning via komvux där Fysik 2 ställs på kanten med ett prov?

Detta provet måste vara extremt köttigt eller hur ligger det till med det egentligen?

12 kapitel och det är den tyngsta gymnasiekursen - är det väldigt mycket plugg på att få behörigheten endast?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback