Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-18, 08:19
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gen-stockholm/

Citat:
18 maj 03:28, Vapenlagen, Stockholm

Målsäganden har på Gärdet blivit hotad med ett pistolliknande föremål av en för honom okända personer i en bil.

Bilen stannade till vid målsäganden när han gick på Valhallavägen och föraren riktade ett vapen mot honom.

Bilen åkte sedan vidare utan att något mera hände. Målsäganden har lämnat beskrivning på bilen men den är inte påträffad.

Händelsen rubriceras som grovt olaga hot och grovt vapenbrott.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?

Vilka åker i bil på Valhallavägen och riktar vapen mot fotgängare? Grevar på väg till jaktstugan?
Citera
2019-05-18, 08:48
  #2
Medlem
"Målsäganden har på Gärdet blivit hotad med ett pistolliknande föremål av en för honom okända personer i en bil."
Var det en eller flera i bilen?🤔 Konstaplarna får nog öva lite på det språkliga.

Om nu detta inträffat så är det ju ett klart hot men är det inte kanske lite förhastat att även rubricera det som gr vapenbrott? (om det nu tex var en greve som viftade med sin duellpistol).

Och som vanligt: polisen släpper inget signalement (på bilen).
Citera
2019-05-18, 09:19
  #3
Medlem
sajebiss avatar
Nog för att det är lätt att få tag på vapen men vem fan vill bli av med sin picka bara så där i onödan? Så min gissning blir att det är några skitungar som åkt runt med något vapen de köpt på Teknikmagasinet och vill leka gangsters.
Citera
2019-05-18, 09:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Nog för att det är lätt att få tag på vapen men vem fan vill bli av med sin picka bara så där i onödan? Så min gissning blir att det är några skitungar som åkt runt med något vapen de köpt på Teknikmagasinet och vill leka gangsters.
Med stor sannolikhet är det så.
Citera
2019-05-18, 09:37
  #5
Medlem
Beträffande området så har SVT stor verksamhet på Gärdet.
Ett SVT som i allt högre grad som Aftonbladet och Expressen börjat ägna sig åt skjutvapenjournalistik.

Om det nu kan ha någon större betydelse i saken?
Citera
2019-05-18, 10:08
  #6
Medlem
LucNNs avatar
Upplevde i Malmö att två vuxna män (araber) tvärstannade och simulerade en likvidering av mig. Tror dom tränade. De gick ut ur bilen på samma tid, ena öppnade bagagerummet och den andra tog upp ett fiskespö och höll det som gevär mot mig, sedan hoppade dom in och snabbade bort med bilen. Så jag misstänker att det var unga idioter som skulle simulera en teknik i träningssyfte. Antagligen ingen riktig pistol.

Har sett det en gång innan också där två killar smög sig in på en bil och simulerade en likvidering när den höll för rött. Där hade de inga vapen.

Anyways, sjukt obehagligt oavsett vad och man hoppas ju sånt kan straffas som åtminstone hot.
Citera
2019-05-18, 10:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gen-stockholm/



Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?

Vilka åker i bil på Valhallavägen och riktar vapen mot fotgängare? Grevar på väg till jaktstugan?

i malmö är det jättevanligt att det åker runt svartingar och smutslimer och stannar med bil för att "ställa en fråga" till en vit svensk med avsikt att råna honom eller henne (så man ska aldrig stanna till och snacka med en muslim eller svarting oavsett situation). jag tror att i detta fall letade muslimerna och svartingarna efter rånoffer och när det inte var någon som ville prata ,med dem så viftade med vapen för att "sätta sig i respekt". dessa avarter och vildar har svårt att tänka, så folk tar deras regplåt och anmäler dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback