Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-08, 21:09
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Väldigt tragiskt. Det är helt uppenbart att många av dem är missbrukare. Men även då beter de sig mer som tonåringar än som folk som faktiskt är vuxna. Det upplever jag sällan att andra alkoholister gör.

Sedan är det ett vanligt självbedrägeri att se ner på andra som har ett ordnat, stabilt och vuxet liv. Resonemanget går att de inte är fria, att de är fast i ekorrhjulet. Alternativet som erbjuds? Supa skallen av sig och göra av med pengar man inte har så att man hamnar i ekonomiskt trubbel. Det fanns en liknande sekvens i någon punkdokumentär. Typiskt ungdomligt feltänk. Det är frihet att skapa möjligheter för sig, inte att isolera sig eller låta sig fjättras - oavsett om det är vid jobbet eller vid alkoholen man fastnar.

Men visst verkar de vara trevliga ungdomar. Jobbiga och stökiga men överlag snälla. Ganska stor skillnad jämfört med vissa gäng i problemområden.
Söp själv som ett svin när jag var ung( o alla mina vänner också)
De gick fint för dem flesta av oss så ingen fara, visst supa upp lånade pengar är väl ingen hit😎
Citera
2022-11-17, 20:21
  #254
Medlem
HeavyPops avatar
Jag och frugan såg dokumentären idag.

Tragiskt. Jag tror att hälften av alla mattsvart människor antingen är hemlösa narkomaner, eller sitter inne på kåken om fem år...

Hur som helst.
Vad hette denna Jack som dog? Hette han möjligtvis Berggren i efternamn?
Citera
2023-01-30, 09:02
  #255
Medlem
Intressant att raggarkulturen aldrig någonsin i historien varit något annat än en dräggig variant på vanliga svenssons, att den alltid tar efter det rådande modet fast några år senare än det sker i storstan. Det här gängets Y2K-stil är ett utmärkt exempel på det. Trots allt så verkar dagens dräggraggare vara mer öppensinnade och fredligare än förr i världen när de gav sig på punkare framförallt (idag finns ju t o m en massa punkinslag hos dem själva).

Förövrigt blev jag besviken på att tjejen med de stora tuttarna hade opererat dem (som påstås).... nu är hon ju bara en tjock brud med sillisar....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback