2019-05-22, 22:58
Medlem
Emolls avatar
Jag har funderat på detta länge.

Folk som röstar höger ser oftast mer välvårdade ut, snyggare och har mindre "utstickande" ansikten.

Ju längre vänster man kommer, ju mer "speciell" (ful) är OFTAST personen.
Jag tänker på Ungvänster, AFA o kommunister som står o skriker på torgmöten o dylikt.. Ni vet ju på ett ungefär hur de brukar se ut.

Ta KD som ett exempel. Alla extremt sexiga kvinnor som representerar dem. Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Sen jämför ni dessa med S, MP och framförallt V politiker.

Min teori är att dessa kvinnor har ett behov, just pga av sitt utseende, att bli feminister. Att de är avundsjuka, tycker livet är orättvist för att de inte får blickar osv. Feminismen och vänsterrörelsen blir ett sätt för dem att "hämnas", få ur sin aggression. Men det gäller faktiskt inte endast kvinnor, utan man ser det bland män med. Däremot är det betydligt mer vanligare och tydligare bland den kvinnliga väljarbasen.

VARFÖR är det såhär? Vad är det som gör att folk beroende på sina utseenden dras till vissa håll?

EDIT: Lägger till den här videon, där även Paul Watson berörde ämnet och visar bra exempel... https://www.youtube.com/watch?v=QEidCVusDkY
Senast redigerad av Emoll 2019-05-22 kl. 23:02.
Citera
2019-05-22, 23:02
Medlem
Tror inte det handlar om medfött attribut. Om det är som du säger så handlar det snarare om stil och klass.
Citera
2019-05-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har funderat på detta länge.

Folk som röstar höger ser oftast mer välvårdade ut, snyggare och har mindre "utstickande" ansikten.

Ju längre vänster man kommer, ju mer "speciell" (ful) är OFTAST personen.
Jag tänker på Ungvänster, AFA o kommunister som står o skriker på torgmöten o dylikt.. Ni vet ju på ett ungefär hur de brukar se ut.

Ta KD som ett exempel. Alla extremt sexiga kvinnor som representerar dem. Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Sen jämför ni dessa med S, MP och framförallt V politiker.

Min teori är att dessa kvinnor har ett behov, just pga av sitt utseende, att bli feminister. Att de är avundsjuka, tycker livet är orättvist för att de inte får blickar osv. Feminismen och vänsterrörelsen blir ett sätt för dem att "hämnas", få ur sin aggression.

VARFÖR är det såhär? Vad är det som gör att folk beroende på sina utseenden dras till vissa håll?

Hur fan vet du hur en person röstar genom utseende?
Citera
2019-05-22, 23:08
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Hur fan vet du hur en person röstar genom utseende?

För att personerna står och skrålar på torgmöten? Personerna som offentligt visar sin partitillhörighet?
Folk man ser på stan kan man givetvis inte till 100% säga röstar si o så, men de utger indikationer beroende på sitt utseende/klädsel.
Citera
2019-05-22, 23:13
Medlem
Fula och sexuellt störda människor söker ofta politiskt stöd. Människor som i ett normalt fungerande samhälle skulle bli undanskuffande och ibland även dödade.

Tänker på pedofiler, muslimer och liknande.
Citera
2019-05-22, 23:17
Medlem
Utseendet vittnar många gånger om intelligens.
Hur man röstar beror ofta på intelligens..
Därav kopplingen inbillar jag mig.
Citera
2019-05-22, 23:19
Avstängd
Citat:
För att personerna står och skrålar på torgmöten? Personerna som offentligt visar sin partitillhörighet?
Folk man ser på stan kan man givetvis inte till 100% säga röstar si o så, men de utger indikationer beroende på sitt utseende/klädsel.

jag håller med dig.
Dock är de väl lite udda människor som står och skrålar på torgmöten i allmänhet?
Citera
2019-05-22, 23:22
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
jag håller med dig.
Dock är de väl lite udda människor som står och skrålar på torgmöten i allmänhet?

Udda ja. Fast varför måste de just vara fula?
Citera
2019-05-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
https://images.app.goo.gl/sQeYrgBLaFzJz2pN6

Tror du att den här personen skulle rösta KD eller M?

Citat:

Snacka om att högern är likgiltigt.
Citera
2019-05-22, 23:37
Medlem
Att fula kvinnor blir feminister är inget nytt. De dras åt V och MP. Tyvärr så får de inte samma fördelar som deras snygga systrar och klart de måste skylla ifrån sig på något. Dessa ideologier passar offermentalitet väldigt bra. "Det är inte fel på dig, det är världen det är fel på. Speciellt män. Och inte invandrare även om de trakasserar och våldtar mest, utan vanliga svenska män."

Så jävla lättlurade.
Citera
2019-05-22, 23:47
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Utseendet vittnar många gånger om intelligens.
Hur man röstar beror ofta på intelligens..
Därav kopplingen inbillar jag mig.

Intressant med tanke på att Sveriges befolkning både rör sig längre ner på IQ-skalan och i allt större utsträckning röstar åt höger...
Citera
2019-05-22, 23:54
Medlem
MissTravels avatar
Men, det handlar ju om kultur. Hur vi ser på oss själva och hur vi uttrycker oss, både vad gäller utseende och åsikter, tar ju form genom vilka människor vi har omkring oss.

Bland många av de som är aktiva vänsterförespråkare finns en väldig massa regler, eller "rätt och fel" att förhålla sig till där att lägga mycket pengar på kläder är fel, second hand är bra osv. Du ska inte vara rädd för att uttrycka "den du är", men hur ska människor se detta om du inte är annorlunda och också uttrycker detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback