Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-21, 11:24
  #2665
Medlem
Nu är sidan uppe med ny layout igen. Alla referenser till vem som står bakom eller driver Gardet verkar som bortblåsta, men det finns såklart information att man kan bli medlem och skänka pengar!

Manifestationerna är planerade i Helsingborg och Jönköping, så inget kopplat till rättegången mot Cissi. I beskrivningen för ”Ljusmanifestation för patriarkatets offer” så kan man läsa:
”Mäns våld mot kvinnor är ett globalt problem. I Europa dör fler kvinnor av våld i nära relationer än av terrorbrott och i Sverige mördades 22 kvinnor av sin manliga partner 2018, vilket är en ökning på 100 % från tidigare i år. Samtidigt är sexuella övergrepp och trakasserier vardag för många kvinnor och transpersoner och 2018 anmäldes 22 500 sexualbrott i Sverige. Samtidigt vet vi att mörkertalen är enorma och att endast 5 % av anmälda våldtäkter går till åtal.

Trots allt detta. Trots att mäns våld är ett samhällsproblem som kostar enorma summor pengar och är ett hot mot mänsklig säkerhet, trots att kvinnorörelsen tvingat skrika sig hes alldeles för länge och trots den pågående #Metoo-rörelsen, lägger regering efter regering endast kaffeslantar på att lösa den enorma problematiken. Det är en bortprioritering som är livshotande.”
Jag finner det helt otroligt, att man som kvinna i västvärlden och i ett av världens mest jämställda länder, har mage att gnälla på detta sättet. Är dom helt verklighetsfrånkopplade och tror att hela universum snurrar runt deras eget ego? Alla som bor i större städer är smärtsamt medvetna om den ökande öppna kriminaliteten som drabbar alla, men främst män. Unga pojkar dras in i kriminalitet och dör på löpande band av antingen våld eller droger, män rånas och misshandlas på gator dom tidigare var trygga på, män klarar inte skola och utbildning på grund av otryggheten som råder där etc etc.

Självklart finns det problem som är unika för kvinnor, men på det stora hela hur man än vänder och vrider på det så är samhällets stora förlorare män. Män är överrepresenterade på högpresterande och framgångsrika poster, men män är också överrepresenterade på samhällets botten. Till och med på internationella mansdagen nu i veckan där medier hade chansen att lyfta några av dessa frågorna så handlade allting om kvinnor!

Satt och kollade på TV4 som bjudit in någon kärring som stod och bölade över att mäns våld mot kvinnor var i särklass det största hotet mot moderna samhällen, lyssnade på någon idiot från någon män för jämställdhet organisation som lyfte att män måste lyssna mer på kvinnor, män måste ta mindre plats bla bla. Till och med på dagen som är tilldelad män, så skulle allting handla om kvinnors perspektiv och vad män kan göra annorlunda för att världen skall bli bättre för kvinnor, det är fan helt absurt.

Samhällets syn och budskap till män i stort är att man skall ta mer ansvar, ändra på dig till fördel för andra, ta kollektivt ansvar för andra mäns dåliga beteenden, bit ihop och förvänta dig ingen sympati, var en bättre man och gör mer för kvinnor. Samtidigt så håller kvinnor på med cherry picking av statistik för att få mer fokus på sina särintressen, sprider rena lögner om sin egen utsatthet för att få både pengar och medialt fokus, berättar för alla andra hur dom bör vara för att vardagen skall bli bättre för dom själva med mera. Narcissism och egoism är två egenskaper som sällan fattas moderna instargram feminister.
Citera
2019-11-21, 12:55
  #2666
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heninisten
Manifestationerna är planerade i Helsingborg och Jönköping, så inget kopplat till rättegången mot Cissi.

De kommer såklart inte säga det rakt ut att det egentligen handlar om Cissi, men det är knappast ett sammanträffande att dessa manifestationer ska ske på rättegångens sista dag. Jag antar att de kommer att arrangera något när domen meddelas, vilket lär ske inom två veckor om jag förstått det rätt.

Vi får väl se sedan om rättshaveristen avser att driva det till högre instanser. I så fall lär väl Gardet överleva ett tag till.
Citera
2019-11-21, 21:14
  #2667
Medlem
submariners avatar
Hej,

Efter att ha lyssnat på Haveristernas intervju med Cissi verkar hon ju inte ha gjort något alls - bara varit inblandat lite på ett hörn i något projekt som egentligen bara var några # på Instagram
Citera
2019-11-21, 21:34
  #2668
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Varför ska man skänka pengar ??
Citera
2019-11-21, 22:32
  #2669
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Varför ska man skänka pengar ??

För att betala advokatkostnaderna för vendettan mot de fd gardetmedarbetarna.
Citera
2019-11-22, 10:40
  #2670
Medlem
RiverStyxs avatar
Vilken jävla hönsgård detta verkar ha varit:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-forsta-halvar

En samling lättkränkta halvgalna fruntimmer som alla tror världen cirkulerar kring deras egen person, inte konstigt de inte kan hålla sams. Kvinnor kan!
Citera
2019-11-25, 15:30
  #2671
Medlem
Dofternas avatar
Är Gardet Cissis privatjet? Ja, det kan man lugnt säga, de fyra senaste inläggen på sajten:

19 nov. Cissi Wallin: nu åtalas jag i spåren av #metoo

19 nov. Han trodde att han kunde köpa min kropp - och min tystnad

22 nov. Dömd för att ha berättat vad och vem jag har blivit utsatt för

24 nov. Förtalslagen – Patriarkatets munkavle?

Cissis rättegång startade den 21 november.

Gardet har idag 241 patreons.
Citera
2019-11-25, 19:43
  #2672
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är Gardet Cissis privatjet? Ja, det kan man lugnt säga, de fyra senaste inläggen på sajten:

19 nov. Cissi Wallin: nu åtalas jag i spåren av #metoo

19 nov. Han trodde att han kunde köpa min kropp - och min tystnad

22 nov. Dömd för att ha berättat vad och vem jag har blivit utsatt för

24 nov. Förtalslagen – Patriarkatets munkavle?

Cissis rättegång startade den 21 november.

Gardet har idag 241 patreons.
Lite häftigt med Gisela Backlund som verkar tro att lagen om förtal skapats för att skydda män som begått våldtäkter. Inte något som helst logiskt resonemang vad som kan ligga bakom utformningen av lagen och varför den ser ut som den gör. Hon frågar sig

"Varför skulle män någonsin låta bli att våldta och begå övergrepp när kvinnor inte tycks få berätta om det och sannolikheten för en dom är minimal?"

Alltså, det är fullt tillåtet att polisanmäla. Gör det med en gång. Vänta inte fem år. Ring polisen. Ring inte din väninna och fråga henne "Vet du vem jag låg med igår?". Män som våldtar är svin och de ska lagföras. Men genom rättssamhället, inte genom någon slags lynchjustis av en pöbel som inte går att försvara sig mot.
Citera
2019-11-25, 21:48
  #2673
Medlem
moralhoras avatar
Kajjan försöker balansera det hela, vilket i sig kanske var en anledning till att hon inte passade in i Cissis svartvita värld:

Citat:
karinkajjan
Ärekränkningsbrott är milt uttryckt på tapeten just nu - och med all rätta! När vårt digitala umgänge utökas så kommer det att påverka hur lagarna tillämpas. Jag tycker absolut att vi måste prata mer om förtal - MKT mer. Det finns fortfarande en ansenlig mängd människor som inte tror att sanna uppgifter kan utgöra förtal, vilket de naturligtvis kan. Andra tror att man riskerar att åtalas för förtal för att man polisanmäler ett övergrepp, vilket naturligtvis inte heller stämmer. Så fler behöver få kunskap om vad det faktiskt handlar om.

Men jag tänker också att vi behöver tala om _varför_ ärekränkningsbrott är straffbara. Varför kan man få fängelse för grovt förtal egentligen? Jag tycker mig se en risk i debatten som pågår just nu och den risken handlar om att utmåla dessa brott som ett hot mot kvinnor. Som lagar som finns till för att skydda män från kvinnor.

Vi missar då att det är betydligt fler män som döms för förtalsbrott än kvinnor (och har så varit under många många år enligt BRÅ:s statistik över lagförda brott). Och vi missar alla de fall där utsatta kvinnor anmäler män som förtalar dem och får rätt. Och jag tror att det är farligt att missa - farligt för kvinnor och andra grupper som på olika sätt är strukturellt utsatta.

Jag applåderar diskussioner om ärekränkningsbrott (och lagpraxis överlag), men saknar i det här fallet frågan: Vad är alternativet? Vad har vi för alternativ till att Brottsbalkens 5 kap. är utformat som det är. Vilka alternativ finns det och vilka konsekvenser får dessa för alla de kvinnor som utsätts för förtal? Utan att ta med det i beaktning kommer vi i bästa fall inte komma någonstans och i värsta till en rättslig situation som är än mer katastrofal än vad den är idag när det kommer till att skydda kvinnor. (Obs. Rättsväsendets enorma brister när det kommer till att lagföra sexualbrott är en sak för sig och en som måste lösas för sig och inte med hjälp av lagstiftningen för ärekränkningsbrott, eftersom vi annars riskerar att rycka bort än mer rättsligt skydd för kvinnor.)

https://www.instagram.com/p/B5QzUJhFXDF/

Citera
2019-11-26, 11:32
  #2674
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Kajjan försöker balansera det hela, vilket i sig kanske var en anledning till att hon inte passade in i Cissis svartvita värld:



https://www.instagram.com/p/B5QzUJhFXDF/

Jävla förrädare, alla män är våldtäktsmän.
Du stöder inte den kvinnliga kampen, MÖRDARE!!!
Citera
2019-11-26, 11:36
  #2675
Medlem
Det kom hela 4 personer till manifestationen som skulle utgöra Cissis stora final och var hela syftet med Gardet för hennes del. Starkt Cissi, wow!

https://imgur.com/a/0IoOLLT

(Det annonserades för två demonstrationer, så jag antar att ingen dök upp till den andra. Ingen rapport om den på Gardet)
Citera
2019-11-26, 11:43
  #2676
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Det kom hela 4 personer till manifestationen som skulle utgöra Cissis stora final och var hela syftet med Gardet för hennes del. Starkt Cissi, wow!

https://imgur.com/a/0IoOLLT

(Det annonserades för två demonstrationer, så jag antar att ingen dök upp till den andra. Ingen rapport om den på Gardet)

4 personer. Det här är ju bara för bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback