Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Elbrist stoppar Pgen: Ngot man hrt om i u-lnder.Jag hade aldrig vntat mig att f ett sdant besked i ett vlutvecklat i land. Strmbrist r ngot man hr talas om i u-lnder, sger Pgens vd Anders Carlsson Jerndal.
Han sger ven att man kan komma att etablera sig ngon annanstans om problemet inte kan lsas.
Frn Eons hll skyller man p statliga Svenska Kraftnt och att stamntet inte klarar det behov som kommer att finnas i Malm framver.
Problemet r att enligt de besked vi fr nu kommer vi att f en kad kapaciteten frst efter 2028 och det r fr sent, sger Eons vd Johan Mrnstam till SvD.
https://www.fplus.se/elbrist-stoppar...ander/a/b54qwv
Brukar aldrig vara skadeglad.. men nu hoppas jag elbristen nitar vr s k regering rejlt. Nn gng ska det vl g upp fr var o en , vilket nerkrt land vi numera r?
VDn har ju rtt, Sverige r ett u-land redan de facto. El-bristen r ju ett typexempel dr ett efterblivet folk och efterblivna vljare rstat fram efterblivna politiker.
Sen skall vi inte glmma, att Pgens och adnra fretag, vill helst av allt flytta utomlands till lnder som r u-lnder, fast med billigare kostnader i form av el, anstllda, underleverantrer, dr man skiter i miljn etc etc. Dessa kapitalistsvin som sitter p storfretagen tnker bara hur de kan roffa t sig mer och utnyttja fattiga mnniskor genom globalismens mjligheter.
Bortsett frn allt detta, s tillverkar ju Pgens mest skit som allt frre kper. Typ socker i brdet och verhuvudtaget vldigt trkiga och nringsfattig mnniskofda. Folk vljer hellre allt mer brd och kakor frn nrproducerade mindre fretag och frn kedjor som tyska Lidl dr brdet r nybakat och smakar brd och inte kaka som i Pgens fall. Pgens r ett jlva skitfretag med skitprodukter. Detta vet de om och drfr vill de flytta utomlands dr produktionskostnadera r lgre.