Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Alltså, om du inte ser fördelen för spelaren att alltid kunna får 100% bonus på insatta pengar vet jag inte om det ens är någon vits med att försöka förklara.. Precis allt du får gratis ökar ju spelarens edge.
I längden är det knappast en förlust för casinona att ge ut gratispengar. Går rakt av på marknadsföring och reklambudgeten. Räcker 500kr för en timmes spel och de matchar det med 100% så har du ju ändå blåst allt på två timmar. Spelar ju ingen som helst roll för dem hur länge du spelar, de vinner ju i längden oavsett.
Det är ju ett lockbete.. Dvs leverantörerna som programmerat slots- spelena kan ju inte ändra på RTP i tid och otid och casinot bör definitivt inte kunna öka eller minska spelarnas chanser med RTP.
Det vore väldigt olagligt..
Istället ger casinot gratispengar rakt av från sin egna vinst ifrån slotspelen som lite extra återbäring från sin egen ficka. Poängen med det är ju att öka intäkterna tex inom en concernen (dotterbolag, systerbolag) Man kan säga att ju fler casinon som delar på samma ekonomi med fler kunder så ökar alltid deras intäkter, enda sättet att öka dessa intäkter ifrån kunder är att helt enkelt låta dom förlora mera..
Utfallet på gambling (slots i detta fall) är inget man kan styra som privatperson så därför kan inte spelaren alls påverka sin betting. Sen allt som ska omsättas 20x tex är såklart en plusaffär för casinot, inte för spelarna
Hur du än vänder och vrider på det så är slotsen fortfarande inställda på tex 95% RTP och de flesta casinon brukar vilja utöka sin vinst för varje år som målsättning och den huvudsakliga inkomsten kommer ifrån fler betalande kunder som alltså inte får mer tillbaka utan likadant eller mindre
Tyvärr, du har fått det om bakfoten.. Att du som individ har tur bara för att du fick bonusar innebär andra sidan att andra kunder har betydligt mer otur, där du vinner deras pengar, slutsats : casinot går alltid mer plus