Citat:
Ursprungligen postat av
Misantropovic
Det finns visst. iBet är väldigt bra, kör Revolut för uttag. Inga avgifter, ok promotions etc och rätt bra odds. Snabba uttag tar högst 24h, efter att man gjort en enkel KYC. Men jag råder dig till att regga dig där och spärra dig direkt, för det finns väl en anledning till att du körde spelpaus från början.
Ditt samvete kan vara lungt min vän. Även om betting är ett självskadebeteende för mig eftersom det inte gör någon som helst nytta, så har jag aldrig spelat bort några större summor.
Jag sätter en spelbudget och räknar med att jag ska spela bort dessa pengar. Dessa pengar är redan "döda" och allt jag tjänar på dessa pengar är bara en bonus, vilket gör att jag inte är känslomässigt bunden till pengarna. Jag går aldrig utanför denna gräns och jag jagar aldrig tillbaka några pengar.
Från av att ha läst dina inlägg förstår jag att du inte kan kontrollera ditt spelande. Likt hur en alkis aldrig bara kan ta en öl till maten. Och du verkar dessutom klipsk och fatta hur beroende fungerar i praktiken.
Hoppas jag inte går för offtopic nu men beroende är lite som ett bord (hjärnan) där en kula (ditt beteende eller tankemönster) rullar. Varje gång du gör ett repetitivt beteende som ger dopamin ristar du ett spår i bordet. Ju fler gånger kulan rullar där, desto djupare och självklarare blir det spåret.
Till slut blir det så djupt att kulan nästan alltid trillar ner där, även om du försöker rulla den någon annanstans.
Eftersom du har ex antal timmar av spelande så är det en del av dina automatiska beteenden nu.
Men det finns ett sätt att göra bordet slätt/slätare igen och det är psilocybin som fungerar som en putshyvel/slip det tar inte bort alla spår men enligt egen erfarenhet slätar den över tillräckligt med många inristade banor vilket tillåter dig att rista in nya banor över de gamla. Men ta inte mina ord förgivet läs på om studier om detta ämne själv.
Och tack för tipset föresten (: