Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-14, 21:50
  #325
Medlem
Kedoxs avatar
Tycker USA att det är på tiden att även Iran får en R*tchildstyrd centralbank
Citera
2019-06-14, 21:52
  #326
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du kallar det gråskalor. Jag kallar det kontrollerad opposition och nyttiga idioter åt MIC.

Kalla det vad du vill, men du måste väl iaf känna att det är lite småkonstigt att CIA och/eller Mossad enl dig och andra kan avsätta och tillsätta regeringar på löpande band men fan inte kan fabricera en i sammanhanget enkel, solklar och odiskutabel casus belli när det gäller ett simpelt militärt angrepp på annan nation?
__________________
Senast redigerad av Wishie 2019-06-14 kl. 21:54.
Citera
2019-06-14, 21:55
  #327
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Kalla det vad du vill, men du måste väl iaf känna att det är lite småkonstigt att CIA och/eller Mossad enl dig och andra kan avsätta och tillsätta regeringar på löpande band men fan inte kan fabricera en i sammanhanget solklar och odiskutabel casus belli när det gäller ett simpelt militärt angrepp på annan nation?

På vilket sätt är detta ett solklart och odiskutabelt cassus belli? I John Boltons trasiga hjärna kanske, visst, men inte bland friska människor som känner igen sådant här psyop-trams när de ser det vid det här laget.
Citera
2019-06-14, 21:55
  #328
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Menar du samma nation som utrustat bla hela Irans nuvarande flygvapen eller?
Som jag sagt innan, gråskalor.
Visst, USA försåg sin tama diktator med vapen och t o m en kärnreaktor som gick på höganrikat uran som kunde användas direkt i kärnvapen. (Denna reaktor konverterades efter revolutionen till att köra på lägre anrikat uran). Vad menar du att det bevisar? Det är inte konstigare än att USA är villigt att idag rusta Saudiarabien till tänderna.
Citera
2019-06-14, 21:58
  #329
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är inte konstigare än att USA är villigt att idag rusta Saudiarabien till tänderna.

Och på så vis utrustar de även indirekt ISIS. Intressant sammanträffande va?

https://i.redd.it/swtwumi1dpxy.jpg
Citera
2019-06-14, 21:59
  #330
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
På vilket sätt är detta ett solklart och odiskutabelt cassus belli? I John Boltons trasiga hjärna kanske, visst, men inte bland friska människor som känner igen sådant här psyop-trams när de ser det vid det här laget.

Jepp, det var ju just det jag sa. Läste du fel eller?
Citera
2019-06-14, 22:02
  #331
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Visst, USA försåg sin tama diktator med vapen och t o m en kärnreaktor som gick på höganrikat uran som kunde användas direkt i kärnvapen. (Denna reaktor konverterades efter revolutionen till att köra på lägre anrikat uran). Vad menar du att det bevisar? Det är inte konstigare än att USA är villigt att idag rusta Saudiarabien till tänderna.
Vad har det med topic att göra? Eller ville du bara invända mot att jag klargjorde att USA hade utrustat Iran innan Iran/Irak kriget?

Eller är du bara emot allt som USA gör, som vanligt?
Citera
2019-06-14, 22:04
  #332
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Jepp, det var ju just det jag sa. Läste du fel eller?

Nej. Det tror jag inte. Du menar att jag tror att de kan fabricera fram ett cassus belli hur de än vill, inte sant? Men ibland misslyckas faktiskt MIC/CIA/Mossad med sina false flags också. Jag menar, det var ju rätt korkat utav dem att hjälpa mullorna till makten i Iran till att börja med 1978/79, inte sant? Det kom tillbaka och bet dem i arslet rätt så snabbt om man säger så.

https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_hostage_crisis
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-14 kl. 22:07.
Citera
2019-06-14, 22:13
  #333
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vad har det med topic att göra? Eller ville du bara invända mot att jag klargjorde att USA hade utrustat Iran innan Iran/Irak kriget?
Och jag klargjorde att det var innan islamisterna tog över, så vad är relevansen?
Citat:
Eller är du bara emot allt som USA gör, som vanligt?
Förse en diktator med kärnteknologi samtidigt som han har klara ambitioner att skaffa kärnvapen var kanske inte så smart. Det hade inte varit så smart om han suttit kvar och vart inte smartare för att landet drabbades av en revolution. (Även om mullorna sagt att användning av kärnvapen är emot islam).
Citera
2019-06-14, 22:13
  #334
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nej. Det gjorde jag inte. Du menar att jag tror att de kan fabricera fram ett cassus belli hur de än vill. Ibland misslyckas faktiskt MIC/CIA/Mossad med sina false flags också. Jag menar, det var ju rätt korkat utav dem att hjälpa mullorna till makten i Iran till att börja med 1978/79, inte sant? Det kom tillbaka och bet dem i arslet rätt så snabbt om man säger så.

https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_hostage_crisis

Lägg av.
US hade rätt goda relationer med Shanen, så pass goda att de erbjöd Iran att köpa sina vid tillfället bästa militära flygplan, F-15 och F-14, bara för att störta honom några få år efteråt?
Har du några mer logiska kullerbyttor att bjuda på?.
Citera
2019-06-14, 22:14
  #335
Medlem
Det verkar märkligt alltihop, och verkar det märkligt så ska man dra öronen åt sig och ifrågasätta. Vem tjänar på att attackera två tankers utan att ens sänka dem? Israel? Saudi Arabien?

Jag har svårt att tro att Iran eller någon av dess allierade skulle göra något liknande, var finns vinstintresset? Kanske extremgrupper inom dessa länder, men det finner jag mindre troligt än att något Iran-fientligt land försöker skapa en djupare och helst väpnad konflikt mellan Iran-USA.
Citera
2019-06-14, 22:18
  #336
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och jag klargjorde att det var innan islamisterna tog över, så vad är relevansen?

Vad din relevans var har jag ingen aning om. Jag klargjorde att US inte enbart försedde Irak med krigsmateriel.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Förse en diktator med kärnteknologi samtidigt som han har klara ambitioner att skaffa kärnvapen var kanske inte så smart. Det hade inte varit så smart om han suttit kvar och vart inte smartare för att landet drabbades av en revolution. (Även om mullorna sagt att användning av kärnvapen är emot islam).

Du vet mkt väl att kärnkraftsteknologi inte är detsamma som kärnVAPENteknologi. Gör dig inte löjlig.
__________________
Senast redigerad av Wishie 2019-06-14 kl. 22:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback