2019-05-31, 17:58
Medlem
Jens4s avatar
Ironin är total.
Sedan några månader fungerar det inte (på Android) att redigera officedokument som ligger på OneDrive i Microsofts oppficeprogram.

Dvs om man har docx, xlsx eller andra filer av det formatet som man vill redigerar i word och excel så måste man flytta bort sina saker från Microsofts egna molntjänst (OneDrive) och istället lägga dem hos en konkurrerande tjänst som t.ex Dropbox.

Ironin är total.

Någon som känner till någon work-around för detta?
Citera
2019-07-01, 00:44
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Ironin är total.
Sedan några månader fungerar det inte (på Android) att redigera officedokument som ligger på OneDrive i Microsofts oppficeprogram.

Dvs om man har docx, xlsx eller andra filer av det formatet som man vill redigerar i word och excel så måste man flytta bort sina saker från Microsofts egna molntjänst (OneDrive) och istället lägga dem hos en konkurrerande tjänst som t.ex Dropbox.

Ironin är total.

Någon som känner till någon work-around för detta?

Betala för fullversionen av office 365 som det är tänkt? Bait and switch är det inget ironiskt över utan det är bara en oärlig affärsverksamhet.

Det är proprietära kontorsprogram. Det finns fullgoda alternativ som är open source om du inte vill betala runt 1000 kr per år för att få redigera microsoft dokument.
Citera
2019-07-01, 14:08
Medlem
Jag redigerar dagligen filer som ligger på min Onedrive i mina officeprogram. Kör i och för sig en äldre version med 2010, om det kan vara det. Har inte sett något behov av att uppdatera, och nu verkade minska ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in