Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-05, 11:32
  #1
Medlem
Ajajajs avatar
Hej,

Jag skrev ett obetänksamt inlägg vilket var dumt, och som jag fick en varning för. Men det finns en del omständigheter som jag vill be er beakta.

Det inlägg som det refereras till skrev jag absolut inte i något syfte att efterfråga "barnporr". Eftersom jag inte har något som helst intresse av sådan skit så kopplade inte hjärnan till en början att vad jag frågade efter kunde vara klassat som barnporr.

Men bara efter någon minut (4 min) så föll poletten ned och jag insåg att det jag skrivit var olämpligt, och jag redigerade därför inlägget på stört och tog bort den olmäpliga delen av inlägget.


Jag förstår givetvis att reglerna är viktiga och att dom måste följas. Men det är väl också viktigt att använda sitt omdöme i speciella fall, att låta andemeningen i regeln vara det som styr, så att det inte blir rena teknikaliteter som avgör.

I och med att Pellefant fick en oerhört snabb anmälan på inlägget av någon som hann rapportera det innan jag ändrade inlägget så blev det ett ärende på ert bord, vilket inte varit fallet om denne enbart varit någon minut senare... Frågan är också om det överhuvudtaget var någon mer än rapportören som hann se mitt ursprungliga inlägg innan det redigerades?

Mot bakgrund av att jag var så snabb med att inse mitt misstag och också korrigera misstaget genom att redigera bort det olämpliga innehållet, så känns det inte helt orimligt att ärendet borde kunna ges en mer generös bedömning.

Mvh

Edit: Redigerade ett missförstånd.
Citera
2006-03-06, 20:46
  #2
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Edit: Redigerade ett missförstånd.

fan vad du redigerar..

själv tycker jag att om det är såsom du säger så var det lite väl hårt med en varning när du ändå tog bort inlägget såpass snabbt.
Citera
2006-03-06, 21:44
  #3
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
själv tycker jag att om det är såsom du säger så var det lite väl hårt med en varning när du ändå tog bort inlägget såpass snabbt.

Regler är regler, utan regler är vi blott vildar.

Regler är blott en konstruktion mellan två eller flera individer för att styra meningsutbyte samt upprätthålla normer. Uppenbart är att ajajaj varit ute och fyllestyrt. En gräns var dragen i sanden och ajajaj överskred denna gräns, därför måste ajajaj straffas för sitt nesliga tilltag. Inte för att vi tycker illa om ajajaj, men väl för att personen ifråga överskred linjen i sanden. Det sistnämda är mycket viktigt att beakta i denna diskussion, utan dessa godtyckliga linjer i sanden som skiljer oss från djuren så vore vi inte människor!

Att betrakta som grus i maskineriet är att ajajaj efter en stunds reflektion besinnade sig och noterade att denna godtyckliga gräns var överskriden. Men märk väl att det blott var grus som hindrade denna mänsklighetens mekanism, detta stora som skiljer oss från djuren. Trots ajajajs besinning efter en stund som förflutit måste ajajaj straffas. Inte för att världen blir bättre, men väl för att gränsen var överskriden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback