Citat:
Gör hon sig till i Fredagsmyset?
Hon påstår att hon inte känner till Papphammar och inte heller att hon känner till Claes och Anders Eriksson. Hur kan man ha en sådan brist på allmänbildning?
Jag undrar om hon inte gör sig till.
Hon är ändå 32-år och inte tolv som hon verkar låtsas vara och även om hon inte minns när Macken, En himla många program och Tornado gick på TV måste hon ha sett repriser som vilken normal människa som helst.
Hon påstår att hon inte känner till Papphammar och inte heller att hon känner till Claes och Anders Eriksson. Hur kan man ha en sådan brist på allmänbildning?
Jag undrar om hon inte gör sig till.
Hon är ändå 32-år och inte tolv som hon verkar låtsas vara och även om hon inte minns när Macken, En himla många program och Tornado gick på TV måste hon ha sett repriser som vilken normal människa som helst.
Citat:
Nja, jag tror snarare att det är du som har blivit gammal/har gammal humor.
Det finns säkerligen rätt många ur hennes generation och senare som har dålig koll på Galenskaparna, då det var saker som gjordes före deras tid och dessutom är humorn ofta rätt daterat till sin tid.
Det kommer nya humorproduktioner hela tiden och då blir det en del gammal humor som faller i glömska.
Det gäller både helsvenskar och invandrare.
Det finns säkerligen rätt många ur hennes generation och senare som har dålig koll på Galenskaparna, då det var saker som gjordes före deras tid och dessutom är humorn ofta rätt daterat till sin tid.
Det kommer nya humorproduktioner hela tiden och då blir det en del gammal humor som faller i glömska.
Det gäller både helsvenskar och invandrare.
Farah är väl uppväxt i paralllellt parabolutanförskapsområde ute i "Oooorten", Fast själva säger de väl "hoooden" nu istället.
Hennes farsa satt väl och kedjerökte röda Marlboro och rökte vattenpipa och kollade på arabisk TV genom parabolen.
Dygnet runt i princip.
Kamelkapplöpningar och annat sådant.
Möjligen att han också fimpade ciggarna på den dyra persiska mattan som och som var det enda minnet,
arvet från deras gamla farmor.
Farahs farsa var troligen en rättrogen muslim från början och trodde verkligen att farmors omsorgsfullt vävda och handknutna matta skulle kunna flyga bara man trodde riktiigt mycket på Islam, Koranen och Mohammed.

Kanske hade farsan hennes en P-rulle i VHSen när ingen var hemma ? Att plocka fram ?
När det syntes en sexig kamel på parabol-TVn ?
Tanten skötte givetvis hela markservicen hemma.
Barnen tittade väldigt lite på svenskspråkiga program på TV på den tiden i parabolghettona, tyvärr.
Jag vet inte, men Farah är ändå liite kul i alla fall med den dialekten,
jag vet inte om hon kan tex säga "klydderöv" på skånska ?

Pantofflor är visst potatis har jag för mig....
Senast redigerad av DrSvenne 2025-11-18 kl. 03:49.
Senast redigerad av DrSvenne 2025-11-18 kl. 03:49.