Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-25, 18:59
  #1645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Varför ska en organisation vars uppgift det är att utreda federala brott utreda ett brott som begåtts utomlands och som till synes saknar amerikanska kopplingar? Om någon amerikansk organisation skall undersöka ett brott begått utanför USA's gränser faller uppgiften på CIA eller militären.

Helt rätt, det är kopplingen till den sista meningen som är det sjuka.
Citera
2019-06-25, 19:00
  #1646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Amerikanskan? Hade för mig att det är iranier men är den första att erkänna att jag inte följer den här farsen slaviskt.

Du har nog rätt, hon är mor till amerikanska barn om jag minns reportaget rätt.
Citera
2019-06-25, 19:06
  #1647
Medlem
tänker han använda kärnvapen?

"På Twitter skriver Trump att ”en attack från Iran mot något som helst amerikanskt kommer att mötas med kraftig och massiv styrka. Inom vissa områden betyder massivt utplånande”. "

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...n-for-attacker
Citera
2019-06-25, 19:10
  #1648
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
SVT igår:
"Donald Trump tänker inte låta FBI undersöka mordet på journalisten Jamal Khashoggi. USA:s president säger i en tv-intervju att fallet redan har utretts och att det skulle kunna äventyra Saudiarabiens löfte att köpa vapen av USA."

Undrar om Trump skulle säga samma sak ifall den fängslade amerikanskan i Iran försvann....?

Just det groteska mordet på Khashoggi är ju ett utav de mest bländande exemplena på USA:s hycklande utrikespolitik där man å ena sidan krigshetsar mot en islamist-teokrati (Iran) medans man håller en annan (Saudiarabien) om ryggen.
Citera
2019-06-25, 19:14
  #1649
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
tänker han använda kärnvapen?

"På Twitter skriver Trump att ”en attack från Iran mot något som helst amerikanskt kommer att mötas med kraftig och massiv styrka. Inom vissa områden betyder massivt utplånande”. "

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...n-for-attacker

Låter verkligen som att Trump har öppnat gylfen och viftar med ballen men det brukar ju vara jargongen i den regionen.

Fast det fick mig att tänka på amerikanska F-22 Raptor som är stationerade i över sundet som lär vara kapabla till att ge en Iran en riktig näsknäpp. Men en fullskalig invasion har jag svårt att tro på, Trump lär få det oerhårt svårt att övertyga Washington DC om det rätta i det.
Citera
2019-06-25, 19:22
  #1650
Medlem
The-Johnnys avatar
Jag har allt mer blivit förbluffad över situationen mellan USA och Iran att jag ibland tror att allt är ett enda jäv#¤ skämt. Det är teater över det hela, speciellt från USA's sida med Trump och co. Jag undrar hur det hela kommer utspela sig och huruvida Trump kommer få med sig länder mot Iran. Jag hoppas dock att folk har insett vad USA verkligen är i ren utrikes politik.
Citera
2019-06-25, 19:29
  #1651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Låter verkligen som att Trump har öppnat gylfen och viftar med ballen men det brukar ju vara jargongen i den regionen.

Fast det fick mig att tänka på amerikanska F-22 Raptor som är stationerade i över sundet som lär vara kapabla till att ge en Iran en riktig näsknäpp. Men en fullskalig invasion har jag svårt att tro på, Trump lär få det oerhårt svårt att övertyga Washington DC om det rätta i det.

kanske försvarsindustrin vill testa något nytt vapen?

"The modifications are expected to provide a number of additional advantages. For starters, the aim is for the new bomb to cause less radioactive fallout, which is unquestionably a good idea.

Another vital change would be collateral damage."

https://www.foxnews.com/tech/new-us-...military-might
Citera
2019-06-25, 19:44
  #1652
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
kanske försvarsindustrin vill testa något nytt vapen?

"The modifications are expected to provide a number of additional advantages. For starters, the aim is for the new bomb to cause less radioactive fallout, which is unquestionably a good idea.

Another vital change would be collateral damage."

https://www.foxnews.com/tech/new-us-...military-might

Intressant för alla tekniknördar (varav jag själv har en fallenhet åt det ibland) men detta nuke-talk i tråden övergår mitt förstånd. Jag förstår att US och definitivt Israel tänker gå långt för att vägra Iran eventuella massförstörelsevapen men att själv använda det i förebyggande syfte - det skall nog mycket till det.

Till skillnad från somliga andra så sover jag lugnt.
Citera
2019-06-25, 19:56
  #1653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Intressant för alla tekniknördar (varav jag själv har en fallenhet åt det ibland) men detta nuke-talk i tråden övergår mitt förstånd. Jag förstår att US och definitivt Israel tänker gå långt för att vägra Iran eventuella massförstörelsevapen men att själv använda det i förebyggande syfte - det skall nog mycket till det.
Iran har grävt ned sina anrikningsanläggningar djupt. Skall man säkert slå ut dem är kärnvapen lockande. Det oroväckande är att USA alls bygger kärnvapen som är konstruerade mer för att användas än som avskräckning.
Citera
2019-06-25, 19:58
  #1654
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag har allt mer blivit förbluffad över situationen mellan USA och Iran att jag ibland tror att allt är ett enda jäv#¤ skämt. Det är teater över det hela, speciellt från USA's sida med Trump och co. Jag undrar hur det hela kommer utspela sig och huruvida Trump kommer få med sig länder mot Iran. Jag hoppas dock att folk har insett vad USA verkligen är i ren utrikes politik.

mikronesien kanske, de var ju med på tåget förra gången.
Citera
2019-06-25, 20:07
  #1655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vilket djävla skitsnack! Iran hade lagt ner sitt kärnvapenprogram och IAEA och alla andra bekräftade det men Trump den förbannade idioten bröt ändå ensidigt mot avtalet.

Hur vet du det?

Antalet facilities med kärnforskning har ökat, framställande av Tungt Vatten sker här och var.
Köper du att allt är avrustat för att regimen säger det?

Gött.

Citat:
Iran må ha ljugit när de sa att de aldrig tänkt skaffa kärnvapen, det hade de säkert men det var länge sedan och nu följde de avtalet som sig bör.

Och beväpnar Hamas och Hizbollah istället?
Fina killar. Samtidigt som regimen förtrycker sitt eget folk.

Citat:
Stöd till terrorister etc. behandlas inte överhuvudtaget av avtalet så det är en annan fråga.

Är det inte alls. Behandlas inom de 12 punkterna med budskapet SLUTA FINANSIERA TERRORGRUPPER

Citat:
Här är IAEA själva om övervakningen av Iran: https://www.iaea.org/newscenter/focus/iran
Jovisst. Har läst tre fyra rapporter. Det är motsägelsefulla uppgifter överlag men få bevis på kärnspetsar på de ballistiska medeldistansrobotarna. Idag. Med Nedrustningsprogrammet har man däremot tom erkänt att det var just det man ville skapa sig; kärnspetsar.

Hur som helst har du fortfarande ett par tankers bombade och en drönare nedskjuten. Säg nu att det var Mossad för all del.

Citat:
Om du läser mina äldre inlägg i denna avdelning så ser du att jag oftast tar USA:s parti mot bl a Iran men den här gången är det tveklöst USA som agerat fel först.

Nyttig shiaidiot, nowadays?
Citera
2019-06-25, 20:22
  #1656
Medlem
Donald twittrar.

Citat:
....Iran’s very ignorant and insulting statement, put out today, only shows that they do not understand reality. Any attack by Iran on anything American will be met with great and overwhelming force. In some areas, overwhelming will mean obliteration. No more John Kerry & Obama!

https://mobile.twitter.com/realDonal...29907403788288

Så är det. Vänstermullorna i tråden bör sänka sina svansar, be till den allsmäktige om att regimen håller sig i schack för en gång är ingen gång, två gånger gong-gong.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback