• 1
  • 2
2019-06-07, 22:38
Medlem
Försökt googla på detta men jag hittar inget svar, jag undrar om det är olagligt att beställa en butterfly kniv i delar i olika beställningar
https://butterflyknifekits.com/index...oduct_list&c=2
Tex jag gör en beställning med handtag och sen en annan beställning med bara bladet. Bryr sig ens tullen om dom bara ser ett knivblad i ett packet?
Citera
2019-06-07, 22:45
Medlem
Yllevantars avatar
Det är olagligt att inneha en sådan kniv i vilket fall, så även om det går eller inte är oviktigt. Det finns dock sådana där trainers (typ kapsylöppnare) som torde vara OK!

Annars är det bättre att du köper en vanlig laglig jaktkniv, den har fler användningsområden och om du tar hand om den så kan det vara ett toppenverktyg i flera år!
Citera
2019-06-07, 22:51
Medlem
Köpte en från wish, hur smidigt som helst. Inga problem med tullen och vass som satan.
Citera
2019-06-07, 23:02
Medlem
välkommenti bups avatar
Man kan ju resa hem med dem från utlandet utan problem, så det borde väl gå att få dem skickade om det inte står något speciellt på paketet.

Annars så köpte jag alltid dessa och stiletter när jag var yngre på olika marknader som kom till staden. Fråga de som har stånden som säljer fantasy knivarna så plockar de fram godsakerna när man frågar.
Citera
2019-06-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Det är olagligt att inneha en sådan kniv i vilket fall, så även om det går eller inte är oviktigt. Det finns dock sådana där trainers (typ kapsylöppnare) som torde vara OK!

Annars är det bättre att du köper en vanlig laglig jaktkniv, den har fler användningsområden och om du tar hand om den så kan det vara ett toppenverktyg i flera år!
Jag vet att det är olaglig att inneha, och jag är inte ute efter ett verktyg, jag vill ha en butterfly för att göra trix och leka med. Därför undrar jag om det går att beställa en i delar för att få den igenom tullen.
Dessutom så väger trainers skit mycket så det är inget alternativ för mig.
Citera
2019-06-07, 23:20
Medlem
Nummer ett: Trodde folk slutade ha butterfly-knivar typ 92.

Nummer två: Tullen bryr sig inte om du köpet den på internet. Finns kanske tom svenska sidor som säljer.
Citera
2019-06-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axxor
Jag vet att det är olaglig att inneha, och jag är inte ute efter ett verktyg, jag vill ha en butterfly för att göra trix och leka med. Därför undrar jag om det går att beställa en i delar för att få den igenom tullen.

Det är lätt att få den genom tullen även som en hel kniv, men som du är inne på så förbjuder lagen INTE att du köper delar till din kniv.

Om du kan få en butik att skicka den i delar i 2 olika paket så har du inte begått något brott som går att bevisa och tullen kan INTE förverka dina paket. Du har köpt reservdelar.
Citera
2019-06-08, 03:56
Medlem
213374Us avatar
Beställ en eller ett par från wish. Fastnar paketet mot förmodan i tullen så bara neka. Du får t.o.m tillbaks pengarna från wish om paketet inte levereras.
Citera
2019-06-08, 07:38
Medlem
Citat:

I hemmet så är den ju inte olaglig, så varför skulle du inte kunna beställa den?
Citera
2019-06-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 213374U
Beställ en eller ett par från wish. Fastnar paketet mot förmodan i tullen så bara neka. Du får t.o.m tillbaks pengarna från wish om paketet inte levereras.
Dom säljer bara trainers på wish

Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
I hemmet så är den ju inte olaglig, så varför skulle du inte kunna beställa den?
För att man måste ha ett tillstånd från polisen för att få ta in dom i landet.
Citera
2019-06-09, 11:21
Medlem
213374Us avatar
Citat:
Dom säljer bara trainers på wish

För att man måste ha ett tillstånd från polisen för att få ta in dom i landet.

Ljuger du för kidsen eller har du någon barnspärr satt av din godeman?
Citera
2019-06-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 213374U
Ljuger du för kidsen eller har du någon barnspärr satt av din godeman?
Har du?
https://www.tullverket.se/sv/privat/...3a4d31083.html
Jävla stolpskott
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in