Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-03-05, 07:20
  #1
Avstängd
grufmans avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt...787151,00.html

"Vänsterns folk är ju väl medvetna om den borgerliga dominansen över media och all desinformation som går ut i samhället"

FY sjutton
Citera
2006-03-05, 07:26
  #2
Medlem
pastorns avatar
Det ante mig att skulle finna ordet "klassmotsättningar" i insändaren.

Citat:
Jag lever i en vardagsvärld, en vardagsmänniska bland alla andra. Tillsammans är vi snärjda i ett ideologiskt grepp vi inte kan ta oss ur. Femtio procent av oss tänker rösta på högerpartierna i nästa val. Egendomligt att ingen frågar sig hur en sådan absurditet kan uppstå.

Och vi 50% som kan tänka oss att rösta på högern, lever vi inte i verkligeheten? Nej du din gamla rugguggla, tiderna ändras. Lär dig leva med det.
Citera
2006-03-05, 07:36
  #3
Medlem
_lelle_s avatar
Propaganda? Artikelförfattarinnan har ju rätt i att högern dominerar i media. Men sossarna får skylla sej själva som aldrig har nått nytt att komma med...
Citera
2006-03-05, 07:44
  #4
Medlem
Aeriannes avatar
Författaren är inte helt okänd som en av undertecknarna av Attacs "Upprop för rättvisa och gemensam välfärd"

http://attac.se/naetverk/1422/undertecknare

Artiklar av författaren dyker med regelbundenhet upp i Aftonbladet. Se t.ex.

http://wwwb.aftonbladet.se/vss/debat...686565,00.html

Varför den här typen av debattartiklar presenteras som föregivna nyheter i Aftonbladet är en fråga vi kanske aldrig kommer att få svar på.
Citera
2006-03-05, 07:47
  #5
Avstängd
grufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _lelle_
Propaganda? Artikelförfattarinnan har ju rätt i att högern dominerar i media. Men sossarna får skylla sej själva som aldrig har nått nytt att komma med...

Nej, det är vänstern som dominerar media. Det är allmänt känt att de flesta redaktörer och journalister är antingen kommunister eller sossar. Typ 70%, så där har du tyvärr fel.
Citera
2006-03-05, 07:50
  #6
Avstängd
Roger Perssons avatar
Pensionär från Hisings Kärra? Ja, det är väl därför hon har tid att sitta och skriva ihop sån här skit om dagarna.

Nä, dra in (förtids?)pensionen för den arbetsskygga gamla bolsjeviken och låt henne komma ut i arbetslivet igen. Det finns alltid konferensrum som behöver knäskuras av gamla sura kärringar från "den lägre medelklassen" som hon väljer att titulera sig...

// Roger P.
Citera
2006-03-05, 07:59
  #7
Medlem
_lelle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grufman
Nej, det är vänstern som dominerar media. Det är allmänt känt att de flesta redaktörer och journalister är antingen kommunister eller sossar. Typ 70%, så där har du tyvärr fel.
??? Du ser kanske aldrig på nyheterna?
Jag rekommenderar att du slår på TVn nån dag, Reinfelt & Co fyller rutan enorimligt stor del av tiden.
Misstolka mej inte, jag stödjer inte innehållet i artiklen.
Citera
2006-03-05, 08:01
  #8
Avstängd
grufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _lelle_
??? Du ser kanske aldrig på nyheterna?
Jag rekommenderar att du slår på TVn nån dag, Reinfelt & Co fyller rutan enorimligt stor del av tiden.
Misstolka mej inte, jag stödjer inte innehållet i artiklen.

Ledsen, men sedan två år tillbaka har jag ingen tv. Jag prenumererar på sydsvenskan och läser i övrigt de fyra stora på nätet.. ingen teve dock.
Citera
2006-03-05, 08:01
  #9
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grufman
Nej, det är vänstern som dominerar media. Det är allmänt känt att de flesta redaktörer och journalister är antingen kommunister eller sossar. Typ 70%, så där har du tyvärr fel.

Finns det någon aktuell undersökning kring det där? Man hör ju ofta den där siffran, men eftersom den har hängt med ett tag skulle det vara intressant att se om den fortfarande stämmer eller hur den ändras.
Citera
2006-03-05, 08:05
  #10
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _lelle_
??? Du ser kanske aldrig på nyheterna?
Jag rekommenderar att du slår på TVn nån dag, Reinfelt & Co fyller rutan enorimligt stor del av tiden.
Men snälla nån... Det räcker inte med att bara SE på nyheterna, Du måste lyssna på vad de pratar om också...

Att högerpartierna får så mycket TV-tid är för att rödrockarna till journalister och reportrar ska kunna skärskåda varenda liten detalj som sägs för att hitta sprickor i alliansen eller skönja motsägelser i det som sägs. Sossarna å sin sida syns inte lika mycket eftersom mycket TV-tid ger talrika tillfällen att sjabbla, något som sossarna är riksledande på numera. Alltså, lite TV-tid för sossarna ser till att så många sossegrodor som möjligt går att tysta ner och nonchalera.

// Roger P.
Citera
2006-03-05, 08:10
  #11
Medlem
_lelle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grufman
Ledsen, men sedan två år tillbaka har jag ingen tv. Jag prenumererar på sydsvenskan och läser i övrigt de fyra stora på nätet.. ingen teve dock.
Tvivlar på att pensionärerna kan se nåt annat än blurr i tidningen.. och att sen kolla på nätet..! Det kan kanske vara en förklaring till skillda uppfattningar?
Citera
2006-03-05, 08:14
  #12
Medlem
_lelle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Men snälla nån... Det räcker inte med att bara SE på nyheterna, Du måste lyssna på vad de pratar om också...
// Roger P.
Ja, men alliansen framställs ju som något BRA för Sverige, och det vet vi ju alla att det är dom INTE.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback