Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-03-04, 04:41
  #1
Medlem
Bodströms äckliga påhitt om buggning och skit.
Är inte den som bryr mig om politik så jätte mycket men detta går verkligen för långt och måste stoppas.

Hur ska jag rösta + vad kan jag göra för att sätta P för det här?

:shoot2: *upprörd efter att ha läst:* http://www.stoppastorebror.se/
Citera
2006-03-04, 04:50
  #2
Medlem
Hylands avatar
Senast så röstade jag på sossarna (hur vågar jag erkänna detta?) men detta val så blir det antingen Sverige Demokraterna eller Moderaterna. Varför? Missförtroende och förändring!
Citera
2006-03-04, 05:11
  #3
Medlem
Christer ps avatar
Kvittar hur du röstar buggningen är här för att stanna!
Finns minst två bra exempel på tokiga politiker som stoppats, Men tyvärr så har det en tendens att dyka upp nya stollar lika plösligt som den förra försvann.
Citera
2006-03-04, 05:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raistlin
Bodströms äckliga påhitt om buggning och skit.
Är inte den som bryr mig om politik så jätte mycket men detta går verkligen för långt och måste stoppas.

Hur ska jag rösta + vad kan jag göra för att sätta P för det här?

:shoot2: *upprörd efter att ha läst:* http://www.stoppastorebror.se/

Moderaterna har gett tummen upp till buggning så det finns inget parti med segerchans som är på din sida i den frågan. Däremot är moderaterna skeptiska till att DNA-registrera hela befolkningen vilket andra diskuterat, de vill begränsa det till kriminellt belastade.

Min telefon får de gärna bugga. Vill nån höra mig snacka med mormor så varsågod... har aldrig förstått varför folk som inte har något att dölja svamlar om den persoooooonliga integriteeeeeeten.
Citera
2006-03-04, 05:48
  #5
Medlem
slipZens avatar
Jag har hört att Piratpartiet är rätt måna om den personliga integriteten.

EDIT: Tja, läs själv: https://www.piratpartiet.se/Reasons.aspx

Ett parti där första rubriken heter Personlig Integritet och Bodström nämns redan i trejde paragrafen måste ju nästan vara ett parti för dig (trådskaparen)


(påpekas bör att jag personligen inte är speciellt förtjust i PP, så få inte för er något)
Citera
2006-03-04, 08:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raistlin
Bodströms äckliga påhitt om buggning och skit.
Är inte den som bryr mig om politik så jätte mycket men detta går verkligen för långt och måste stoppas.

Hur ska jag rösta + vad kan jag göra för att sätta P för det här?

:shoot2: *upprörd efter att ha läst:* http://www.stoppastorebror.se/



Då får du rösta på vänstern. miljöpartiet, centern eller kds.Får de makten får du landet fullt med asylturister som får stanna utan asylskäl
Varför vill du inte att den organiserade kriminaliteten skall bekämpas?
Citera
2006-03-04, 08:29
  #7
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Min telefon får de gärna bugga. Vill nån höra mig snacka med mormor så varsågod... har aldrig förstått varför folk som inte har något att dölja svamlar om den persoooooonliga integriteeeeeeten.
Typiskt synsätt hos oinsatta bönder, läs på lite om t e x ändamålsglidning (som t e x kamerorna i London) så kanske du förstår var det barkar - länken som finns i trådstartarens post är en utmärkt källa.
Citera
2006-03-04, 08:41
  #8
Medlem
njetskis avatar
I grunden håller jag med om att den privata integriteten ska vara skyddad. Det är den ju redan idag. Försäkringskassa, sociala myndigheter, sjukvården, etc, har sekretess och lämnar inte ut uppgifter hur som helst.

Jag har inget emot buggning bara det finns en säker organisation med tydliga regler som alltid följs. De positiva effekterna överstiger långväga de negativa så länge som tekniken nu inte missbrukas.

Tyvärr i dagens samhälle med terrorattentat och maffiaorganisationer krävs att man förbättrar möjligheter att sätta dit de som begår brotten. Hårt mot hårt.
Citera
2006-03-04, 08:48
  #9
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Typiskt synsätt hos oinsatta bönder, läs på lite om t e x ändamålsglidning (som t e x kamerorna i London) så kanske du förstår var det barkar - länken som finns i trådstartarens post är en utmärkt källa.

Å andra sidan är ju det motsatta synsättet typiskt för den konspiratoriskt lagda. Ändamålsglidning och andra problem som framförs borde ju utgöra ett problem med alla typer av kontrollmekanismer, ändå är det nog få som vill ha ett samhälle fritt från kontroll.

Att man vill ha viss kontroll behöver inte innebära att man vill ha total kontroll, lika lite som att den som vill ha begränsningar i kontrollen önskar sig total anarki. Det viktiga är ju att saken kan diskuteras, men idag tenderar debatten att inskränka sig till att folk slår varandra i huvudet med argument som "Men vadå, du vill alltså ditten och datten!".
Citera
2006-03-04, 09:01
  #10
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Min telefon får de gärna bugga. Vill nån höra mig snacka med mormor så varsågod... har aldrig förstått varför folk som inte har något att dölja svamlar om den persoooooonliga integriteeeeeeten.

Idag ja, men imorgon då när ND har makten? Vill du verkligen att loggarna från de senaste tio årens surfningar ska synas?

Personligen, desto mindre staten vet om mig desto bättre.
Citera
2006-03-04, 09:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raistlin
Hur ska jag rösta?
Du ska inte rösta på Moderaterna eller Folkpartiet! Vänsterpartiet och Miljöpartiet har båda sagt nej till avlyssning och TV-övervakning. Utöver riksdagspartierna så har du även Liberala Partiet som tagit tydligt avstånd från dessa grova kränkningar mot den personliga integriteten. Du bör dock ha i åtanke att Liberala Partiet troligtvis inte kommer ta sig in i Riksdagen och därmed kommer dom inte ha någon möjlighet att påverka framtida beslut i denna fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Raistlin
vad kan jag göra för att sätta P för det här?
Bli medlem i något politiskt parti är en idé. En annan idé är att delta vid diverse demostrationer mot dårskapet.
Citera
2006-03-04, 09:06
  #12
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Å andra sidan är ju det motsatta synsättet typiskt för den konspiratoriskt lagda. Ändamålsglidning och andra problem som framförs borde ju utgöra ett problem med alla typer av kontrollmekanismer, ändå är det nog få som vill ha ett samhälle fritt från kontroll.

Att man vill ha viss kontroll behöver inte innebära att man vill ha total kontroll, lika lite som att den som vill ha begränsningar i kontrollen önskar sig total anarki. Det viktiga är ju att saken kan diskuteras, men idag tenderar debatten att inskränka sig till att folk slår varandra i huvudet med argument som "Men vadå, du vill alltså ditten och datten!".
Ja, argument från någon av de "extrema" sidorna är värdelösa, Stoppastorebror.se har en bra syn på saken och presenterar även en acceptabel kompromiss, ja man måste få ha register över t e x sina anställda och ja privata företag får gärna ha hur mycket kameror de vill på sina områden/affärer men NEJ staten ska absolut inte föra något nationellt DNA-register eller spara information om vart jag ringer i flera år framöver.

För att ett samhälle ska fungera så behövs det viss registrering och kontroll men när det kommer byfånar som helt viker sig för samtliga förslag om pungslag på den personliga intregriteten så blir jag ganska irriterad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback