2019-05-24, 12:41
Bannlyst
En 16-årig pojke frias från hets mot folkgrupp efter att ha gjort en Hitlerhälsning och ropat ”sieg heil”. Tingsrätten godtar hans förklaring att han inte läst om andra världskriget och därför inte visste vad gesterna betyder.

https://www.svd.se/elev-frias-for-na...nte-inneborden
Senast redigerad av Niggers 2019-05-24 kl. 13:14.
Citera
2019-05-24, 12:45
Medlem
Det är ju underligt att han kunde orden och gesten om han inte visste varifrån den kom......Tingsrätten borde ha dömt honom oavsett hans förklaring.
Dessutom läser de om andra världskriget i skolan före 16 års ålder, så den ursäkten bör inte godtas.
Citera
2019-05-24, 12:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wnobvi
Det är ju underligt att han kunde orden och gesten om han inte visste varifrån den kom......Tingsrätten borde ha dömt honom oavsett hans förklaring.
Dessutom läser de om andra världskriget i skolan före 16 års ålder, så den ursäkten bör inte godtas.
Håller med och det gör även åklagaren.
Citat:
Åklagaren Linda Karlsson har överklagat domen.

– Lärarna har sagt att man börjar läsa om nazismen i mellanstadiet. En 15-åring bör förstå vad de här gesterna betyder, inte minst med tanke på dagens informationssamhälle, säger hon.

Enligt utredningen blev 16-åringen arg på rektorn efter polisanmälan, och uttalade ett hot mot henne och sade att han skulle ”sparka en neger”, gärningar han dock inte åtalats för.
Grabben behöver nog låsas in ett tag och uppfostras.
Citera
2019-05-24, 12:51
Medlem
Nej men gud så kränkande, en handrörelse och två ord. Kasta in ungen i fängelse, detta är ju värre brott än våldtäkt.

Fan vad patetiska människor är..
Citera
2019-05-24, 12:51
Medlem
Citat:

Du menar att du aldrig skrikit sieg heil i unga dagar? Vi stod uppradade hela klassen i korridorerna och skrek och hälsade i nian. Inte en jävel lyfte på ögonbrynen. Men det är andra tider nu när komminister som du ska tycka och tänka om saker ni inte själva förstår.
Citera
2019-05-24, 12:52
Medlem
Ja Tingsrätten verkar ju i alla fall vara hyfsat uppdaterad på tillståndet i dagens skola: man kan nog fria många elever från många brott med samma motivering.😞

pst: redigera rubriken ('firas')
Citera
2019-05-24, 12:56
Medlem
Hur fan kan det vara hets mot folkgrupp egentligen? Vilken folkgrupp? Judar eller? Så vitt jag vet så vet inte många judar ens om att de är judar.

Varför ska negrer och turkar ta åt sig? Dom drabbades inte under andra världskriget oavsett vad det egentligen var som hände under den tiden.
Citera
2019-05-24, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Du menar att du aldrig skrikit sieg heil i unga dagar? Vi stod uppradade hela klassen i korridorerna och skrek och hälsade i nian. Inte en jävel lyfte på ögonbrynen. Men det är andra tider nu när komminister som du ska tycka och tänka om saker ni inte själva förstår.

samma här, seig heil var ett hyss hyss ord, så det användes flitigt av kidsen.

När en lärare frågade mig vart mekka låg, så gjorde jag en heil rörelse och sa att där ligger det, Satan vad arg han blev hahahahhah!

men nej ingen anmälan, fortfarande roligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava

Ja, det menar jag. Jag har aldrig och kommer aldrig att skrika dessa orden och definitivt aldrig i kombination med gesten. Vet inte riktigt i vilken tidålder eller kommun du växte upp, men där jag är uppväxt lärde vi oss tidigt att vissa saker gör/säger man inte, sen är jag definitivt inte kommunist eller röd/grön politiskt överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Astrorbits avatar
Var han vit då? är han arab och gör sieg heil så kommer man undan.
Citera
2019-05-24, 13:03
Medlem
Citat:
Självklart ljuger han men det ska ställas utom rimlig tvivel vilket åklagaren inte kunde.
Citera
2019-05-24, 13:03
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Man går efter unga och pensionärer med låtsasbrott istället för att lägga fokus på riktiga brott. HMF används för att tysta folk och bör avskaffas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in