2019-06-04, 23:31
Medlem
47-årige Yasin Abdi Isse, 19720101 boendes på Bennets väg 11 A lgh 1402 i Malmö är från Somalia åtalas vid Malmö tingsrätt misstänkt för mord och grov misshandel efter att ha knivattackerat två personer i en butik i Rosengårds centrum.

Det var klockan 8.52 på morgonen den 9 oktober 2018 som tre personer med somalisk bakgrund började bråka i butiken Sahan i den invandrardominerade Malmöstadsdelen Rosengård. Enligt åtalet var bakgrunden till bråket att Yasin blivit uppsagd från sin anställning och krävd på pengar som försvunnit ur butikens kassa.

Åtalad
Yasin står nu åtalad dels för mord och dels för grov misshandel av det vittne som knivskars när han försökte avvärja mordet. Yasin har tilldelats svenskt medborgarskap och kan därför inte dömas till utvisning.

Skulle du vilja gå till samma affär som en mördare och tjuv och jag antar att det råder brist på mördare och tjuvar, lögnare eftersom han är i sverige och sysslar med brott. Vad tycker du om att en kamelknullare och muslim har importerats på lösa boliner?

Yasin högg ihjäl sin arbetskollega inne i Rosengårds centrum
https://samnytt.se/yasin-hogg-ihjal-...gards-centrum/
Citera
2019-06-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clownpepe
Det borde vara ett solklart fall för utvisning.
Sverige borde börja ta bort medborgarskap.

I fall där dubbelt medborgarskap finns bör det vara möjligt att upphäva utdelat medborgarskap, vid grövre brottslighet som till exempel mord, grovmisshandel, våldtäkt, rån eller samröre med kriminella/terrororganisationer.
Citera
2019-06-04, 23:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stramkurs
47-årige Yasin Abdi Isse, 19720101 boendes på Bennets väg 11 A lgh 1402 i Malmö är från Somalia åtalas vid Malmö tingsrätt misstänkt för mord och grov misshandel efter att ha knivattackerat två personer i en butik i Rosengårds centrum.

Det var klockan 8.52 på morgonen den 9 oktober 2018 som tre personer med somalisk bakgrund började bråka i butiken Sahan i den invandrardominerade Malmöstadsdelen Rosengård. Enligt åtalet var bakgrunden till bråket att Yasin blivit uppsagd från sin anställning och krävd på pengar som försvunnit ur butikens kassa.

Åtalad
Yasin står nu åtalad dels för mord och dels för grov misshandel av det vittne som knivskars när han försökte avvärja mordet. Yasin har tilldelats svenskt medborgarskap och kan därför inte dömas till utvisning.

Skulle du vilja gå till samma affär som en mördare och tjuv och jag antar att det råder brist på mördare och tjuvar, lögnare eftersom han är i sverige och sysslar med brott. Vad tycker du om att en kamelknullare och muslim har importerats på lösa boliner?

Han sitter nog häktad och springer inte runt i några affärer just nu.

I övrigt är jag helt övertygad om det finns kriminella som handlat i samma affärer som jag. Det är ju liksom inget som vare sig kunder eller affärsinnehavare kan ha koll på.
Citera
2019-06-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stramkurs

Åtalad

Du är helt ute och cyklar det handlar om en affär som gått snett där hans kompis som idag är död skrev över verksamheten på sig själv när GM var utomlands.

Det är vad jag fått höra enligt ryktesväg.
Citera
2019-06-05, 11:07
Medlem
JaredLetos avatar
Underbart, ännu en solskenshistoria där någon får svenskt medborgarskap och sedan begår ett grovt våldsbrott som sedan resulterar i livstids fängelse (får jag väl anta), och därmed ännu en beskostnad för samhället. Det där med medborgarskap borde ha en prövotid - typ 10 år - för att man senare ska kunna ha chansen att häva medborgarskapet och utvisa fanskapen vid grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in