Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-26, 20:27
Medlem
Tiwazs avatar
Hej,

Jag och min fästmö funderar på att åka till Grekland i år men är lite förvirrade över alla val. Vi vill varva ned med fina badmöjligheter, god mat och vackra omgivningar. Vi vill undvika fest, stök och barn.

Vi utgår från Malmö/Köpenhamn och vill undvika flygbyten.

Har ni några förslag? Vart ska man åka för detta tycker ni?
Citera
2019-05-26, 20:31
Medlem
Ronilles avatar
Zakynthos
Naxos
Samos
Citera
2019-05-26, 20:31
Medlem
zxcvb45s avatar
Kreta är en riktigt bra ö.
Citera
2019-05-26, 20:33
Medlem
Goosebumps avatar
Kefalonia är lätt den bästa grekiska ön jag varit på. Och varit på många! Rekomenderar starkt.
Citera
2019-05-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Zakynthos
Naxos
Samos

Zakynthos kan väl ändå inte vara förstavalet för att ”undvika fest”? Jag har nog sällan sett en sådan koncentration av diskobarer som i Laganas...
Citera
2019-05-26, 20:53
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Zakynthos kan väl ändå inte vara förstavalet för att ”undvika fest”? Jag har nog sällan sett en sådan koncentration av diskobarer som i Laganas...
Finns ju andra ställen typ Argassi och Tsilvis...
Citera
2019-05-26, 21:22
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Zakynthos
Naxos
Samos

Kan instämma med Samos, inte varit med om mycket bättre.
Otroligt lugn och otrolig atmosfär!
Väldigt litet, vilket passade mig utmärkt.
Citera
2019-05-26, 22:15
Medlem
Strulstrutsens avatar
Karpathos. Lugn, fin liten ö. God mat och romantiskt. Hyr gärna en liten bil och utforska ön!
Citera
2019-05-26, 22:41
Medlem
S.O.Stolps avatar
Alonissos - för dig som gärna vill ha semester på en av de mindre besökta grekiska öarna.

Paxos - Om du vill prova på något annat än de typiska resmålen bör du besöka Paxos, som är den minsta ön i Joniska havet. Ön är den perfekta destinationen för dig som föredrar lugn och ro.

Tilos - Ta båten från Rhodos, och du kommer uppleva lugn och ro direkt när du anländer till storstaden Livadia.

Kefalonia - Med sitt överflöd av vita sandstränder, bland annat Makris Gialos, som anses vara en av världens vackraste stränder med kristallklart vatten, där du kan njuta av den avslappnande atmosfären.

Skopelos - En av de bästa grekiska öarna att hålla en avslappnad badsemester på.
Citera
2019-06-02, 19:19
Medlem
bikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kefalonia - Med sitt överflöd av vita sandstränder, bland annat Makris Gialos, som anses vara en av världens vackraste stränder med kristallklart vatten, där du kan njuta av den avslappnande atmosfären.

Menar du inte Myrtos Beach? Nog för att Makris Gialos är vacker, men den sticker ju inte direkt ut i mängden, så som Myrtos Beach gör med sina vita stenar och det mentolblåa vattnet.
Citera
2019-06-02, 20:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biks
Menar du inte Myrtos Beach? Nog för att Makris Gialos är vacker, men den sticker ju inte direkt ut i mängden, så som Myrtos Beach gör med sina vita stenar och det mentolblåa vattnet.
Jo, Myrtos ska det vara så klart.
Citera
2019-06-05, 07:33
Medlem
Santorini
Tilos
ev Naxos (dock mycket barnfamiljer)
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3046491