Citat:
Ursprungligen postat av
uffepuffe
Det är absolut inte lika självklart för alla;
Precis som alla är olika är också moderatorer olika, inget knepigt eller dåligt alls med det.
Tycker också att man (i alla fall i trådstart) ska på något sätt kunna backa upp (i vissa fall och i vissa delforum) sin trådstart med någon form av information.
Låt mig dra ett nypåhittat exempel:
Klaftfodel tänker starta ny tråd i delforat "Julidik":
"Hej alla julister! Det sägs att det finns en rag som jag drömde ihop när jag såg i natt, hur ser den ragen ut?"
(L och R är medvetet förväxlade i texten ovan på lämpliga ställen).
Förutom att en sådan trådstart skulle vara trams, så kan man inte bara slarva så i trådstart, absolut inte om TS skulle placeras i "julidik". Tycker det är bra att trådstart ska kunna ha några vettiga källor innan man "drar igång" en tråd. Sedan behöver man (vad jag har fattat) inte leka universitetsstudent (överdrift av mig) gällande övriga inlägg här. Med källhänvisningar etc. etc.
En grej stör mig lite, och det är nog denna tråds rubrik: Den är inte sann!
-Visst finns det "censur" här på FB, men inte mer än när jag gick på "småskolan" under förra seklet, snarare mindre: Vissa av oss medlemmar beter sig tyvärr imbecillt, och moderatorerna är en slags variant på "lågstadiefröknar" som ibland måste säga "aja baja" när ongarna gör dumma saker. Klart att sådant inte är kul, varken för "fröken" eller "onge", men behövs ibland.
Jag upplever inte att Flashback är "Världens mest hårdcensurerade forum", dock kan jag tycke ibland att "tjänstgörande" moderator tar käpprätt åt helvete fel beslut, men sådana känslor går över rätt snabbt för mig.
Flashback har högre i tak än alla ställen jag känner till, gällande yttrandefrihet. Ytterst sällan man blir censurerad här. (Men visst, det sker ibland knäppa beslut, men så är det tyvärr i all mänsklig verksamhet).
Hoppas att mitt budskap går fram.