Jag har funderat på detta länge.
Folk som röstar höger ser oftast mer välvårdade ut, snyggare och har mindre "utstickande" ansikten.
Ju längre vänster man kommer, ju mer "speciell" (ful) är OFTAST personen.
Jag tänker på Ungvänster, AFA o kommunister som står o skriker på torgmöten o dylikt.. Ni vet ju på ett ungefär hur de brukar se ut.
Ta KD som ett exempel. Alla extremt sexiga kvinnor som representerar dem. Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Sen jämför ni dessa med S, MP och framförallt V politiker.
Min teori är att dessa kvinnor har ett behov, just pga av sitt utseende, att bli feminister. Att de är avundsjuka, tycker livet är orättvist för att de inte får blickar osv. Feminismen och vänsterrörelsen blir ett sätt för dem att "hämnas", få ur sin aggression. Men det gäller faktiskt inte endast kvinnor, utan man ser det bland män med. Däremot är det betydligt mer vanligare och tydligare bland den kvinnliga väljarbasen.
VARFÖR är det såhär? Vad är det som gör att folk beroende på sina utseenden dras till vissa håll?
EDIT: Lägger till den här videon, där även Paul Watson berörde ämnet och visar bra exempel...
https://www.youtube.com/watch?v=QEidCVusDkY