Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-29, 10:50
  #1777
Medlem
USA skickar två F22 Raptorer till Qatar.
Smygflygplan som kan undgå upptäckt.
Det är en tydlig upptrappning.

https://www.foxnews.com/us/air-force...ions-with-iran


Samtidigt:

Trump behöver vinna framgångar nu i det opinionskrig som pågår i Väst. Och lyckas han ro fram nya överenskommelser med Kina under G20 (Donald säger sig vara nöjd och Xi protesterar inte) kan det lugna världsmarknaden.

https://www.foxnews.com/world/trump-...s-g-20-meeting

Att skaka tass med Rocketman Kim i den demilitariserade zonen är också strategiskt rätt. En signal till Iran, att vi kan komma överens om viljan finns.

https://mobile.twitter.com/realDonal...40178948493314


Men Iran är inte Nordkorea och krutdurken med terrorgrupperna Houtis och Hizbollah ligger som en blöt filt över alltsammans. Plus produktionen av anrikat uran då.

Har någon sett denna med Netanyahu? Från förra våren:

https://youtu.be/Bmpgaig54-k

100 000 dokument om iraniernas kärnprogram. Presentation vars innehåll inte går att bedöma sanningshalten i, som lekman.

Iranierna hävdar ju ljug förstås.
Mossad motsatsen.
Har definitivt haft påverkan för amerikanska beslut.

Jag undrar varför inte journalister gräver i detta massiva underlag som sägs utgöra bevis. Rädda att finna något man helst inte vill se, som kan spela Trump, Saudi och Israel i händerna?

Jag undrar också varför Trump inte lyfter fram underlaget, i opinionskriget. Om det nu är sant. Rädd för att anklagas för att gå Israels ärenden?

Världen behöver faktiskt ett större underlag än vad som presenteras i medierna just nu, tjafsandet i den här tråden är ett utmärkt exempel på det.

Donald spelar ett högt spel nu och verkar mer pressad än vanligt. Klarar han detta utan militär konflikt, går han till historien som en av de bästa. Misslyckas han kommer han att förlora valet och hela jävla Mena helt förstört. Det skulle vänster-MSM älska. De har då någon som de älskar att hata att skylla på.

Sanktionerna är klassisk trumpiansk förhandlingstaktik för USA men för Iran, en krigshandling. Hur blir svaret? Fler bombade oljetankers? Avstängt Hermouzsund? Ny oljekris a la 73?

Den som lever får se, men det är jäkligt olustigt alltsammans.
Citera
2019-06-29, 10:55
  #1778
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen

Har någon sett denna med Netanyahu? Från förra våren:

https://youtu.be/Bmpgaig54-k

100 000 dokument om iraniernas kärnprogram. Presentation vars innehåll inte går att bedöma sanningshalten i, som lekman.


Dessa dokument var gammal skåpmat och en bluff. Det avfördades direkt av internationella kärnenergikommissionen som "gammalt skit"
Citera
2019-06-29, 10:58
  #1779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Dessa dokument var gammal skåpmat och en bluff. Det avfördades direkt av internationella kärnenergikommissionen som "gammalt skit"

Nej, han inleder alltså med vad du kallar för ”gammal skit” men framför sedan att ”den gamla skiten” alltjämt är verksamt.

Och att IAEA inte har granskat ordentligt.
Citera
2019-06-29, 11:12
  #1780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du som hejar på Hamas och Hezbollah bör inte ens få svara på varken svenska eller demokratiska frågor. Ditt hat gentemot hela vår västsfär är förkastlig. Givet är att du hejar på Iran i denna konflikt helt enkelt eftersom landet ifråga är USAs antagonist. Du skiter fullständigt i vem det handlar om bara dom hatar USA, Israel, judar eller Väst i allmänhet, bra skit således. Till och med Nordkorea försvarar du din lilla terror-mupp.
Nåja denna tråd saknar inte dårar, nästan 90% här hyser ett sådant USA&Israel-hat så deras omdöme fullständigt förmörkas till det sinnessjukt yttersta att de börjar ta parti med självaste Iran. Inte för att ni gillar Iran, nänä, utan för att ni hatar judar.
Hoppas nu det stolta persiska folket snart gör uppror mot Ayatollorna, det har kokat länge och jag personligen tror faktiskt att ett så utbildat folk i gemen inte kan tolerera islamistiskt styre alltför länge till..

Välkommen till tråden. 🤗

Det är faktiskt jobbigt att befinna sig härinne.

Men ack så nödvändigt.

En okulär besiktning av mediernas bevakning ger för handen att hela Västvärlden är skitnödigt och alldeles för få tar ställning mot Iran.

Som att parterna vore demokratiskt jämbördiga.

Under tiden fortsätter hihabförtrycket under prästerskapet och folk hängs från lyftkranar.

Tror precis som du. En stor andel, kanske en majoritet, av iranierna vill ha bort skiten till regim.

Men. När sanktionerna slår mot folket kan opinionen vända till fördel för prästerskapet.
Citera
2019-06-29, 11:59
  #1781
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du som hejar på Hamas och Hezbollah bör inte ens få svara på varken svenska eller demokratiska frågor. Ditt hat gentemot hela vår västsfär är förkastlig. Givet är att du hejar på Iran i denna konflikt helt enkelt eftersom landet ifråga är USAs antagonist. Du skiter fullständigt i vem det handlar om bara dom hatar USA, Israel, judar eller Väst i allmänhet, bra skit således. Till och med Nordkorea försvarar du din lilla terror-mupp.
Nåja denna tråd saknar inte dårar, nästan 90% här hyser ett sådant USA&Israel-hat så deras omdöme fullständigt förmörkas till det sinnessjukt yttersta att de börjar ta parti med självaste Iran. Inte för att ni gillar Iran, nänä, utan för att ni hatar judar.
Hoppas nu det stolta persiska folket snart gör uppror mot Ayatollorna, det har kokat länge och jag personligen tror faktiskt att ett så utbildat folk i gemen inte kan tolerera islamistiskt styre alltför länge till..

Visst visst. Alla som inte vill se ett kataklysmiskt krig mellan Iran och USA där miljoner oskyldiga perser, kurder, azerer, turkar, judar, balucher och arabers liv står på spel hatar bara judar och vill utplåna Israel. Japp japp. Så är det. Samtidigt sitter ni hycklande nykonservativa krigshetsare och försöker smöra för perserna som om ni egentligen brydde er. Hade demoner som Bolton verkligen brytt sig om perserna hade de inte hållt på och groomat den hatiska dödskulten MEK inför regime change i Iran. Mullaregimen är en söndagsskola i jämförelse med vad en mujahedin-regim skulle innebära för Iran.

Jag ger mig inte. Sa att jag skulle sluta men kan inte låta eran genomskinliga propaganda stå obesvarad.

Och jag hejar inte på Hamas och Hizbollah. Skulle inte förlora sömn om Hizbollah försvann ifrån södra Libanon imorgon precis. Sjuka jävlar det där. Försvann Hizbollah från södra Libanon och Hamas från Gaza och VB så skulle inte Israel längre ha någon skenmoralisk ursäkt att på sikt försöka annektera ställena längre.

Och mullorna skulle jag också vilja få bort från makten i Iran. Fast då skulle jag inte som CIA och Trump-administrationen verkar vilja att bara ersätta dem med en skendemokratisk mujahedin-regim istället.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-29 kl. 12:17.
Citera
2019-06-29, 12:08
  #1782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Visst visst. Alla som inte vill se ett kataklysmiskt krig mellan Iran och USA där miljoner oskyldiga perser, kurder, azerer, turkar, judar, balucher och arabers liv står på spel hatar bara judar och vill utplåna Israel. Japp japp. Så är det. Samtidigt sitter ni hycklande nykonservativa krigshetsare och försöker smöra för perserna som om ni egentligen brydde er. Hade demoner som Bolton verkligen brytt sig om perserna hade de inte hållt på och groomat den hatiska dödskulten MEK inför regime change i Iran. Mullaregimen är en söndagsskola i jämförelse med vad en mujahedin-regim skulle innebära för Iran.

Jag ger mig inte. Sa att jag skulle sluta men kan inte låta eran genomskinliga propaganda stå obesvarad.


Jag ger mig inte heller Torsten.
Och så länge du envisas med att plantera budskap i min käft som jag inte har förmedlat, och successivt ignorerar de budskap jag förmedlar, är du inget annat än ett vänsterorienterat troll.

Det är Iran som orsakar instabilitet i Mena, inte USA och inte Israel.
Citera
2019-06-29, 12:10
  #1783
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag ger mig inte heller Torsten.
Och så länge du envisas med att plantera budskap i min käft som jag inte har förmedlat, och successivt ignorerar de budskap jag förmedlar, är du inget annat än ett vänsterorienterat troll.

Det är Iran som orsakar instabilitet i Mena, inte USA och inte Israel.

Det är främst Iran, USA, Storbritannien, Frankrike, Israel, Ryssland, Turkiet och Saudiarabien som alla orsakat instabilitet i mellanöstern. De har alla en del i det. De har alla slängt ved på brasan.

Ditt envisa projicerande fortsätter med oförminskad intensitet märker jag.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-29 kl. 12:13.
Citera
2019-06-29, 12:22
  #1784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är främst Iran, USA, Storbritannien, Frankrike, Israel, Ryssland, Turkiet och Saudiarabien som alla orsakat instabilitet i mellanöstern. De har alla en del i det. De har alla slängt ved på brasan.

Ditt envisa projicerande fortsätter med oförminskad intensitet märker jag.

Du kan inte ens förstå vilka tempus jag använder.
Har orsakat är supinum. Det kan vara lämpligt att använda om man även inkluderar Afghanistan, Irak, Iran, Egypten, Palestina, Syrien, Algeriet, Tunisien, Qatar, Pakistan. Har nog missat någon, du kan fylla i.

Men du ser inte ansvaret hos dessa shithole countries. Bara Väst, bara judar. Bara Saudi och bara Dumma Dumma USA. Standard hos Mena-pack med Trump-tourettes.

Orsakar är presens.
Just nu är det inte USA, Saudi och Israel som står för instabiliteten. Det är främst Hizbollah, Hamas och Houtis. Alla Irans polare.
Citera
2019-06-29, 12:32
  #1785
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du kan inte ens förstå vilka tempus jag använder.
Har orsakat är supinum. Det kan vara lämpligt att använda om man även inkluderar Afghanistan, Irak, Iran, Egypten, Palestina, Syrien, Algeriet, Tunisien, Qatar, Pakistan. Har nog missat någon, du kan fylla i.

Men du ser inte ansvaret hos dessa shithole countries. Bara Väst, bara judar. Bara Saudi och bara Dumma Dumma USA. Standard hos Mena-pack med Trump-tourettes.

Orsakar är presens.
Just nu är det inte USA, Saudi och Israel som står för instabiliteten. Det är främst Hizbollah, Hamas och Houtis. Alla Irans polare.

Det är både USA, Saudi och Israel å ena sidan med deras Wahabi-proxier som ISIS och Al-Nusra i Syrien och Irak och självklart även Iran med Hizbollah i södra Libanon, Houthi i Jemen och shia-miliser i södra Irak som eldar på vansinnet.

Och jag menade regionala (och globala) storspelare. Där ingår inte bland annat Qatar, Tunisien eller Pakistan precis. Och Hamas spelar knappast någon betydelsefull roll utanför Gaza och VB. Stödet de får från Iran är ringa jämfört med hur Hizbollah och Houthi backas upp utav mullorna. Dels för att Hamas är Sunni och dels för att det är ingen piece of cake att lyckas nå fram med vapen och dylikt till områden ockuperade av Israel precis.

Det är inte ens fel att två eller flera träter. Allt är inte enbart Irans fel lika lite som allt enbart är Israels fel. Är det så jävla svårt att ta till sig? Är det så svårt att inse att det är det jag hela tiden menat? Att jag hackar på USA och väst mer än på Iran är för att du och andra neocontroll är de som mest frenetiskt shillar för den sidan utav denna falska geopolitiska dikotomi.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-29 kl. 12:45.
Citera
2019-06-29, 14:04
  #1786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är både USA, Saudi och Israel å ena sidan med deras Wahabi-proxier som ISIS och Al-Nusra i Syrien och Irak och självklart även Iran med Hizbollah i södra Libanon, Houthi i Jemen och shia-miliser i södra Irak som eldar på vansinnet.

”Deras”.

Du låter som en klassisk islamist, som lärt dig via skvallerbacken i Menas öknar att USA skapat IS, al-Nusra och vartenda avskräde till islamistiska rörelser, så att mussarna själva ska slippa avkrävas ansvar för sina gängs brott mot mänskligheten.

Citat:
Och jag menade regionala (och globala) storspelare. Där ingår inte bland annat Qatar, Tunisien eller Pakistan precis.

Du fokuserar ytterst lite på Rysslands och Kinas roller, må jag säga. Inte heller gamla Sovjetunionens, vars propagandaeko om Väst ljuder över hela tråden. Ryssarna förhindrade intervention i Syrien, pga kompisskap, Kina likaså. Ryssarna kramar Teheran nu också. Ryssarna möjliggör förtryck av befolkningarna, liksom Kina. Ryssarnas egenintresse i regionen och i ämnet för tråden, är helt borttrollat.

Pakistan som är en kärnvapenmakt är en storspelare i allra högsta grad, och puppa för en rad islamistterrorister. I övrigt ville jag lyfta att alla länder i regionen har det jävligt stökigt och den gemensamma nämnaren är inte USA. Den är islam.


Citat:
Och Hamas spelar knappast någon betydelsefull roll utanför Gaza och VB. Stödet de får från Iran är ringa jämfört med hur Hizbollah och Houthi backas upp utav mullorna. Dels för att Hamas är Sunni och dels för att det är ingen piece of cake att lyckas nå fram med vapen och dylikt till områden ockuperade av Israel precis. [


Hamas skänker missilregn över Israel nästan dagligen och det hade inte gått utan iranska gåvor. Apropå sunni vs shia, har det ringa betydelse när man är överens om vem som är ens gemensamma fiende.

Hizbollah hjälper Hamas. Old News.
Iran hjälper Hizbollah och Hamas. Old News.

Citat:
Det är inte ens fel att två eller flera träter. Allt är inte enbart Irans fel lika lite som allt enbart är Israels fel. Är det så jävla svårt att ta till sig? Är det så svårt att inse att det är det jag hela tiden menat?

Nä, men en som bombar tråden med påståenden om att Khomeini är CIA-göra, att amerikaner skickas till områden för att fungera som kanonmat åt Sion... tja du.


Citat:
Att jag hackar på USA och väst mer än på Iran är för att du och andra neocontroll är de som mest frenetiskt shillar för den sidan utav denna falska geopolitiska dikotomi.

Jag klev in i denna tråd i inlägg 1100 nåt. När jag såg vänstermullorna även dominera yttrandefrihetens sista utpost, Flashback. En ren proteståtgärd mot det revisionistiska antivästliga dårhuset här inne.

Dessutom fungerar ni som nyttiga idioter för terrorceller och iranska prästerskapet.


Du började på tredjesidan, inlägg 29. Sedan har du fortsatt.

Det är först nu du vill lyfta att båda sidor träter.
Citera
2019-06-29, 14:22
  #1787
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
”Deras”.

Du låter som en klassisk islamist, som lärt dig via skvallerbacken i Menas öknar att USA skapat IS, al-Nusra och vartenda avskräde till islamistiska rörelser, så att mussarna själva ska slippa avkrävas ansvar för sina gängs brott mot mänskligheten.

För du sidosteppar ju inte Saudiarabiens och Wahabismens brott mot mänskligheten och hackar bara på Iran och Shia hela tiden? Hycklare.

Och jag påstår inte att USA skapade ISIS och andra salafist-grupper. Bara att USA, Israel, Saudiarabien och Turkiet backat dem mot Assadregimen och Shia i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du fokuserar ytterst lite på Rysslands och Kinas roller, må jag säga. Inte heller gamla Sovjetunionens, vars propagandaeko om Väst ljuder över hela tråden. Ryssarna förhindrade intervention i Syrien, pga kompisskap, Kina likaså. Ryssarna kramar Teheran nu också. Ryssarna möjliggör förtryck av befolkningarna, liksom Kina. Ryssarnas egenintresse i regionen och i ämnet för tråden, är helt borttrollat.

Kanske för att det inte är Ryssland och Kina som håller på att försöka starta krig med Iran just nu? Det är det USA, Saudiarabien och Israel som gör. Och du själv trollar konstant bort Saudiarabiens och Israels egenintressen. Är det fel att ha egenintressen nu också? Du ser, jag anser definitivt att Israel har en rätt att försvara sig mot tex Hizbollah och har redan nämnt att det bara vore bra om Nasrallah och gänget försvann ifrån området. Och det innebär också så klart att bör bli konsekvenser för mullorna i Teheran som backat Hizbollah och eldat på den konflikten ända sedan 80-talet. Regime change i Iran? Visst. Det är jag ombord med. Så länge det inte blir en skendemokratisk, amerikansk-israelisk lydstad och mujahedin-regim eller dylikt som CIA och Trump-administrationen verkar ha i kikaren just nu för att ersätta mullorna med.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Pakistan som är en kärnvapenmakt är en storspelare i allra högsta grad, och puppa för en rad islamistterrorister. I övrigt ville jag lyfta att alla länder i regionen har det jävligt stökigt och den gemensamma nämnaren är inte USA. Den är islam.

Den gemensamma nämnaren är både USA och Islam. Och Pakistan är definitivt en puppa för Islamism. Salafism. De är knappast polare med Iran om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Hamas skänker missilregn över Israel nästan dagligen och det hade inte gått utan iranska gåvor. Apropå sunni vs shia, har det ringa betydelse när man är överens om vem som är ens gemensamma fiende.

För Iron Dome skjuter ju inte ner och stoppar typ 75% av alla gamla sletna sovjet-raketer som iranska revolutionsgardet lyckas smuggla in i Gaza eller VB?

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Nä, men en som bombar tråden med påståenden om att Khomeini är CIA-göra, att amerikaner skickas till områden för att fungera som kanonmat åt Sion... tja du.

Jag klev in i denna tråd i inlägg 1100 nåt. När jag såg vänstermullorna även dominera yttrandefrihetens sista utpost, Flashback. En ren proteståtgärd mot det revisionistiska antivästliga dårhuset här inne.

Dessutom fungerar ni som nyttiga idioter för terrorceller och iranska prästerskapet.

Än du själv som bombar tråden med ad hominem på ad hominem om att man är en konspirationsteoretiker bara man lyfter fram det historiska faktumet att Khomeini hjälptes till makten i Iran utav Carter-administrationen.

https://www.youtube.com/watch?v=iX5a37XXlsA
https://www.youtube.com/watch?v=NBOpqNDe8_c

Du kan ju inte presentera konkreta motbevis, så då blir det bara en massa tramsigt ad hominem som "vänstermulla" eller "vallonstalinist" och fan och hans moster istället.

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det är först nu du vill lyfta att båda sidor träter.

Orkar du läsa mellan raderna så har jag hela tiden egentligen hävdat det.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-29 kl. 14:28.
Citera
2019-06-29, 14:41
  #1788
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
USA skickar två F22 Raptorer till Qatar.
Smygflygplan som kan undgå upptäckt.
Det är en tydlig upptrappning.

https://www.foxnews.com/us/air-force...ions-with-iran
Det stämmer inte att det bara är två, det är MINST fem stycken, men det exakta antalet är hemligt. Förmodligen är det en hel drös.

Jag skulle inte kalla det för en upptrappning. Utan snarare en avskräckande effekt.
F22-Raptor får det att vattnas i munnen på mig. Inte bara är det världens bästa stridsflygplan, utan även den snyggaste enligt mig.
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2019-06-29 kl. 14:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback