Citat:
Ursprungligen postat av
karldenelfte
Har sett folk hata mycket p Reinfeldt i det hr forumet och i andra medium. Men Reinfeldt var en ledare som Sverige aldrig haft. Han var som en landsfader som var beskyddande och verkade fr folkets bsta.
Som strsta bevis fr det tnker jag lnka ett videoklipp frn hans besk i Turkiet i en liten skitby. Kan ni fatta? Reinfeldt slsar sin tid fr att ka till en liten by i Turkiet eftersom det stllet har mycket gemensamt med Sverige. Bara det om ngot r ett bevis p att Reinfeldt sg upp till det svenska.
https://www.youtube.com/watch?v=fwxMpbrc_BU
Titta dessutom hur han vinkar p folk. Kolla ocks hur folket vinkar tillbaka fr att hlsa den store svenske ledaren. Sg mig, vilken annan svensk statsminister har ftt en sn stor uppskattning frn frmmande folk vid statsbesk?
Jadu. Om vinka r en bra egenskap p en politiker s frstr jag varfr vi har problem i detta land.
Men Reinfeldts regeringstid var en katastrof.
Tyvrr r det fr f som frstr sjlva anledningen till detta d de bara ser vad han gjorde men missar resultatet.
Han lyckades snka skatterna som dumma vljare sg. Vad de dumma vljarna totalt missade var hur skatteuttaget kade. Men det kade inte fr de rika utan ju fattigare man var ju mer betalade man i skatt. Han r bla den direkta anledningen till Bensinupproret 2.0.
Ok att Sossarna har skattat drivmedel samt andra saker ssom elen.
Men Reinfeldts regering trollade rejlt.
De skapade jobbskatteavdrag som sjuka o pensionrer inte fick del av. Sedan kade de p punktskatterna som de sjuka o pensionrerna var beroende av. Men detta slog ven hrt mot vanliga arbetare. Men dessa sg det inte. De gnllde lite ver att deras mamma blev fattigpensionr men var nd njda d lnekuvertet var tyngre.
Att de sedan fick kat skattetryck genom punktskatterna har de n i dag missat.
n i dag s skriker medelsvensson om att skatterna r fr hga vilket gr att hgern vxer terigen.
S, Reinfeldt var en jvel p att trolla d hans illusioner n i dag r ngot folket skriker efter i tron p att magi fungerar.
S, sett ur den synvinkeln s var han riktigt bra.