Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-02, 20:42
  #1
Medlem
XtraXs avatar
Sami och hans kompisar älskar buckliga bilar och att dricka sig fulla. Mardrömmen är att bli "en vanlig Svensson" och målet är att vara så sluskig som möjligt. I klubben Mattsvart vill ingen bli vuxen; tillsammans sladdar de runt i Sverige på vilda raggarträffar. Men det är svårt att gasa ifrån räkningar, kärlekstrassel och bakfylla. Samis verklighet kommer ikapp samtidigt som gruppens vänskap sätts på prov. Hur långt är han beredd att gå för att slippa bli vuxen.

Rätt underhållande dokumentär, men fattar inte hur de orkar hålla på som de gör. Supandet måste ju ta ut sin rätt förr eller senare.


https://www.svtplay.se/video/22438846/raggarjavlar
Citera
2019-06-02, 21:20
  #2
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Tack för tipset, läggs i mappen " Svenska dokumentärer"
Nu har jag inte sett dokun men du undrar hur dom orkar, antar att dom flesta av dom har ett alkoholmissbruk.
Citera
2019-06-02, 21:32
  #3
Medlem
Suck. Jävla SVT.
Det är ju inte ens raggare, utan jävla blöjraggare/gummiapor.
Citera
2019-06-02, 21:56
  #4
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Suck. Jävla SVT.
Det är ju inte ens raggare, utan jävla blöjraggare/gummiapor.
Inga jänkebilar?
Citera
2019-06-02, 22:03
  #5
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Inga jänkebilar?

https://i0.wp.com/tempofestival.se/a...0%2C1024&ssl=1

Citera
2019-06-02, 22:08
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
https://i0.wp.com/tempofestival.se/a...0%2C1024&ssl=1

Ser ut som en impala 69
Citera
2019-06-02, 22:25
  #7
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ser ut som en impala 69

Kan det säkert vara, men de vårdar inte sina bilar direkt ömt tyvärr. Se filmen vetja.
Citera
2019-06-02, 22:38
  #8
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kan det säkert vara, men de vårdar inte sina bilar direkt ömt tyvärr. Se filmen vetja.
Jo jag får försöka se den
Citera
2019-06-02, 22:54
  #9
Medlem
tastass avatar
Var han inte med i lyxfällan för några år sedan? tycker jag känner igen husvagnen.
Citera
2019-06-02, 22:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Suck. Jävla SVT.
Det är ju inte ens raggare, utan jävla blöjraggare/gummiapor.

De definierar sig nog som raggare dock. Och i min värld är detta de riktiga raggarna. Sen har vi rockabillyfolket som är mycket nogare med stilen och bilarna.
Citera
2019-06-02, 23:03
  #11
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Var han inte med i lyxfällan för några år sedan? tycker jag känner igen husvagnen.

Jo det stämmer.
Citera
2019-06-03, 04:37
  #12
Medlem
rikastistorstans avatar
Jävla skönt gäng. Kärlek. Fan, ibland önskar man att man var född i en bonnhåla ändå. Allt verkar mycket enklare och mindre statushets. Har alltid haft kul när man supit och härjat i små hålor också. Tyvärr är jag helt ointresserad av bilar bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback