Jag är bara en simpel knegare. Men jag råkade att få turen att, för 4 år sedan få ett hobakslån. Detta hjälpte mig. Nu sitter jag här med 150k på kontot, och jag vet inte vad jag skall handla, för jag har ju fan allt? Bilen sålde jag, för jag behöver inte den. Bara det gav mig ca. 3k + på konton. Det enda jag jag har är hyra, mobil, el, och streaming. Fast dem kan jag få för en 200kr/år genom en vän. Jag har fan inga räkningar alls? Tycker det är lite skumt faktiskt. Men det hobakslånet gjorde mig totalt skuldfri på3 år.
Tack för det. Men sen började min sketna lön att ge överskott, och jag vet att 150k bara är en liten fågelskit, men det är mycket för mig. Jag börjar nu få en massa reklam att jag skall köpa det och det. Antagligen har Google koll på allt jag gör.
Jag börjar få ångest nu, för de där sketna 150k! Och de växer hela tiden, typ med 6k varje månad. Vad skall jag göra? Är de i fara i banken? Hur kan man få sketna 150k att växa, utan att bli lurat?
150k. är oerhört mycket pengar för mig. Men att ha dem i "madrassen" känns otryggt.

Men det skiter jag i. Vad tycker ni fantasksa ekonomer på fb? Skall jag spara i madrassen, eller vad fan skall jag göra me mina 150k? Kommer nån att sno dem från mitt bankkonto?
Men jag vill ju gärna att de skall växa? Finns det någonting som är tryggt, såde kanske kan växa? Även om det bara är en liten skitsumma på 150k?