Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-09, 03:35
Medlem
Jag har den senaste tiden efter ha snortat koks börjat få blåa läppar och undrar vad detta kan bero på? Är det en vanlig biverkning eller bör jag vara försiktig? Tacksam för svar
Citera
2019-06-09, 03:37
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxoz
Jag har den senaste tiden efter ha snortat koks börjat få blåa läppar och undrar vad detta kan bero på? Är det en vanlig biverkning eller bör jag vara försiktig? Tacksam för svar

Rent spontant känns det som att du ”suger” på dina läppar samt slickar läpparna för mycket. Känner du igen dig?

Har aldrig fått blåa läppar på kola (inklusive nu).
Citera
2019-06-09, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Rent spontant känns det som att du ”suger” på dina läppar samt slickar läpparna för mycket. Känner du igen dig?

Har aldrig fått blåa läppar på kola (inklusive nu).

Nej alltså har inte problem med att jag slickar på läpparna eller suger på dom. Har nyss dragit en lina och dom blev mer blå än mina tidigare erfarenheter. Kanske näringsbrist eller något? Blev lite orolig helt ärligt haha.
Citera
2019-06-09, 03:42
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxoz
Nej alltså har inte problem med att jag slickar på läpparna eller suger på dom. Har nyss dragit en lina och dom blev mer blå än mina tidigare erfarenheter. Kanske näringsbrist eller något? Blev lite orolig helt ärligt haha.

Jag vete fan alltså, det e nog att du omedvetet sugit på läpparna. Att de ser ut som blå kan ha att göra med att du har massa bös på läpparna dvs torra läppar på sidorna osv, drick vatten, se över dina läppar och softa Känns det allt för knas så besök VC, men jag tror du kan softa. Koksnojjan änna. Sätt på lite dunder musik och sluta tänka negativt
Citera
2019-06-09, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag vete fan alltså, det e nog att du omedvetet sugit på läpparna. Att de ser ut som blå kan ha att göra med att du har massa bös på läpparna dvs torra läppar på sidorna osv, drick vatten, se över dina läppar och softa Känns det allt för knas så besök VC, men jag tror du kan softa. Koksnojjan änna. Sätt på lite dunder musik och sluta tänka negativt

Haha ja du har nog rätt. Tack för svar! Ha en underbar morgon
Citera
2019-06-09, 04:51
Medlem
BigFatCones avatar
Dålig syreupptagningsförmåga. Kokain är som bekant kärlsammandragande.
Citera
2019-06-09, 10:02
Medlem
Blåaläppar kan man få vid dålig syrrupptagning samt dålig blodcirkulation.
Testa att massera läpparna för att se om de blir rödare.

Citat:
The most common causes of blue lips are events that limit the amount of oxygen that the lungs take in, including:

air passage blockage
choking
excessive coughing
smoke inhalation
Den första verkar relevant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in